Έχουν περάσει μόλις 18 μήνες από τότε που ο κ. Geoff Ballotti το μεγάλο «αφεντικό» του ομίλου Wyndham είχε έρθει στην Ελλάδα προκειμένου να ανακοινώσει την πρόθεση του ξενοδοχειακού κολοσσού των 9.000 ξενοδοχείων σε 80 χώρες σε όλο τον κόσμο να εντάξει 20 ξενοδοχεία σε ορίζοντα 10ετίας στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, με εταίρο τη Zeus International του Χάρη Σιγανού, στο χαρτοφυλάκιό του.
Χθές, από τη ναυαρχίδα της Wyndham στην Ελλάδα, το 5άστερο Wyndham Grand της πλατείας Καραϊσκάκη, ο κ. Βallotti ανακοίνωσε ότι ο στόχος έχει ήδη επιτευχθεί σχεδόν κατά το ήμισυ «κι ότι ο όμιλος θα εξακολουθεί να επενδύει στην Ελλάδα αναζητώντας επενδυτικές ευκαιρίες», την ίδια στιγμή που η επιτυχημένη συνεργασία με την Zeus «εξάγεται» κι εκτός Ελλάδος, με τους δύο εταίρους να αναζητούν ήδη επενδυτικές ευκαιρίες στην ευρύτερη περιοχή. Στη χώρα μας, το επόμενο μεγάλο, κοινό βήμα των δύο έχει να κάνει με τη δεύτερη «ναυαρχίδα» της Wyndham στην Ελλάδα, αυτή τη φορά στην Κρήτη για τη δημιουργία του δεύτερου 5άστερου Wyndham Grand, στη θέση του Μirabello Βeach, το οποίο εξαγοράστηκε από την Zeus International και θα μετονομαστεί σε Wyndham Grand Mirabello Bay, ενώ στην Κύπρο οι δύο εταίροι θα λειτουργήσουν ένα ακόμη Wyndham στη Λευκωσία με στόχο «το καλύτερο city ξενοδοχείο της Κύπρου».
«Η Ελλάδα έχει αυτή την στιγμή από τις καλύτερες αποδόσεις για τον όμιλο της Wyndham όσον αφορά τις πληρότητες, αρκεί να αναφερθεί ότι είναι ελάχιστες οι χώρες όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος, οι οποίες παρουσιάζουν διψήφια ποσοστά ανόδου κι εκτιμώ ότι η τάση θα συνεχιστεί για περαιτέρω υψηλές επιδόσεις», ανέφερε ο κ. Βallotti, δηλώνοντας «ενθουσιασμένος» από τις απιδόσεις των ξενοδοχείων του ομίλου στη χώρα μας. «Δε θεωρώ ότι ο κύκλος των επενδύσεων θα πρέπει να κλείσει στα 20 ξενοδοχεία στην ευρύτερη περιοχή και γι’ αυτό, ανάλογα με τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται, θα επεκτείνουμε τη συνεργασία μας με τη Zeus», πρόσθεσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των Wyndham Hotels & Resorts.
Aπό την πλευρά του, ο κ. Δημήτρης Μανίκης, ο Ελληνας επικεφαλής του ομίλου για την περιοχή της Ευρώπης, Μ. Ανατολής και Αφρικής ανέφερε ότι «βάζουμε την Αθήνα και την Ελλάδα στο χάρτη, είμαστε η μεγαλύτερη ξενοδοχειακή αλυσίδα στον κόσμο με 9.000 ξενοδοχεία σε 80 χώρες. Η πίστη για την προοπτική της Ελλάδας, ως προορισμού είναι ανεξάντλητη. Η Ελλάδα έχει προορισμούς που ταιριάζουν στα brands της Wyndham, επομένως μας ενδιαφέρουν όλες οι περιοχές στη χώρα που παρουσιάζουν ευκαιρίες. Η επιτυχία του ελληνικού τουρισμού έχει γίνει κατά τύχη: Ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας στην Ελλάδα φαίνεται ότι συνεργάζονται καλύτερα στον κλάδο του τουρισμού σε σχέση με άλλους κλάδους και αυτό φαίνεται στις επιδόσεις του κλάδου τα τελευταία χρόνια και στη συμβολή του σε θέσεις εργασίας και ΑΕΠ».
Στο ερώτημα για τη διάρκεια της Αθήνας ως προορισμού, με δεδομένα και τα συνεχόμενα ανοδικά νούμερα των τελευταίων ετών, ο κ. Μανίκης εξέφρασε την πεποίθηση ότι αυτά θα συνεχιστούν, αν ληφθούν υπόψη και οι εξελίξεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας με τις συνεχείς προσθήκες νέων δρομολογίων από πλευράς των αεροπορικών εταιρειών.
Για την επέκταση της συνεργασίας μεταξύ των δύο εταίρων μίλησε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Zeus International, κ. Χάρης Σιγανός, επισημαίνοντας ότι «η μέχρι σήμερα συνεργασία με την Wyndham κρίνεται αποτελεσματική και αποδοτική κι έχουμε καταφέρει να φτιάξουμε μία ομάδα στελεχών που έχει επιτύχει πολλά καινούρια projects σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Η Zeus έχει παρουσία και στην Ιταλία, όπου έχει συνεργασία με την Hilton και με το δεδομένο αυτό, η συγκεκριμένη αγορά είναι από τις προτεραιότητες της κοινής μας στρατηγικής, στο πλαίσιο της επέκτασης της συνεργασίας μας και σε άλλες αγορές. Πρίν από μερικά χρόνια η ελληνική αγορά είχε ελάχιστα διεθνή brands.
Θεωρώ ότι το μεγαλύτερο επίτευγμα που ήρθε μέσα από αυτή τη συνεργασία είναι ότι μπορέσαμε και στήσαμε κοινές ομάδες εργασίας που φέρνουν γρήγορα αποτελέσματα και ανάπτυξη για την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η Wyndham μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ καλό εργαλείο της βελτίωσης του τουριστικού προΪόντος στα νησιά και γιατί όχι στην αύξηση των τιμών των ελληνικών ξενοδοχείων. Επιπλέον, είναι η πρώτη φορά που το ελληνικό ξενοδοχειακό προϊόν γίνεται εξαγώγιμο προϊόν: Η συνεργασία της Wyndham με τη Zeus εξάγεται και πέρα από τα όρια της Βαλκανικής κι αυτό είναι ένα τεράστιο βήμα που δείχνει την εμπιστοσύνη ότι το ξενοδοχειακό προϊόν της Ελλάδας μπορεί να γίνει εξαγώγιμο προϊόν και να είναι ανταγωνιστικό για εξαγωγή εκτός της χώρας».
Οσον αφορά ειδικά τον τουρισμό της ελληνικής πρωτεύουσας, ο κ. Σιγανός εξέφρασε την εκτίμηση ότι η Αθήνα έχει ακόμη σημαντικά περιθώρια ανόδου, «ωστόσο, από την άλλη, πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί: Είμαστε στη μέση του δρόμου κι εξαρτάται από όλους μας, ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, αν θα προχωρήσουμε μπροστά ή θα πάμε πίσω. Η ελληνική πρωτεύουσα έχει δυνατότητες, είναι πίσω ακόμη σε σχέση με άλλες μεγαλουπόλεις, και θεωρούμε ότι έχει ακόμη χώρο για ξενοδοχεία, αλλά πολύ περισσότερο έχει ανάγκη από νέα προϊόντα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες της αγοράς, π.χ. στο κομμάτι για παράδειγμα των serviced apartments (εξυπηρετούμενων διαμερισμάτων)».