Το υπουργείο εισάγει με τη νέα ρύθμιση και την δυνατότητα της συνοδευόμενης οδήγησης για άτομα 17 ετών, τα οποία θα περνούν τις προβλεπόμενες δοκιμασίες εξετάσεων. Η οριστική άδεια θα χορηγείται κατά το 18ο έτος της ηλικίας τους.
Για τους νεαρούς οδηγούς, βεβαιώνεται η ικανότητά τους για οδήγηση με συνοδεία οδηγού, ο οποίος πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών, να διαθέτει δίπλωμα οδήγησης τουλάχιστον 5 έτη και να μην έχει συγκεντρώσει κανένα πόντο στο point system τον τελευταίο χρόνο.
Νωρίτερα, είχε αναρτηθεί στην Διαύγεια απόφαση του κ. Σπίρτζη για παράταση από 4 έως 8 μήνες ανάλογα με την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και των σχετικών δικαιολογητικών, όσων διπλωμάτων αφορούν οδηγούς που έχουν συμπληρώσει το 74 έτος της ηλικίας τους και λόγω της τετράμηνης αποχής των εξεταστών από τα καθήκοντά τους, αδυνατούσαν να ανανεώσουν.
Με την απόφαση αυτή, ο υπουργός Υποδομών επιχειρούσε να αντιμετωπίσει την αναστάτωση που έχει προκληθεί στην αγορά, καθώς οι εξεταστές απείχαν από τα καθήκοντά τους λόγω οικονομικών διεκδικήσεων.
Με τη νέα ρύθμιση, το ημερήσιο επίδομα των εξεταστών και των ελεγκτών όλης της διαδικασίας των δοκιμασιών προσόντων, ορίζεται σε 240 ευρώ, προκαλώντας μία δαπάνη που εκτιμάται ότι θα είναι της τάξης των 2,5 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως (ανάλογα με τον αριθμό συμμετεχόντων).
Το σχέδιο νόμου «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις» φέρνει σημαντικές καινοτομίες στον τρόπο διενέργειας των εξετάσεων.
Η διαδικασία της εξέτασης θα συντονίζεται από ένα κέντρο ελέγχου, που θα δημιουργηθεί στο υπουργείο Μεταφορών ενώ τα οχήματα θα είναι πλήρως εξοπλισμένα με κάμερες και σε απευθείας σύνδεση με το υπουργείο.
Κατά την εξέταση των υποψηφίων κάθε εκπαιδευτικό όχημα θα πρέπει απαραίτητα να διαθέτει διαδικτυακή σύνδεση για συνεχόμενη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου του υπουργείου. Εντός του οχήματος πρέπει να τοποθετηθεί μέσα σε 4 μήνες από την ψήφιση του νομοσχεδίου κάμερα µε μικρόφωνο που θα απεικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος ή τις θέσεις ανάβασης των µοτοσικλετών, σε αδιάλειπτη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου.
Οι υποψήφιοι οδηγοί θα υποβάλλονται πρώτα σε θεωρητική εξέταση και µόνον εφόσον αυτή είναι επιτυχής θα ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.
Η πρακτική εξέταση θα διενεργείται σε δύο στάδια, την ίδια ηµέρα. Στο πρώτο στάδιο θα εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης (πορεία) και εφόσον αυτό ολοκληρωθεί µε επιτυχία, θα ακολουθεί η εξέταση στις ειδικές δοκιμασίες. Αν ο υποψήφιος αποτύχει στο δεύτερο στάδιο, θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.