Ο ΟΑΣΑ είχε ζητήσει από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η ισχύς των καρτών να είναι μέχρι τις 10 Νοεμβρίου, αλλά το υπουργείο αποφάσισε να δώσει παράταση της ισχύος έως τις 15 του μηνός για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
«Όλα τα προβλήματα με το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα λυθούν εντός του Νοεμβρίου», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στη συνέντευξη Τύπου που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Υπενθυμίζεται ότι σε ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από τις 6 Νοεμβρίου θα ξεκινήσει και έκδοση μεμονωμένων ηλεκτρονικών εισιτηρίων του 1,4 στα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων.
«Θα ήταν μεγαλύτερη ντροπή αν μπαίναμε στο 2018 χωρίς το ηλεκτρονικό εισιτήριο» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Χρίστος Σπίρτζης κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παρουσίασε νομοσχέδιο για τις μεταφορές. «Καμία κυβέρνηση δεν τόλμησε να εφαρμόσει το ηλεκτρονικό κόμιστρο και να τα βάλει με τα κυκλώματα».
Όπως ανέφερε, χθες βράδυ σε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου, ο ΟΑΣΑ πρότεινε στο υπουργείο, εξετάζοντας τα μεγέθη των καρτών (152.000 κάρτες και 12.000 ταχυδρομημένοι φάκελοι) και τις συνθήκες που επικρατούν στα εκδοτήρια, ενιαία παράταση μέχρι τις 15 Νοεμβρίου των υφιστάμενων καρτών Οκτωβρίου.
Από 6 Νοεμβρίου θα ξεκινήσει να διατίθεται στην αγορά και το μεμονωμένο εισιτήριο του 1,40 ευρώ, αντικαθιστώντας το χάρτινο. Όσοι έχουν στην κατοχή τους παλιά χάρτινα θα μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν. Κάποιοι σταθμοί μπορεί να μην κλείσουν καθώς οι πολίτες που δεν έχουν προμηθευτεί τις νέες κάρτες θα μπορούν να εξυπηρετούνται από τις πύλες που θα μείνουν ανοικτές.
Υπολογίζεται πως περισσότερες από 100.000 προσωποποιημένες κάρτες (κατά άλλους ακόμη και 200.000) θα χρειαστεί να εκδοθούν επιπλέον τις επόμενες μέρες. Σήμερα, με τα περίπου 40 τερματικά που έχουν τοποθετηθεί στα εκδοτήρια (από τα 15 των πρώτων ημερών), μπορούν να εκδοθούν σύμφωνα με τους εργαζόμενους έως 10.000 κάρτες την ημέρα. Στον ΟΑΣΑ υπολογίζουν ότι έχουν τυπωθεί περίπου 140.000. Για να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό που εκτιμάται ότι θα είναι μεγαλύτερο από τις περίπου 250.000 που χρησιμοποιούσαν μέχρι σήμερα την κάρτα απεριορίστων διαδρομών.
Σε αυτούς δεν περιλαμβάνονται χιλιάδες πολίτες, δικαιούχοι των ελευθέρας (ένστολοι, ΑΜΕΑ, άνεργοι) που θα αποτελέσουν το δεύτερο κύμα έκδοσης προσωποποιημένων καρτών για να μπορούν να μετακινούνται με τα ΜΜΜ.