Μετά την αποφυλάκιση του Σάββα Ξηρού που ζήτησε ο ΣΥΡΙΖΑ, καθώς η Κυβέρνηση έκανε λόγο για απάνθρωπη μεταχείρισή του, τώρα το Εθνικό Θέταρο έδωσε άδεια σε παρασταση που είναι βασισμένη σε αποσπάσματα από το βιβλίο του τρομοκράτη.

Αυτό έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων για απόπειρα εξαγνισμού του Σάββα Ξηρού, με τη παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου «Ισορροπία του Νας», που είναι βασισμένη μεταξύ άλλων σε αποσπάσματα από το βιβλίο του τρομοκράτη.

 

Το έργο, το οποίο σκηνοθετεί η Πηγή Δημητρακοπούλου βασίζεται επίσης –όπως αναφέρει το Εθνικό Θέατρο- στα πρακτικά της δίκης της 17 Νοέμβρη, στους «Δίκαιους» του Καμύ και σε λογοτεχνικά και φιλοσοφικά κείμενα.

«Δεν ξεχρεώνονται οι φόνοι και το αίμα. Εμείς οι βαριά φορολογούμενοι πολίτες δεν είναι δυνατό να βλέπουμε τα χρήματά μας να πηγαίνουν γι αυτή την προσπάθεια εξαγνισμού και να μην ανεβαίνουν άλλα έργα Ελλήνων συγγραφέων. Δεν είναι δυνατόν ο θύτης και το θύμα να είναι στην ίδια μοίρα», τόνισε στον Αθήνα 9.84 και τον Ηλία Κανέλλη η Ντόρα Μπακογιάννη θέτοντας και πολιτικό ζήτημα, καθώς έστρεψε τα πυρά της και προς την κυβέρνηση. «Εδώ και καιρό», επεσήμανε η κ. Μπακογιάννη, «γίνεται μια συστηματική προσπάθεια από την κυβέρνηση, με διάφορους τρόπους, να υπάρξει ένας εξαγνισμός του ανθρώπου που δολοφόνησε ανθρώπους και καταδικάστηκε από την ελληνική δικαιοσύνη και μας είπε ότι ξεχρέωσε».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Δένδιας έγραψε στο Twitter «προτείνω ο Σάββας Ξηρός να κληθεί ως τιμώμενος ομιλητής στο Κοινοβούλιο. Είναι κρίμα να μην ερχόμαστε πρωτογενώς σε επαφή με τη σκέψη του».

«Το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας προβάλλει τις δολοφονίες ενός τρομοκράτη. Τρίζουν τα κόκαλα του Πολίτη, του Ροντήρη, της Παξινού, του Κούρκουλου», σχολίασε ο Νικήτας Κακλαμάνης.

«Θα περίμενε κανείς το επίσημο Εθνικό Θέατρο να αναζητάει την έμπνευση του στους υπερασπιστές και όχι στους διώκτες της δημοκρατίας. Η τέχνη δεν έχει όρια. Η στρατευμένη όμως τέχνη κρίνεται ως προς τις σκοπιμότητές της. Ιδίως όταν έχει ως στόχο τον ‘εξαγνισμό’ και την ‘ηρωοποίηση’ ενός κατά συρροή δολοφόνου. Ευτυχώς, το φως πάντα νικάει το σκοτάδι» ανέφερε, με ανάρτησή του στο facebook, ο Κώστας Μπακογιάννης.

Έντονη ήταν η αντίδραση και του πρώην υπουργού Πολιτισμού Γιώργου Βουλγαράκη, ο οποίος σχολίασε στο Twitter: «Το Εθνικό ανεβάζει έργο που βασίζεται στο βιβλίο του τρομοκράτη Σ. Ξηρού. Άντε και στο Ηρώδειο ως δείγμα παγκόσμιου πολιτισμού!!!» και «Αυτό θα πει πρώτη φορά (Φ)ασιστερά…».

«Είναι προφανές ότι ο εξαγνισμός του κ. Ξηρού αποτελεί πλέον για κάποιους διαρκή και επίμονη προτεραιότητα. Και μεθοδεύεται με συστηματικό τρόπο γιατί έχει συγκεκριμένο στόχο. Την απελευθέρωσή του όχι μόνο από τη φυλακή, αλλά και από το ένοχο στίγμα του δολοφόνου», υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η ομάδα ΩΣ ΕΔΩ, την οποία αποτελούν συγγενείς θυμάτων τρομοκρατίας.

 

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ομάδας ΩΣ ΕΔΩ

«Το Εθνικό Θέατρο αποφάσισε να ανεβάσει μια παράσταση βασισμένη στο βιβλίο του Σάββα Ξηρού, φέρνοντας στο εθνικό προσκήνιο το έργο του κατά συρροή δολοφόνου. Του καταδικασμένου τρομοκράτη. Με αυτό τον τρόπο, η κεντρική Εθνική σκηνή – έστω και στην επίσης χρηματοδοτούμενη από δημόσιους πόρους, πειραματική της εκδοχή – δίνει την ευκαιρία στον κ. Ξηρό να κάνει τέχνη. Να γίνει τέχνη. Να δείξει τέχνη. Και δι’ αυτού του τρόπου να εξαγνιστεί η τρομοκρατική πράξη. Να γίνει συμπαθής ο δολοφόνος, γιατί πάνω απ’ όλα «είναι άνθρωπος». Άνθρωπος λαλίστατος και πανταχού παρών στα ΜΜΕ, συνεντευξιαζόμενος στοχαστικά μετά την ανάδειξή του σε «κομβικό κέντρο ανάλυσης αξιακών συστημάτων’ από τη σκηνοθέτιδα. Μεγάλη ευκαιρία και σημαντικό δώρο που δίδεται στον κ. Ξηρό να βγει στη σκηνή της επικαιρότητας.
Είναι προφανές ότι ο εξαγνισμός του κου Ξηρού αποτελεί πλέον για κάποιους διαρκή και επίμονη προτεραιότητα. Και μεθοδεύεται με συστηματικό τρόπο γιατί έχει συγκεκριμένο στόχο. Την απελευθέρωσή του όχι μόνο από τη φυλακή, αλλά και από το ένοχο στίγμα του δολοφόνου. Και η διαδικασία αυτή γίνεται πράξη με τις παλιές καλές μεθόδους της ιδεολογικοποίησης της επιλογής να δολοφονείς αθώους. Έτσι έκαναν και οι ναζί. Έτσι έκαναν και οι σταλινικοί. Έτσι καλύπτει ο φασισμός τις επιλογές του.
Στο ΩΣ ΕΔΩ πολεμάμε χρόνια τώρα για τα αυτονόητα. Έχουμε κουραστεί. Πολύ. Έχουμε κουραστεί να υπερασπιζόμαστε το προφανές δικαίωμα στη ζωή, στη Δημοκρατία. Έχουμε κουραστεί να βλέπουμε τους ανθρώπους μας να δολοφονούνται ξανά και ξανά και ξανά. Έχουμε κουραστεί από την «ηρωοποίηση» μιας χούφτας ακριβοπληρωμένων δολοφόνων. Δεν είναι πως θα σταματήσουμε να αντιδρούμε. Αυτή είναι η κατάρα μας. Αλλά λίγη αυτοσυγκράτηση: Κι αν δεν έχετε το θάρρος της αντίδρασης, ας έχετε τουλάχιστον το θάρρος της σιωπής».

 

Η αντίδραση της Αμερικανικής Πρεσβείας και του Πρέσβη των ΗΠΑ

Την ενόχλησή της εξέφρασε και η Αμερικανική Πρεσβεία στην Αθήνα. Σε ανάρτησή της στο Twitter, την οποία έκανε retweet και ο Πρέσβης των ΗΠΑ Ντέιβιντ Πιρς, αναφέρει: «ενώ η τέχνη δεν θα έπρεπε να λογοκρίνεται, συμφωνούμε με το κίνημα ‘Ως Εδώ’ και θέτουμε το ερώτημα για το κατά πόσον θα έπρεπε το δημόσιο να χρηματοδοτεί την τέχνη ενός τρομοκράτη». Στο σχόλιό του ο Αμερικανός Πρέσβης επισημαίνει: «Η Ομάδα Συγγενών Θυμάτων Τρομοκρατίας «ΩΣ ΕΔΩ» αμφισβητεί τη χρησιμότητα της δημόσιας χρηματοδότησης για να ανεβάσει το Εθνικό Θέατρο έργο βασισμένο σε μέρος του βιβλίου τρομοκράτη της 17 Νοέμβρη».

Το tweet του Αμερικανού Πρέσβη Ντλεηβιντ Πιρς για την παράσταση «Ισορροπία του Νας»

Το Εθνικό Θέατρο σε ανακοίνωση που εξέδωσε χθες το απόγευμα, σημειώνει ότι, το κείμενο της παράστασης ολοκληρώνεται με τη φράση: «Καμιά ιδέα δεν μπορεί να δικαιολογήσει εγκλήματα εναντίον της ανθρώπινης ζωής».

 

Ολόκληρη η ανακοίνωση του Εθνικού Θεάτρου

«Καμιά ιδέα δεν μπορεί να δικαιολογήσει εγκλήματα εναντίον της ανθρώπινης ζωής» με αυτή τη φράση τελειώνει το κείμενο της παράστασης η «Ισορροπία του Nash» που παρουσιάζεται από 15 έως 31 Ιανουαρίου (8 παραστάσεις) στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Και αυτό είναι το μήνυμα που «παίρνουν μαζί τους» οι θεατές της παράστασης.
Η συγκεκριμένη παράσταση με την ευθύνη της σκηνοθέτιδας Πηγής Δημητρακοπούλου χρησιμοποιεί ως devised theatre αποσπάσματα από τους «Δίκαιους» του Αλμπέρ Καμύ καθώς και αποσπάσματα από το βιβλίο του Σάββα Ξηρού για να καταδείξει την παναθρώπινη ιδέα ότι η βία δεν είναι λύση.
Η δικαιοσύνη δίκασε για πάντα τους εγκληματίες – τρομοκράτες. Το θέατρο σαν τέχνη δεν έρχεται να ξαναδικάσει αλλά να αναδείξει καίρια ανθρώπινα προβλήματα. Είναι χώρος δημόσιου διαλόγου.
Η Πειραματική Σκηνή ως τόπος έρευνας νέων καλλιτεχνών οφείλει να καταπιάνεται και με επικίνδυνα θέματα ακόμη και αν πατάει στην κόψη του ξυραφιού».

 

Τι δήλωσε ο Σήφης Πολυζωΐδης

Εν τω μεταξύ, ο πρωταγωνιστής της παράστασης Σήφης Πολυζωΐδης, υποστήριξε ότι «θέμα της παράστασης είναι η τρομοκρατία και η δικαιοσύνη πάνω στην τρομοκρατία». Όπως είπε: «δεν δίνει απαντήσεις πάνω στο θέμα της τρομοκρατίας» και «δεν είναι αυτός ο σκοπός των συντελεστών. Αυτό που δίνει η παράσταση είναι σκέψη προς το κοινό για το σπίτι», κατέληξε.



casa victoria barkiza



φιλικά μέσα....

glyfada metropolitan

ShareNews 13

BANNERS PROTASEIS 1

acp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες
cp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες
acp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες

acp logo 16 1

NotosNet YouTube