Το τέλος των φυσικών πλειστηριασμών φέρνουν διατάξεις του υπουργείου Δικαιοσύνης οι όποιες περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο της Κυβέρνησης με τα προαπαιτούμενα. Όπως σημειώνουν πηγές του υπουργείου Δικαιοσύνης «αν η αναγκαστική εκτέλεση αποβλέπει στην ικανοποίηση αξιώσεων, ο πλειστηριασμός είναι το βασικό εργαλείο ικανοποίησης των χρηματικών απαιτήσεων.
Μέχρι σήμερα, ο νομοθέτης γνώριζε και ρύθμιζε αποκλειστικώς τον «φυσικό» πλειστηριασμό. Η τεχνολογική εξέλιξη δίνει πλέον τη δυνατότητα να διενεργείται ο πλειστηριασμός με ηλεκτρονικά μέσα διασφαλίζοντας απολύτως την τήρηση των επιταγών της δημοσιότητας, της διαφάνειας και της αποτελεσματικότερης ρευστοποίησης. Η ηλεκτρονική διαδικασία είναι μια τυπικά καθορισμένη διαδικασία η οποία εγγυάται την ακώλυτη και απρόσκοπτη συμμετοχή κάθε ενδιαφερομένου, με τελικό κοινό στόχο δανειστή και οφειλέτη την επίτευξη του μεγαλύτερου δυνατού πλειστηριάσματος».
Ειδικότερα ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός ο οποίος διέπεται από τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας είναι ανοικτού πλειοδοτικού τύπου. Ενώ σύμφωνα με την φιλοσοφία του υπουργείου μέσω αυτής της διαδικασίας θα επιτυγχάνεται το υψηλότερο δυνατό πλειστηρίασμα. Αυτό που σημαίνει, όπως λένε πηγές του υπουργείου ότι ο οφειλέτης αποπληρώνει το μέγιστο δυνατό τμήμα της οφειλής του και απελευθερώνεται από αυτό. Την ίδια στιγμή, διασώζεται η πραγματική αξία των εκπλειστηριαζόμενων πραγμάτων. Αντίθετα «στους φυσικούς πλειστηριασμούς, αντιθέτως, η προσφορά είναι μία και κλειστή, το οποίο συνεπάγεται ότι για μια ελάχιστα μεγαλύτερη προσφορά είναι δυνατό μια περιουσία να αλλάξει χέρια. Το σύστημα της μίας κλειστής προσφοράς υιοθετήθηκε προκειμένου να αντιμετωπιστούν παρασιτικά φαινόμενα σε βάρος του οφειλέτη» εξηγούν. Προσθέτουν μάλιστα ότι η αναγκαστική εκτέλεση εκτυλίσσεται, εξ ορισμού, σε ένα πεδίο σύγκρουσης συμφερόντων αλλά και υψηλής ψυχικής έντασης. Πλην, όμως, είναι αναγκαία σε κάθε έννομη τάξη. Η διενέργεια του πλειστηριασμού με ηλεκτρονικά μέσα επιτυγχάνει τη μεγιστοποίηση του οικονομικού οφέλους και την ελαχιστοποίηση του προσωπικού κόστους. Για όλους τους παραπάνω λόγους, το υπουργείο Δικαιοσύνης με σχετική διάταξη προτείνεται η καθολική εφαρμογή του.
Η νομοθετική πρόταση κινείται προς τις εξής τρεις κατευθύνσεις: πρώτον, κατάργηση όλων των προβλέψεων που αφορούσαν αποκλειστικώς τους φυσικούς πλειστηριασμούς· δεύτερον, προσαρμογή των υπολοίπων διατάξεων στον αποκλειστικό τρόπο διενέργειας των πλειστηριασμών με ηλεκτρονικά μέσα· τρίτον, βελτίωση του κανονιστικού πλαισίου με βάση τη μέχρι σήμερα εφαρμογή.
Επειδή ο τρόπος διενέργειας των πλειστηριασμών με ηλεκτρονικά μέσα είναι πλέον αποκλειστικός, θα προβλέπεται εναλλακτικής λύση όταν για οποιονδήποτε λόγο δεν είναι δυνατό να ορισθεί ως υπάλληλος του πλειστηριασμού συμβολαιογράφος του τόπου εκτέλεσης (κατάσχεσης), «οπότε ο επισπεύδων περιλαμβάνει στην εντολή του άρθρου 927 τη δήλωση να οριστεί συμβολαιογράφος διορισμένος στην περιφέρεια της πρωτεύουσας του κράτους, αφού προηγουμένως εξαντληθεί η δυνατότητας ανεύρεσης συμβολαιογράφου εντός της περιφέρειας του εφετείου» .Διευκρινίζεται ότι η εναλλακτική λύση που προτείνεται δεν μεταβάλλει την τοπική αρμοδιότητα του δικαστηρίου.