Εκατοντάδες προσφυγές στέλνουν καθημερινά οι φορολογούμενοι, για τον ΕΝΦΙΑ, με τελικό προορισμό τα γραφεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. Μεταξυ άλλων οι προσφυγές εκφράζουν σκεπτικισμό για την συνταγματικότητα του νέου νόμου, καταγγέλουν λάθη στον ΕΝΦΙΑ, δηλώνουν αδυναμία πληρωμής και αμφισβητούν τις αντικειμενικές αξίες.
Για την αντιμετώπιση του όγκου των προσφυγών η γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Κατερίνα Σαββαϊδου, εξέδωσε εγκύκλιο με την οποία εξηγεί σε ποιες περιπτώσεις οι προσφυγές αυτές θα φτάσουν στην κεντρική υπηρεσία.
Όπως αναφέρει η εγκύκλιος λόγω της υποβολής μεγάλου αριθμού ενδικοφανών προσφυγών κατά πράξεων διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α., στα πλαίσια της απλοποίησης των διαδικασιών, παρέχουμε τις ακόλουθες οδηγίες, για τη διευκόλυνση των φορολογουμένων και των φορολογικών αρχών κατά την παραλαβή και διαβίβαση των ενδικοφανών προσφυγών στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών:
1. Οι ενδικοφανείς προσφυγές που υποβάλλονται κατά τα προβλεπόμενα μέσω των αρμοδίων Δ.Ο.Υ. πρωτοκολλούνται αυθημερόν και στη συνέχεια, καταχωρούνται στην υφιστάμενη ηλεκτρονική εφαρμογή της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών σε ειδικό πίνακα, ο οποίος περιλαμβάνει μόνο τα ακόλουθα πεδία:
• Δ.Ο.Υ.
• Α.Φ.Μ.
• ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ή ΕΠΩΝΥΜΙΑ
• ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
• ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ
• ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ
• ΛΟΓΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ (σύμφωνα με την κωδικοποίηση που αναφέρεται στην παρ. 3 της παρούσης)
2. Ακολούθως, οι ενδικοφανείς προσφυγές, μαζί με τις προσβαλλόμενες πράξεις διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. (εκκαθαριστικά), και τα έγγραφα που τυχόν προσκόμισαν οι υπόχρεοι, διαβιβάζονται συγκεντρωτικά (σε φυσική μορφή) στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, μία φορά την εβδομάδα (για τη διευκόλυνση των υπηρεσιών η διαβίβαση μπορεί να γίνεται στο τέλος της εβδομάδας και πάντως, εντός της προβλεπόμενης από το άρθρο 63 του Κ.Φ.Δ. προθεσμίας των 7 ημερών), με διαβιβαστικό έγγραφο, στο οποίο επισυνάπτεται και εκτύπωση, από την ηλεκτρονική εφαρμογή, κατάστασης των προσφυγών που αποστέλλονται.