Αιγυπτιώτης Καϊρινός είναι ο Γιώργος Βαρουφάκης, πατέρας του νέου Υπουργού Οικονομικών της Ελλάδας Γιάννη Βαρουφάκη.
Ο κ. Γιώργος Βαρουφάκης είναι Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).
Επίσης, τυγχάνει Πρόεδρος της “ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ Α.Ε.” καθώς και Επίτιμος Πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τυποποίησης (ΕΛΟΤ).
Ο Καϊρινός κ. Γιώργος Βαρουφάκης ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές του στο Κάιρο της Αιγύπτου. Κατόπιν σπούδασε Χημεία στη Φυσικομαθηματική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), από το οποίο αποφοίτησε το 1953. Το 1965 απέκτησε διδακτορικό δίπλωμα, ορμώμενος αρχικά από τη μελέτη της διάβρωσης αρχαίων μπρούτζινων αγαλμάτων του Κούρου και της Αρτέμιδος, τα οποία τώρα εκτίθενται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά. Το 1979 κατέθεσε διατριβή επί υφηγεσία με τίτλο “Χημική και μεταλλουργική έρευνα γύρω από 19 σιδερένια πόδια τριπόδων της γεωμετρικής εποχής”
Ξεκίνησε την επαγγελματική του πορεία στην εταιρεία “ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ Α.Ε.”. Η ενασχόλησή του με την αρχαία μεταλλουργία και τεχνολογία τον οδήγησε στην απόκτηση του τίτλου του υφηγητή το 1979 και αργότερα του άμισθου επίκουρου καθηγητή του ΕΚΠΑ. Από το 2003 είναι πρόεδρος της “ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ Α.Ε.”
Μελετά αρχαία μεταλλικά ευρήματα σε συνεργασία με αξιόλογους αρχαιολόγους
Το 1996 δημοσίευσε βιβλίο βασισμένο στις εργασίες του με τίτλο “Αρχαία Ελλάδα και Ποιότητα – Η ιστορία και ο έλεγχος των υλικών που σημάδεψαν τον ελληνικό πολιτισμό”. Το βιβλίο εκδόθηκε το 1999 στην αγγλική γλώσσα. Δημοσιεύει πρωτότυπες εργασίες με αντικείμενο τη χρήση μετάλλου σε αρχαία αντικείμενα κ.ά. Από τις σημαντικότερες είναι η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Historical Metallurgy Society και είχε αντικείμενο τους σιδερένιους συνδέσμους των μαρμάρινων όγκων του γείσου και της βάσης των ναών του Παρθενώνα και του Ερεχθείου. Κατά το παρελθόν έχει παρουσιάσει πολλές εργασίες στην Κύπρο, στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου, στην Πράγα, στη Ζυρίχη, στις Η.Π.Α. και αλλού, συνήθως μετά από πρόσκληση. Το 2005 εξέδωσε βιβλίο με τίτλο “Η Ιστορία του σιδήρου από τον Όμηρο στον Ξενοφώντα – Τα σιδερένια ευρήματα και η αρχαία ελληνική γραμματεία με το μάτι ενός μεταλλουργού».
Με τίτλο «Μπορεί αυτός ο Αυστραλός να σώσει την Ελλάδα» στην πρώτη της σελίδα, η οικονομική εφημερίδα The Australian Financial Review παρουσιάζει την Πέμπτη το πορτρέτο του νέου υπουργού Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη.
Εχει αυστριαλιανό διαβατήριο
Εδώ και μέρες τα αυστραλιανά μέσα ενημέρωσης δείχνουν ξεχωριστό ενδιαφέρον για τον κ. Βαρουφάκη για δύο λόγους: Για το ιδιαίτερα δύσκολο έργο που έχει αναλάβει, αλλά και γιατί είναι κάτοχος αυστραλιανού διαβατηρίου, αφού από το 1988 έως το 2000 δίδασκε οικονομική θεωρία και πολιτική φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ της Αυστραλίας, ενώ στο ίδιο διάστημα είχε και εκπομπή στο ελληνόφωνο πρόγραμμα της δημόσιας αυστραλιανής ραδιοφωνίας της SBS.
Σύμφωνα με το άρθρο της Australian Financial Review, ο κ. Βαρουφάκης «απόλαυσε» την παραμονή του στην Αυστραλία. Ένας από τους λόγους που την εγκατέλειψε ήταν και η συντηρητική πολιτική που εφάρμοζε η τότε κυβέρνηση του Τζον Χάουαρντ. Ο κ. Βαρουφάκης μάλιστα υποστηρίζει πως η ομοσπονδιακή κυβέρνηση του κ. Χάουαρντ πέρασε μέσα σε μια νύχτα τροπολογία σε κάποιο νόμο περί ΜΜΕ, μόνο και μόνο για να απομακρυνθεί από τον σταθμό επειδή κάποιες εκπομπές του «ενόχλησαν».
Μια κόρη στην Αυστραλία
Ο ομογενής καθηγητής Οικονομικών του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ Τόνι Ασπρόμουργος, που εργάστηκε μαζί με τον κ. Βαρουφάκη, τον χαρακτηρίζει «χαρισματικό και δημοφιλή πανεπιστημιακό», ενώ μια φοιτήτριά του στο Σίδνεϊ, η Ελένη Γκορίτσα, είπε ότι τον λάτρευαν οι φοιτητές του. «Ξαφνικά, με τον Βαρουφάκη στο αμφιθέατρο τα οικονομικά από ένα βαρετό μάθημα έγιναν συναρπαστικό», λέει. Ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών λέει πως με την Αυστραλία τον συνδέει κάτι ακόμα πιο σημαντικό: Η κόρη του Ξένια, που ζει μόνιμα, πλέον, στο Σίδνεϊ.
Τι έλεγε για την κόρη του στο iefimerida
Μιλώντας στο iefimerida.gr και στην Κατερίνα Ι. Ανέστη τον Φεβρουάριο του 2013, ο Γιάνης Βαρουφάκης είχε αναφερθεί στις κομβικές στιγμές τους ζωής του, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην πρώτη του σύζυγο και κυρίως στην κόρη του Ξένια. Μια σχέση που, παρά την απόσταση, παραμένει εξαιρετικά ζωντανή, δυνατή. Μια σχέση που τροφοδοτείται από τρυφερότητα και γόνιμες αντιπαραθέσεις.
Ελεγε ο Γιάνης Βαρουφάκης στην εφ'ολης της ύλης εξομολογητική συνέντευξή του στο iefimerida.gr: «Τρεις κομβικές στιγμές ξεχωρίζω στη ζωή μου. Η πρώτη ήταν η απόφασή που πήρα μετά τις βασικές σπουδές μου να ακολουθήσω πανεπιστημιακή καριέρα. Η δεύτερη είναι ότι έχασα ουσιαστικά την κόρη μου, την Ξένια. Ξέρετε, η κόρη μου είναι προϊόν μια κατάστασης για την οποία πάντα επέκρινα τα ζευγάρια που αν και βρίσκονταν προ του χωρισμού έκαναν παιδί. Το έβρισκα επαίσχυντο αυτό. Μέχρι που μου έτυχε και εμένα... Με τη σύζυγό μου είχαμε αποφασίσει να χωρίσουμε μετά από 10 χρόνια γάμου, όταν ξαφνικά έμεινε έγκυος. Προσπαθήσαμε να πειραματιστούμε με την πιθανότητα να είμαστε μαζί για το καλό του παιδιού. Μείναμε μαζί για ένα χρόνο στην Αθήνα μάλιστα, όμως δεν λειτούργησε. Η μητέρα της -που είναι ελληνικής καταγωγής, αλλά με περισσότερες ρίζες στην Αυστραλία- αποφάσισε να πάρει την Ξένια και να επιστρέψει στην Αυστραλία.
H σχέση με την κόρη του
Εκείνη την περίοδο που έχασα το παιδί, η τελευταία στιγμή στο αεροδρόμιο ήταν καθοριστική για εμένα. Έχω ένα παιδί στο Σίδνεϊ και βρίσκομαι σε συνεχή ετεροτοπία: Είμαι εδώ και εκεί ταυτόχρονα. Μιλάω καθημερινά μαζί της βέβαια -χθες μιλούσαμε 1 ώρα και 40 λεπτά στο skype, με κατηγορεί ότι πάσχω από λογοδιάρροια. Αρνείται προς το παρόν να μάθει ελληνικά -κάποια στιγμή με είχε πάρει τηλέφωνο, θυμωμένη με τους Πέρσες που ήταν αρκετά ανόητοι για να αφήσουν τον Αλέξανδρο να τους νικήσει. Γιατί; Επειδή τώρα είναι υποχρεωμένη να κάνει μαθήματα ελληνικών κάθε Δευτέρα και Παρασκευή...
Η Δανάη Στράτου
Η επόμενη κομβική στιγμή στη ζωή μου είναι η γνωριμία μου με τη σύζυγό μου Δανάη Στράτου, περίπου 3 μήνες μετά την αποχώρηση της Ξένιας. Δεν γνώριζα τη Δανάη, όμως θαύμαζα τη δουλειά της. Θυμάμαι ότι είχα δει το 2000 το έργο της Breathe και είχα ξετρελαθεί, χωρίς να έχω ιδέα ποια είναι η Δανάη Στράτου».
Φωτογραφίες της Ξένιας που είχε αναρτήσει ο Γιάνης Βαρουφάκης στον προσωπικό του ιστότοπο.
Φωτογραφία από το ιστολόγιο του Γιάνη Βαρουφάκη. Μαζί με τη σύζυγό του Δανάη Στράτου.
Η εικαστικός, καλλονή κόρη βιομηχάνου,σύζυγος Βαρουφάκη
Γεννημένη το 1964 στην Αθήνα σε μια οικογένεια γυναικοκρατούμενη,η Δανάη Στράτου είναι η σύζυγος του Υπουργού Οικονομικών, πλέον, Γιάννη Βαρουφάκη. Έχει τέσσερις αδελφές, αλλά αυτή ήταν το αγοροκόριτσο και η άτακτη της οικογένειας. Λάτρευε να βοηθάει τον πατέρα της σε όλες τις αγορίστικες δουλειές, της άρεσε να οδηγεί αυτοκίνητα, μηχανάκια, βάρκες. Μεγάλη της αδυναμία ήταν η ιππασία.
Η Δανάη Στράτου με την Ορσαλία Παρθένη
Η Δανάη Στράτου, είναι η κόρη του Φαίδωνα Στράτου, το όνομα του οποίου είναι συνυφασμένο με την ιστορική Πειραϊκή Πατραϊκή, τη βιομηχανία βάμβακος που είχε ιδρύσει ο πατέρας του Σταμούλης Στράτος (1891-1963) με τον Χριστόφορο Κατσάμπα (1893-1984). Βέβαια, σε παλαιότερη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Καθημερινή», το 2013, ως πρόεδρος της Ένωσης Φίλων Ακροπόλεως και του ΙΕΠΑΣ (Ινστιτούτου Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Σταδιοδρομίας), είχε διευκρινίσει πως ο ίδιος ασχολήθηκε με θυγατρικές εταιρείες και ότι ο αδελφός του είχε αναλάβει τη διεύθυνση της ιστορικής εταιρείας.
Η σημαντική εικαστικός Ελένη Πόταγα-Στράτου, μητέρα της Δανάης Στράτου
Μεγάλωσε στο κέντρο της Αθήνας, στην Πλάκα, με την τέχνη να παίζει καθοριστικό ρόλο στη ζωής της, αφού η μητέρα της είναι η εικαστικός-γλύπτρια Ελένη Πόταγα-Στράτου. Τα γλυπτά της ήταν μεγάλης κλίμακας και η παρουσία τους γέμιζε τον χώρο. Η Δανάη Στράτου βίωνε τη δημιουργία στην καθημερινότητά της.
Η Δανάη Στράτου είναι μία πολύ ιδιαίτερη φυσιογνωμία. Σπούδασε Καλές Τέχνες στο Central St. Martins College of Art and Design του Λονδίνου (1983 – 1988) και δηλώνει γλύπτρια, εικαστικός, σύζυγος, μητέρα.
- Το 1997, με την αρχιτέκτονα Αλεξάνδρα Στράτου και την αρχιτέκτονα Στέλλα Κωνσταντινίδη, ως μέλη της ομάδας D.A.ST. arteam εγκατέστησαν το "Desert Breath", ένα από τα μεγαλύτερα έργα της Land Art στον πλανήτη, που καλύπτει100.000 τετραγωνικά μέτρα στην Ανατολική Σαχάρα της Αίγυπτου,στην καρδιά της ερήμου. Ένα κολοσσιαίο εικαστικό έργο τέχνης από δυο αλληλένδετες λογαριθμικές σπείρες 178 κώνων, που δεσπόζει στη μέση της Σαχάρας και παραμένει ορατό ακόμη και από το διάστημα!
- Εκπροσώπησε την Ελλάδα στην 48η Biennale της Βενετίας το 1999. Επίσης, συμμετείχε στις εξής ομαδικές εκθέσεις: 1η Biennale της Βαλένθια (2001), Ισπανία, BIDA 2005, Bienal International Del Deporte En El Arte, Σεβίλλη (Ισπανία), Caravansarai 2006, International Forum of Visual Arts & Arts Events, Τασκένδη (Ουζμπεκιστάν), 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (2007), συμμετοχή με το έργο «CUT – 7 διαχωριστικές γραμμές».
-Αρκετά χρόνια αργότερα,παρουσίασε μια οπτικοακουστική εγκατάσταση στους χώρους του Λουτρού των Αέρηδων στην Πλάκα, με ταυτόχρονες προβολές από βιντεοσκοπημένες εικόνες των εφτά πιο σημαντικών ποταμών της Γης, όπου το υδάτινο στοιχείο μεταμορφωνόταν σε εικόνα της ροής του σύμπαντος, σ’ ένα διαρκές εσωτερικό ταξίδι, σ’ έναν αέναο κύκλο ζωής…
- Επέλεξε να εργαστεί και να ζήσει πριν από λίγα χρόνια στο Όστιν του Τέξας, στις ΗΠΑ. Ήταν η καινούρια αρχή που έκανε μαζί με τον σύζυγό της Γιάννη Βαρουφάκη, τον γιο της Νικόλα και την κόρη της Εσμεράλδα. Μια μεγάλη πρόκληση, όπως τη χαρακτηρίζει η ίδια, για να δοκιμαστούν ξανά σ’ έναν νέο τόπο, που τίποτα δε σου χαρίζεται εκεί, αλλά υπάρχουν προοπτικές κι ευκαιρίες που δυστυχώς, έχουν εκλείψει στην Ελλάδα.
- Από το 2007 διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα της Ανωτάτης Σχολής Καλών τεχνών στην Αθήνα.
Η Δανάη Στράτου με τη Μαρίνα Φωκίδη στην έκθεση της εικαστικού στη γκαλερί Ζουμπουλάκη
-Το 2010, ίδρυσε τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Vital Space,μια καλλιτεχνική, διεπιστημονική πλατφόρμα που δραστηριοποιείται διεθνώς με σκοπό να προσεγγίσει τα ζωτικά ζητήματα της εποχής μας και να προβάλλει στο ευρύτερο κοινό την καλλιτεχνική οπτική.
- Η δουλειά της παρουσιάζεται συστηματικά τόσο σε ατομικές όσο και σε ομαδικές εκθέσεις διεθνώς. Δημιουργεί μεγάλης κλίμακας εικαστικές εγκαταστάσεις και περιβάλλοντα τόσο σε εξωτερικούς όσο και εσωτερικούς χώρους. Στη δουλειά της την απασχολούν θέματα που έχουν να κάνουν με τη φύση και το περιβάλλον και τη θέση του ανθρώπου μέσα σε αυτά. Για τις εγκαταστάσεις της χρησιμοποιεί στοιχεία της φύσης όπως χώμα, νερό, κ.ά., καθώς και διάφορες τεχνολογίες, όπως φωτογραφία, video και ήχο, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε έργου.
- Έργα της υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Γαλλία, στη Μεγάλη Βρετανία, στην Αίγυπτο.
- Μία από τις πολυσυζητημένες δουλειές της ήταν η έκθεσή της στηγκαλερί Ζουμπουλάκη το 2012 με τίτλο “It's time to open the Black Boxes!”, έχοντας ως στόχο με το έργο της να ενεργοποιήσει έναν διάλογο που θα παρακινήσει να αντιδράσουμε συλλογικά στην ακινησία που μας «παγώνει».
Άποψη του σπιτιού της Δανάης Στράτου και τουΓιάννη Βαρουφάκη στην Αίγινα
Η ζωή της, ο χαρακτήρας της, όσα αγαπάει και σε τι δεν μπορεί να αντισταθεί, με τα δικά της λόγια
«Το σημαντικότερο επίτευγμά μου ήταν ν’ αγαπήσουν και να εκτιμήσουν τα παιδιά μου το έργο μου, παρά το γεγονός ότι πολλές φορές υπέφεραν από αυτό, καθώς έπρεπε να με μοιράζονται μαζί του».
«Η Ελλάδα μου δεν έχει ανάγκη κανέναν μας να την εκθειάζει με κοινοτοπίες».
«Το σπίτι μου στην Αίγινα είναι το σπίτι μου. Εδώ νιώθω ευτυχής και πλήρης. Με ηρεμεί, μου ανοίγει τη ματιά και την ψυχή. Όποτε είμαι εδώ και βλέπω τον ορίζοντα όλα μπαίνουν στη σωστή τους διάσταση».
«Το καλοκαίρι μου το ζω συνεχώς, χειμώνα-καλοκαίρι».
«Δε θ’ αντισταθώ ποτέ σ’ ένα κομμάτι σοκολάτας».
«Δε θα ξεχάσω ποτέ κάποιες αστείες ατάκες των παιδιών μου από την παιδική τους ηλικία».
«Ευτυχία είναι το να μη χρειάζεται να σκέφτεσαι την ευτυχία».
«Απόλαυση είναι να είμαστε ξένοιαστοι με τον Γιάννη,ταξιδεύοντας στην Αίγινα οι δυο μας στο τέλος του καλοκαιριού κι αφού έχουμε περάσει όμορφα με τα παιδιά και τους φίλους μας».
Τέλος η μεγαλύτερη αγάπη της Δανάης Στράτου είναι τα δύο της παιδιά από τον πρώτο της γάμο.