Αποφασισμένο φαίνεται ότι είναι το υπουργείο Παιδείας να επιμείνει στην εφαρμογή της διδασκαλίας των θρησκευτικών με το νέο σύστημα προγραμμάτων σπουδών παρά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκρινε αντισυνταγματικές τις αλλαγές που έγιναν στο μάθημα επί υπουργίας Φίλη.Αποφασισμένο φαίνεται ότι είναι το υπουργείο Παιδείας να επιμείνει στην εφαρμογή της διδασκαλίας των θρησκευτικών με το νέο σύστημα προγραμμάτων σπουδών παρά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκρινε αντισυνταγματικές τις αλλαγές που έγιναν στο μάθημα επί υπουργίας Φίλη.

Εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες, συνεχίζεται η συγγραφή των νέων βιβλίων θρησκευτικών όσο το μάθημα διδάσκεται από τους επίμαχους «Φακέλους Θρησκευτικών» που διανεμήθηκαν  και φέτος στους μαθητές και θα διανεμηθούν και πάλι αν δεν ολοκληρωθεί η συγγραφή των νέων βιβλίων. Το Συμβούλιο της Επικρατείας πάντως έκρινε αντισυνταγματική την απόφαση για τα Θρησκευτικά από την Γ΄ έως  και ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού αλλά και του Γυμνασίου ενώ το υπουργείο Παιδείας απαντά: Η συγκεκριμένη απόφαση πηγαίνει την εκπαίδευση και την κοινωνία πολλά χρόνια πίσω, καθώς ταυτίζεται και συντάσσεται με απόψεις ακραίων και σκοταδιστικών θεολογικών κύκλων.
Σύμφωνα με πληροφορίες καταργήθηκαν τα παλαιά ΦΕΚ του Προγράμματος Σπουδών που είχαν εκδοθεί επί υπουργίας Νίκου Φίλη και αντικαταστάθηκαν με νέα οπότε δεν υπάρχουν και νομικά εμπόδια.
Ήδη πάντως ξαναγράφονται με νέο τρόπο τα βιβλία των Θρησκευτικών για να αντικαταστήσουν  τους Φακέλους που στην  ουσία περιέχουν τη νέα ύλη του μαθήματος που προβλέπεται από τα νέα προγράμματα σπουδών, τα οποία ξεκίνησαν επί υπουργίας Νίκου Φίλη  και συνεχίστηκαν με τον κ. Γαβρόγλου. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί εφέτος στα σχολεία είναι ότι κάποιοι γονείς  επιστρέφουν τα βιβλία των Θρησκευτικών στο υπουργείο-  ως «Ακατάλληλα και μη σύμφωνα με την Ορθόδοξη Πίστη»
Η κυβέρνηση  για το θέμα ήρθε σε σύγκρουση με την Εκκλησία αλλά με  κάποιες αλλαγές  επέμεινε στην απόφασή της να αποσύρει από τα σχολεία τα παλιά βιβλία των Θρησκευτικών, διανέμοντας   την ύλη που προβλέπεται από τα νέα προγράμματα σπουδών.  
Η κυβέρνηση είναι τόσο αποφασισμένη και μολονότι δεν υπήρχε  χρόνος να γραφτούν νέα βιβλία,  προκειμένου το υπουργείο Παιδείας να αντικαταστήσει όλα τα σχολικά εγχειρίδια, διανεμήθηκε ο  «Φάκελος Θρησκευτικών», ο οποίος δεν έχει καν τίτλο. Χθες πάντως  αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), έκρινε η  Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, την απόφαση του πρώην  υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, με την οποία άλλαξε ο τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών στις τάξεις Γ΄ έως ΣΤ του Δημοτικού και του Γυμνασίου, μετά από προσφυγή του  Μητροπολίτη  Πειραιώς Σεραφείμ  , της Εστίας Πατερικών Μελετών, και γονέων. Δεν αφορά το Λύκειο καθώς αναμένεται να συζητηθεί δεύτερη σχετική αίτηση ακύρωσης.
Το υπουργείο Παιδείας  σε  ανακοίνωσή του τονίζει   κάνει λόγο για  διαρροές της απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο, και υπογραμμίζει:» Το υπουργείο σέβεται τις δικαστικές αποφάσεις, οι οποίες ωστόσο και αυτές κρίνονται ως προς τα αποτελέσματά τους και ως προς το σκεπτικό τους. Η συγκεκριμένη απόφαση πηγαίνει την εκπαίδευση και την κοινωνία πολλά χρόνια πίσω, καθώς ταυτίζεται και συντάσσεται με απόψεις ακραίων και σκοταδιστικών θεολογικών κύκλων».Τονίζεται επίσης ότι «το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δηλώνει αποφασισμένο να συνεχίσει  το έργο της ανανέωσης, του πλουραλισμού και του εκδημοκρατισμού των προγραμμάτων σπουδών και των διδακτικών υλικών όλων των βαθμίδων. Σημειώνεται δε, ότι η νέα διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών έχει ενσωματωθεί πλήρως και έχει γίνει απολύτως αποδεκτή από εκπαιδευτικούς και μαθητές γιατί αποτελούσε ώριμο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας. Το υπουργείο, τέλος, θα τοποθετηθεί εκ νέου για το θέμα όταν κοινοποιηθεί η απόφαση». Ειδικότερα οι ανώτατοι δικαστές τονίζουν στην απόφαση ότι προβλεπόμενη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών δεν είναι ικανή να ανάπτυξη, εμπεδώσει και να ενισχύσει όπως επιβάλλεται από τη διάταξη του άρθρου 16 του Συντάγματος την Ορθόδοξη Χριστιανική συνείδηση των μαθητών, διότι: - είναι ελλιπής κατά περιεχόμενο,- δεν είναι αυτοτελής, αμιγής και διακριτική σε σχέση με τη διδασκαλία στοιχείων αναφερομένων σε άλλα δόγματα ή θρησκείες με αποτέλεσμα να προκαλείται σύγχυση στους μαθητές ως προς το περιεχόμενο της Ορθόδοξης Χριστιανικής διδασκαλίας και- δεν είναι επαρκή από την άποψη του χρόνου που διατίθεται για το μάθημα των Θρησκευτικών.- δεν γίνεται αναφορά στην Αγία Ομοούσιο και Αδιαίρετο Τριάδα την οποία επικαλούνται στην επικεφαλίδα τους όλα τα Ελληνικά Συντάγματα και- στη Γ΄ τάξη του Δημοτικού ο Ιησούς Χριστός παρουσιάζεται ως ξένος, ως προσδοκώμενος Μεσσίας, ως δάσκαλος που όλοι θαυμάζουν, ως αγαπημένος φίλος, όχι όμως ως Σωτήρας του κόσμου.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας  αποφάνθηκαν ότι η απόφαση του Νίκου Φίλη, είναι  αντίθεση:1) στο άρθρο 16   του Συντάγματος το οποίο ορίζει ότι η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους και μεταξύ των σκοπών της είναι η ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης, γιατί με το πρόγραμμα σπουδών που εισάγεται για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο «φαλκιδεύεται ο επιβαλλόμενος από τη συνταγματική αυτή διάταξη σκοπός της ανάπτυξης, δηλαδή της Ορθόδοξης Χριστιανικής  συνείδησης των μαθητών στα ανήκοντα  στην επικρατούσα θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού,2) Στην διάταξη του άρθρου 13  του Συντάγματος που κατοχυρώνει  ως απαραβίαστη την ελευθερία της  θρησκευτικής συνείδησης, γιατί  η προσβαλλόμενη απόφαση θα έπρεπε να απευθύνεται αποκλειστικά στους Ορθόδοξους Χριστιανούς μαθητές και να κατατείνει στην εμπέδωση και συνέχιση  της Ορθόδοξης Χριστιανικής συνείδησης, καθώς η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση κλονίζει την Ορθόδοξη Χριστιανική συνείδηση που πριν από την έναρξη του σχολικού βίου διαμορφώνουν οι μαθητές το πλαίσιο του οικογενειακού τους περιβάλλοντος. Μάλιστα,  η εισαγόμενη με την προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι ικανή να παρέμβει στον ευαίσθητο ψυχικό κόσμο των μαθητών που δεν διαθέτουν  την κριτική αντίληψη  των ενηλίκων και να τους εκτρέψει από την Ορθόδοξη Χριστιανική συνείδηση και3) Προσβάλλεται ευθέως το Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ γιατί στερεί από τους μαθητές του Ορθόδοξου Χριστιανικού δόγματος το δικαίωμα να διδάσκονται αποκλειστικά τα δόγματα, τις ηθικές αξίες και τις παραδόσεις της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού, ενώ η νομοθεσία προβλέπει  για μαθητές Ρωμαιοκαθολικούς, Εβραίους και Μουσουλμάνος να διδάσκονται αυτοτελώς το μάθημα αυτό. Βολές κατά του Συμβουλίου της Επικρατείας   εκτοξεύει ο ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή την απόφαση του ανωτάτου δικαστηρίου «Η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο βασίζεται, σύμφωνα σε όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, σε ένα σκεπτικό βγαλμένο από εποχές αλήστου μνήμης, το οποίο προσομοιάζει με σκοταδιστικές απόψεις ακραίων θεολογούντων», σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ. Η Κουμουνδούρου τονίζει επίσης ότι «η εκπαίδευση οφείλει να καλλιεργεί την κριτική σκέψη, να προάγει τις αρχές και τις αξίες της Ελευθερίας, της Δημοκρατίας, της συνύπαρξης  με τη διαφορετικότητα».Καταλήγοντας, καλεί το υπουργείο Παιδείας «να συνεχίσει απαρέγκλιτα το έργο της βαθιάς μεταρρύθμισης και του εκσυγχρονισμού των  προγραμμάτων διδασκαλίας, που εδώ και καιρό έχει δρομολογήσει». Στην τελευταία του παρέμβαση  στις αρχές Φεβρουαρίου  ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος  κατά την κοινή σύσκεψη της Ιεράς Συνόδου με τους Καθηγητές των Θεολογικών Σχολών στο Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος    αναφέρθηκε στις διατάξεις του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας σύμφωνα με τις οποίες «αυτό το κείμενο που θα διδαχθεί (στο μάθημα των Θρησκευτικών) πρέπει να φέρει τη σφραγίδα της Εκκλησίας ότι δεν είναι αντορθόδοξο και αντιχριστιανικό. Αυτό είναι βασικό πράγμα που πρέπει να το λάβουμε υπόψη». Πρόσθεσε μάλιστα ότι «εδώ πρέπει να παραδεχτούμε ότι μας παραβλέπει η πλευρά της Πολιτείας. Τα συζητάμε όμως αυτά και πρέπει να πω ότι υπάρχει προαίρεσις».   . Τόνισε χαρακτηριστικά: «Εμείς ως Εκκλησία, ως Ιερά Σύνοδος μολονότι μας επιτίθενται, μας πληγώνουν, μας καταλογίζουν ότι είμαστε αδιάφοροι κλπ, έχουμε υπομονή. Και περιμένουμε. Και θα περιμένουμε να δούμε αυτά τα τετράδια (βιβλία Θρησκευτικών). Και θα συμβουλευτούμε τους καθηγητές πανεπιστημίου, τους θεολόγους ώστε η κρίσις μας να είναι αυτή που πρέπει να είναι. Και εκεί θα δούμε αν συμφωνούμε ή δεν συμφωνούμε για τα περαιτέρω. Όμως ενώ εμείς έχουμε υπομονή σαν Σύνοδος, βλέπουμε από πλευράς πολιτείας βιασύνη. Γιατί ήδη κυκλοφορούν τα νέα τετράδια (βιβλία Θρησκευτικών) και γίνεται το μάθημα στα σχολεία. Αυτό πρέπει να πούμε ότι μας ανησυχεί λίγο».
Με δριμείς χαρακτηρισμούς έχει επιτεθεί πάντως η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων στον   κ.  Γαβρόγλου, αναφέροντας  ότι μέσω των πρακτικών του Υπουργείου Παιδεία γίνονται προσπάθειες για μεθόδευση αποορθοδοξοποίησης των παιδιών. «Είναι πλέον φανερό ότι ο κ. Κ. Γαβρόγλου επιμένει να προχωράει αυταρχικά και φασιστικά στην εφαρμογή της πολιτικής της Κυβέρνησής του στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας, ιδιαίτερα μάλιστα στον τομέα της θρησκευτικής αγωγής,  μη λαμβάνοντας υπόψη του τις αντιδράσεις που αυτή προκαλεί -όπως ακριβώς πράττει η Κυβέρνησή του και στο μέγα εθνικό θέμα της Μακεδονίας- προφανώς, μόνο και μόνο για να ικανοποιήσει ιδεοληπτικές σκοπιμότητες, άγνωστης για τον λαό μας προέλευσης, που αφορούν όμως άμεσα την πνευματική εξέλιξη των Ελλήνων ορθοδόξων μαθητών» τονίζει η ΠΕΘ σε ανακοίνωσή της υπό τον τίτλο «Επιμένει ο  υπουργός Παιδείας στην αλλαξοπιστία των Ελλήνων Ορθοδόξων μαθητών».



casa victoria barkiza



φιλικά μέσα....

glyfada metropolitan

ShareNews 13

BANNERS PROTASEIS 1

acp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες
cp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες
acp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες

acp logo 16 1

NotosNet YouTube