Στο Μουσείο της Ακρόπολης ξεναγήθηκε από τον υπουργό Πολιτισμού, Κώστα Τασούλα, η βρετανική δικηγορική ομάδα, στην οποία συμμετέχει η Αμάλ Αλαμουντίν, που βρίσκεται στην Αθήνα για νομικές συμβουλές προς την ελληνική πλευρά, στην προσπάθεια διεκδίκησης των Γλυπτών του Παρθενώνα. 

Νωρίτερα, οι τρεις Βρετανοί νομικοί συναντήθηκαν με τον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, ενώ σε μισή ώρα θα παραχωρήσουν συνέντευξη Τύπου.

akropolialamudin

 

Το δρόμο και του διεθνούς δικαστηρίου δείχνει η βρετανική δικηγορική ομάδα, στην οποία συμμετέχει η Αμάλ Αλαμουντίν, για τη διεκδίκηση των Γλυπτών του Παρθενώνα, με την ελληνική πλευρά πάντως να εκφράζει τη βούληση να εξαντληθούν τα όποια περιθώρια συνεννόησης μέσω της UNESCO.

 

«Δίκαιο» χαρακτηρίζει τον επαναπατρισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα η νεόνυμφη δικηγόρος ανθρωπίνων δικαιωμάτων Αμάλ Κλούνεϊ, σε συνέντευξή της στην βρετανική Guardian. Για «πολιτιστικό βανδαλισμό» από το Βρετανικό Μουσείο κάνει λόγο ο συνάδελφός της Τζέφρι Ρόμπερτσον, ο οποίος παραθέτει τα νομικά επιχειρήματα που θα θέσουν στην υπηρεσία της ελληνικής κυβέρνησης.

 

«Κατά την άποψη μου ο επαναπατρισμός των γλυπτών του Παρθενώνα είναι δίκαιος», τονίζει στην συνέντευξή της στο βρετανικό μέσο η 36χρονη δικηγόρος, η οποία δόθηκε κατά την πρώτη ημέρα της επίσκεψής της στην Αθήνα.

 

«Ελπίζω πως μπορεί να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση στο θέμα, δεδομένης της μακρόχρονης φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Βρετανίας», αναφέρει η κα Κλούνεϊ προσθέτοντας ότι η πρώτη προσέγγιση από τις ελληνικές αρχές προς την ίδια και τους συναδέλφους της, Τζέφρι Ρόμπερτσον και Νόρμαν Πάλμερ, είχε γίναι πριν από τρία χρόνια.

 

«Αλλά πιστεύω ότι είναι συνετό για την ελληνική κυβέρνηση να αναζητήσει νομική συμβουλή - συμπεριλαμβανομένων και των συνεχιζόμενων προσπαθειών συμμετοχής σε αυτό και της UNESCO- και φυσικά να καθορίσει τα επόμενα βήματά της, υπό το πρίσμα του νομικού αυτού πλαισίου».

 

«H Αμάλ Κλούνεϊ ευελπιστεί ότι θα επιτευχθεί μια συμβιβαστική λύση στο θέμα της διεκδίκησης των μαρμάρων, ωστόσο η Βρετανία μέχρι στιγμής έχει αποτύχει να ανταποκριθεί στις εκκλήσεις για διαμεσολάβηση», παραδέχεται σχολιάζοντας η βρετανική Guardian.

 

«Σε μια πρόγευση των επιχειρημάτων που θα μπορούσε να αναπτύξει η Ελλάδα εάν η υπόθεση φτάσει στα δικαστήρια είναι αυτό που λέει ο Τζέφρι Ρόμπερτσον, ο επικεφαλής της ομάδας των νομικών που έφτασε στην Αθήνα, ότι τα Μάρμαρα του Παρθενώνα είναι μια μοναδική περίπτωση και ως εκ τούτου, δεν θα έθετε σε κίνδυνο τις συλλογές του Βρετανικού Μουσείου», αναφέρει το δημοσίευμα.

 

«Η ζωφόρος του Παρθενώνα είναι ένα καταπληκτικό και μοναδικό στιγμιότυπο του ανθρώπινου πολιτισμού πριν από 2.500 χρόνια. Δεν απεικονίζει πόλεμο, αλλά μια χαρούμενη σκηνή πολιτισμένων συνευρέσεων ενός από τους πρώτους πολιτισμένους λαούς. Το μισό από αυτό το στιγμιότυπο είναι στην Αθήνα κάτω από το γαλάζιο του ουρανού πάνω από την Ακρόπολη. Το άλλο μισό είναι σε μια αποστειρωμένη γκαλερί, σαν σε κρεβάτι νοσοκομείου σε ένα μουσείο». Ο ίδιος χαρακτηρίζει την άρνηση του Βρετανικού Μουσείου να επιστρέψει τα Μάρμαρα ως έναν «αλαζονικό πολιτισμικό βανδαλισμό».

 

Ακόμη χειρότερα, λέει ο Ρόμπερτσον, το βρετανικό Μουσείο έχει πράξει το προπατορικό αμάρτημα της καταστροφής των Γλυπτών χρησιμοποιώντας αμφιλεγόμενες μέσα για τον καθαρισμό τους στα σχεδόν 200 χρόνια από τότε που τα απέκτησε.

 

«Η επανένωση των Μαρμάρων του Παρθενώνα είναι ένα μεγάλο έργο, όχι για την Ελλάδα αλλά και για όλο τον κόσμο, να τα δούμε καθαρά εκεί που τα χάραξε ο Φειδίας, να αντιπαραθέσουμε την αρχή του ανθρώπινου πολιτισμού με την απειλή που θέτει σήμερα η ISIS», πρόσθεσε ο δικηγόρος, αναφερόμενος στις βάρβαρες τακτικές που χρησιμοποιούνται από τους ισλαμιστές τρομοκράτες στα ανατολικά της Ελλάδας.

 

«Είναι αλαζονικός πολιτιστικός βανδαλισμός του Βρετανικού Μουσείου να επιμένει ότι αυτό το πιο σημαντικό κειμήλιο του πολιτισμού μας, πρέπει να σπάσει στα δύο. Το διεθνές δίκαιο έχει εξελιχθεί σε σημείο όπου ένα μοναδικό, και το τονίζω μοναδικό, πολιτιστικό έργο τέχνης πρέπει να αποκατασταθεί».
Ο Ρόμπερτσον ο οποίος μαζί με τον Πάλμερ εξασφάλισαν την επιστροφή των σορών των Αβοριγίνων της Τασμανίας από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου στην Αυστραλία, αρνήθηκε ότι ο επαναπατρισμός των έργων θα ανοίξει τις πύλες σε παρόμοιες απαιτήσεις. «Η υπόθεση αυτή δεν θα δημιουργήσει ένα προηγούμενο, το Βρετανικό Μουσείο μπορεί να κρατήσει τις μούμιες του αλλά όχι μάρμαρα που ενωμένα, ανήκουν στον κόσμο».

 

Μετά την αρχική τους σιωπή, τα βρετανικά ΜΜΕ αναγκάστηκαν να στρέψουν το βλέμα στην Ελλάδα και στη διεκδίκηση των μαρμάρων του Παρθενώνα με αφορμή την άφιξη της νεόνυμφης κυρίας Κλούνεϊ.

 

Η φωτογραφία της θελκτικής δικηγόρου, η οποία μετά το γάμο της με τον διάσημο ηθοποιό άλλαξε το επώνυμό της, κοσμεί το πρωτοσέλιδο των Times του Λονδίνου. Οι βρετανοί αναγνώστες ενημερώνονται ότι η προασπίστρια των ανθρωπίνων δικαιωμάτων βρίσκεται από τη Δευτέρα το βράδυ στην ελληνική πρωτεύουσα για να συμβουλέψει την Αθήνα πώς θα διεκδικήσει την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα. Η εφημερίδα εκφράζει την υπόθεση ότι η κα Κλούνεϊ με τον συνάδελφό της Τζόφρεϊ Ρόμπερτσον θα προτείνουν στην Αθήνα να διεκδικήσει το αίτημά της μέσω του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης και όχι μέσω διαπραγματεύσεων με τη Βρετανία.

 

Ενδιαφέρον έχει πάντως και το σχόλιο με τον τίτλο «Να μην χαθούν τα μάρμαρα», το οποίο φιλοξενεί η εφημερίδα. Ο σχολιαστής επιχειρηματολογεί: «Η απάντηση που θα πρέπει να δώσει η όποια βρετανική κυβέρνηση είναι ότι η απόφαση αφορά τη διοίκηση του μουσείου, και η διοίκηση θα πρέπει να πει, φιλικά αλλά πειστικά, όχι. Τα γλυπτά αφαιρέθηκαν από τον λόρδο Έλγιν, μεταξύ 1801 και 1805, όταν ήταν πρέσβης στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Εκτίθενται συνεχώς από το 1817 στο Βρετανικό Μουσείο, καλύτερος χώρος δεν θα μπορούσε να υπάρξει». Ο αρθογράφος διασαφηνίζει ότι η κίνηση του βρετανού πρέσβη δεν είναι προϊόν βανδαλισμού, αλλά ενθουσιασμού για την αρχαία Ελλάδα και καταλήγει: «Τα μάρμαρα δεν ανήκουν πλέον στη σύγχρονη Ελλάδα, όπως δεν ανήκει και στη βασίλισσα η πρώτη έκδοση του έργου του Σαίξπηρ το 1623, 7 χρόνια μετά τον θάνατό του, η οποία βρίσκεται στη Ουάσιγκτον, στη Folger Library. Και τα δύο ανήκουν στην παγκόσμια ιστορία του πολιτισμού».

 

Την αντίδρασή της στην επιστροφή των Γλυπτών, με αφορμή την επίσκεψη της κας Κλούνεϊ αλλά με πολύ πιο ειρωνικό τρόπο εκφράζει η Daily Mail. Χαρακτηριστικός είναι ο τίτλος του δημοσιεύματος «Καλύτερα οι Κλούνεϊ να περιοριστούν στις φωτογραφήσεις τους στο Hello και να σταματήσουν να χτυπούν τη Βρετανία με τα (Ελγίνεια) μάρμαρα».

 

Ο αρθρογράφος κάνει λόγο για «τσίρκο των μίντια», που περίμεναν μια ομάδα νομικών και εστίαζαν το ενδιαφέρον τους στο νεότερο μέλος της ομάδας επειδή έχει παντρευτεί τον πιο γνωστό εργένη. «Η κ. Κλούνεϊ, που πρόσφατα νυμφεύθηκε στη Βενετία κάνοντας χλιδάτο γάμο, άφησε το ταξίδι του μέλιτος για να έρθει στην Αθήνα και να ενταχθεί στον αγώνα της Ελλάδας για την επιστροφή των Μαρμάρων» αναφέρει το δημοσίευμα, σχολιάζοντας πως ο Έλγιν έσωσε τα Μάρμαρα από το χάος της τουρκικής κατοχής κατά τον 19ο αιώνα, ενώ προσθέτει σαρκαστικά πως η Ελλάδα, που παραλίγο να χρεοκοπήσει, θα πληρώσει και τα έξοδα της Αλαμουντίν κατά την επίσκεψη της.

 

Εν τω μεταξύ μία έκπληξη περίμενε την Αμάλ Αλαμουντίν σήμερα το πρωί όταν έφυγε από το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεττάνια για να συναντήσει τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου. Εξω από το ξενοδοχείο είχε στηθεί η γνωστή τοις πάσι Ελένη Λουκά, η οποία ήθελε να δει από κοντά την κυρία Κλούνεϊ. Μόνο που η «αυθόρμητη» Ελένη Λουκά δεν έμεινε μόνο στη θέα της ωραίας Αμάλ αλλά έσπευσε κιόλας για να την ασπαστεί.


Ένα ιδιαίτερο και συμβολικό δώρο θα κάνει ο Πρωθυπουργός στην Αμάλ Αλαμουντίν στη σημερινή τους συνάντηση, σύμφωνα με όσα μεταδίδει ο «Βηματοδότης». 

Πρόκειται για φωτογραφική σύνθεση της Αμαλίας Σωτηροπούλου από την έκθεση «Η χαμένη αδερφή» (Missing Sister) που είχε προσφερθεί στο Ιστορικό Μουσείο Σκουφά και που απεικονίζει όλες τις καρυάτιδες και στη μέση (φωτισμένη) την καρυάτιδα που την έχουν αρπάξει οι βρετανοί και βρίσκεται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο.  Η φωτογράφος Αμαλία Σωτηροπούλου είναι ανάμεσα στους Έλληνες που προσπαθούν με την τέχνη τους και με όλες τις δυνάμεις τους, να επιστρέψουν τα γλυπτά του Παρθενώνα στην πατρίδα τους. Το δώρο θα προσφερθεί σε ένα καλαίσθητο κουτί σε φόντο πορφυρό, όπως αναφέρεται σε σημερινό σχόλιο της στήλης της εφημερίδας.

 

φωτογραφίες parapolitika

 



casa victoria barkiza



φιλικά μέσα....

glyfada metropolitan

ShareNews 13

BANNERS PROTASEIS 1

acp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες
cp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες
acp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες

acp logo 16 1

NotosNet YouTube