Εντος του τελευταίου τριμήνου του 2014 προχωρά η Κυβέρνηση στην πώληση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), με τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης να δρομολογούνται το επόμενο διάστημα από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Το Ταμείο προχωρεί στο στάδιο της προετοιμασίας, αν και βρίσκεται αρκετά εκτός χρονικού πλαισίου περιμένοντας συμβουλή - οδηγία στο πώς πρέπει να προχωρήσει η πώληση.
Δύσκολοι καιροί για ταχυδρομεία
Κατά καιρούς, όποτε έχει υπάρξει συζήτηση για αποκρατικοποίηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων, έχει εκδηλωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον από τις ελληνικές εταιρείες, με τη συνεργασία μεγάλων παικτών της διεθνούς ταχυδρομικής αγοράς. Όμως το ενδιαφέρον αυτό υπήρξε περισσότερο φιλολογικό, αφού καμία σχετική διαδικασία δεν προχώρησε.
Βέβαιο είναι, πάντως, ότι η εκκίνηση της διαδικασίας για την αποκρατικοποίηση των ΕΛΤΑ γίνεται σε μια εποχή όπου διεθνώς η ζήτηση για ταχυδρομικές εταιρείες κρίνεται μάλλον χαμηλή. Πρόκειται για επιχειρήσεις που αναζητούν κατεύθυνση, καθώς έχουν πληγεί ιδιαίτερα από τις νέες τεχνολογίες σε ό,τι αφορά τις παραδοσιακές τους υπηρεσίες, τη στιγμή που νέες υπηρεσίες κάνουν την εμφάνισή τους στα ταχυδρομικά καταστήματα.
Επιστροφή στα κέρδη για το 2014
Η επιστροφή στην κερδοφορία την οποία αναμένεται ότι θα πετύχουν φέτος τα ΕΛΤΑ δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την έναρξη του διαγωνισμού αποκρατικοποίησης. Για το τρέχον έτος η διοίκηση αναμένει κερδοφορία της τάξεως των 7 εκατ. ευρώ, ενώ το 2013 έκλεισε με ζημίες 6 εκατ. ευρώ.
Σε μια προσπάθεια να διαφοροποιήσει το portfolio υπηρεσιών των Ελληνικών Ταχυδρομείων η διοίκηση, υπό τον Κωστή Μελαχροινό, σχεδιάζει μια σειρά νέες υπηρεσίες. Στόχος είναι η αύξηση των εσόδων τους σε εποχή όπου τα έσοδα των παραδοσιακών ταχυδρομικών υπηρεσιών κινούνται πτωτικά. Αυτό οφείλεται στο ότι αρκετές υπηρεσίες που γίνονταν μέσω του ταχυδρομείου πλέον γίνονται με τη χρήση της τεχνολογίας π.χ. e-mail, ηλεκτρονικές πληρωμές λογαριασμών κ.λπ.
Έμφαση σε νέες υπηρεσίες
Στις νέες υπηρεσίες που σχεδιάζονται περιλαμβάνονται κάρτες prepaid, δυνατότητα αγοράς, συσκευασίας και αποστολής προϊόντων από μικρομεσαίες επιχειρήσεις με αντικαταβολή. Με τον τρόπο αυτόν τα ΕΛΤΑ επιχειρούν να διεκδικήσουν ένα σημαντικό μέρος από τον κλάδο της διακίνησης δεμάτων. Πρόκειται για μία αγορά που συνεχίζει να κινείται ανοδικά και να αυξάνει τα μεγέθη και στην Ελλάδα, κατά το πρότυπο του εξωτερικού, ως αποτέλεσμα της πολύ μεγάλης αύξησης των πωλήσεων από απόσταση.
Να αναφέρουμε τέλος ότι αντιδράσεις από τον χώρο των φαρμακοποιών έχει προκαλέσει το σχέδιο της διοίκησης του ΕΛΤΑ να αναλαμβάνουν οι ταχυδρομικοί υπάλληλοι την εκτέλεση συνταγών και την παράδοσή τους στον χώρο του πελάτη. Ο ταχυδρόμος θα παίρνει τη συνταγή, θα φροντίζει για την εκτέλεσή της και στη συνέχεια θα παραδίδει τα φάρμακα στο σημείο που επιθυμεί ο πελάτης.
Το κόστος για την παράδοση των φαρμάκων στο σπίτι θα είναι 3 ευρώ και αναμένεται να έχει μεγάλη απήχηση στην περιοχή της Αττικής, από την οποία και θα ξεκινήσει η εφαρμογή της νέας υπηρεσίας.
με πληροφορίες από naftemporiki