Σιδηροδρομική σύνδεση και Προαστιακό θα αποκτήσουν έως το 2030 τα λιμάνια Λαυρίου και Ραφήνας, όπως αυτό προβλεπόταν στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής.
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Μεταφορών, παρουσία του υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και των διοικήσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, αποφασίστηκε να προχωρήσει η μελετητική ωρίμανση του έργου, ώστε αυτό να είναι έτοιμο προκειμένου να ενταχθεί στην μεθεπόμενη προγραμματική περίοδο. Ρεαλιστικός στόχος που έχει τεθεί είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί το 2030.
Μάλιστα σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες μετακίνησης από και προς το λιμάνι, ο σιδηρόδρομος μέσα από την πόλη της Ραφήνας θα διέρχεται υπόγεια, ενώ υπογειοποιημένος θα είναι και ο σταθμός.
Σύμφωνα με παλαιότερο σχεδιασμό ο προαστιακός προκειμένου να φτάσει στην Ραφήνα θα ξεκινά από τον σταθμό της Κάντζας και κατά μήκος της διαδρομής προβλέπεται η δημιουργία σταθμών σε Πικέρμι, Καλλιτεχνούπολη και Νέο Βουτζά. Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι θα εξεταστεί και μια εναλλακτική όδευση της γραμμής, η οποία θα ξεκινά από το τέρμα της σημερινής γραμμής στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα Σπάτα και θα κινείται προς την Ραφήνα.
Την ίδια ώρα σε σαφώς πιο ώριμο στάδιο βρίσκεται το σχέδιο για την επέκταση της γραμμής του προαστιακού στο λιμάνι του Λαυρίου, με την προκήρυξη να έρχεται μέσα στο 2015.