Ερωτήματα προκαλεί η αιφνίδια απόφαση του Αλέξανδρου Λυκουρέζου να αποσυρθεί από συνήγορος υπεράσπισης του 77χρονου κατηγορουμένου, ο οποίος φέρεται να ήταν ο χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου που εμβόλισε τουριστικό σκάφος με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι, προκαλεί ακόμα περισσότερα ερωτήματα που αναζητούν επίμονα απάντηση. Ο γνωστός ποινικολόγος υποστήριξε σε ανακοίνωσή του ότι «δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα» από τη στιγμή που ο κατηγορούμενος είναι στενός συγγενής του.
Η απόφαση αυτή έρχεται μία μόλις ημέρα μετά τις δηλώσεις του στην είσοδο των Δικαστηρίων Πειραιά, όπου μεταξύ άλλων υποστήριξε ότι «η αμέλεια δεν οφείλεται στον χειριστή του σκάφους». Η λιμενική αρχή εστιάζει την προσοχή της σε σειρά γεγονότων τα οποία ενδεχομένως να οδηγήσουν σε ριζική ανατροπή του διαμορφωθέντος σκηνικού.
Την ίδια ώρα δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι ο 77χρονος δεν ήταν αυτός που οδηγούσε το μοιραίο ταχύπλοο αλλά ο γαμπρός του και μπήκε μπροστά λόγω του ότι είναι άνω των 75 ετών και προβλέπεται η δυνατότητα κατ’ οίκον έκτισης της ποινής.
Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η ναυτική τραγωδία, κάτοικοι του νησιού δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο ο οδηγός του ταχύπλοου να μην ήταν ο 77χρονος αλλά ένα από τα άτομα που βρίσκονταν μαζί του στο σκάφος. Όπως είπαν, ο ηλικιωμένος βγήκε μπροστά προκειμένου να πάρει πάνω του την ευθύνη, προστατεύοντας με αυτόν τον τρόπο το αγαπημένο του πρόσωπο. Στο μικροσκόπιο του Λιμενικού Σώματος έχουν μπει σειρά ενδείξεων που τείνουν προς αυτήν την κατεύθυνση. Πηγή από την Ελληνική Ακτοφυλακή που μίλησε στο zougla.gr ανέφερε μεταξύ άλλων: «Μετά από ναυτικό ατύχημα παραμένεις στο σημείο και δεν πας σπίτι σου να περιμένεις να σε συλλάβουν (όπως έγινε στην περίπτωση του 77χρονου, ο οποίος φώναξε ο ίδιος τους λιμενικούς να τον συλλάβουν σε σπίτι συγγενικού του προσώπου). Παραμένεις στο σημείο, ακόμα και αν βουλιάζεις και εσύ από το ατύχημα που δημιούργησες. Μοιράζεσαι τα σωστικά και τη ζωή σου την ίδια, αν χρειαστεί».
«Η έννοια της "εγκατάλειψης" είναι πολύ πιο αυστηρή στη θάλασσα απ’ ότι στη ξηρά (με τους ασυνείδητους οδηγούς αυτοκινήτων που παρατούν τα θύματά τους αιμόφυρτα στην άσφαλτο). Στη θάλασσα η εγκατάλειψη είναι απάνθρωπη και δεν συμβαίνει ούτε μεταξύ εχθρικών πολεμικών πλοίων που αφού βυθίσει το ένα το άλλο, περισυλλέγουν ναυαγούς, οι οποίοι τελούν στη συνέχεια υπό κράτηση. Διεθνής ηθικός κανόνας της ναυτοσύνης πάνω απ’ ολα!» πρόσθεσε η ίδια πηγή στο zougla.gr.
Αυτό, λοιπόν, που ακούγεται και εξετάζεται κατά τη διάρκεια της προανάκρισης είναι ότι οδηγός του ταχύπλοου ήταν ο ανιψιός του 77χρονου, στον οποίο έχει μεγάλη αδυναμία καθώς ο ίδιος είχε χάσει τον υιό του ή ο γαμπρός του (άνδρας της κόρης του). Μάλιστα, δεν αποκλείεται ο χειριστής να μην είχε καν δίπλωμα ταχυπλόου. Στο μικροσκόπιο των αρχών έχουν μπει και μαρτυρίες κατά τις οποίες το ταχύπλοο εκινείτο με μεγάλη ταχύτητα και ο οδηγός του είχε προχωρήσει σε επικίνδυνους ελιγμούς -εξέλιξη που ενδεχομένως να συνδέεται με το νεαρό της ηλικίας του και να μη συνάδει μ’ έναν ηλικιωμένο.
Αυτό πιστεύει και ο αδελφός του νεκρού καπετάνιου της λάντζας, που δηλώνει βέβαιος ότι ο 76χρονος δεν είναι ο δράστης του τραγικού ναυτικού δυστυχήματος της Αίγινας. Μιλώντας την Τετάρτη στον ΣΚΑΪ καταγγέλλει μάλιστα ότι ο χείριστης του ταχύπλοου έδρασε με απόλυτη ψυχραιμία για να καλύψει τα ίχνη του, σημειώνοντας ότι μετά το ναυτικό δυστύχημα, ο φερόμενος ο δράστης και οι υπόλοιποι επιβάτες του ταχύπλοου εγκατέλειψαν το σημείο και πήγαν σε κατοικία της Αίγινας για να σχεδιάσουν τις επόμενες κινήσεις τους.
«Σηκωθήκανε και φύγανε, πήγαν σπίτι τους συμβουλευτήκανε τι θα πούνε, και τώρα που θα πάει σε κανένα νοσοκομείο ποιος να τιμωρηθεί; Ο 80χρόνος; πλάκα κάνουμε;» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όπως υποστήριξε στον σταθμό μας μια από τις επιβάτες της λάντζας την προηγούμενη ημέρα το ίδιο ταχύπλοο έκανε επικίνδυνους ελιγμούς στο ίδιο ακριβώς σημείο της τραγωδίας...
Νέα ανατροπή προκύπτει από μαρτυρία κυβερνήτη σκάφους της Αιγίνας: 5 οι επιβαίνοντες του ταχύπλοου, οι ίδιοι αποβιβάστηκαν κρυφά στη Μονή!
Ένας κυβερνήτης σκάφους που έσπευσε να βοηθήσει στο ναυάγιο και θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του, ισχυρίζεται ότι εκείνες τις κρίσιμες ώρες παρατήρησε το μοιραίο ταχύπλοο και διαπίστωσε ότι αμέσως μετά τη σύγκρουση προσάραξε για λίγη ώρα σε παραλία της νήσου Μονή, όπου εκεί αποβιβάστηκε 2 άτομα - άρα ο ίδιος ισχυρίζεται ότι στο ταχύπλοο βρίσκονταν συνολικά 5 άτομα και όχι 3! Και ότι προφανώς οι δύο που αποβιβάστηκαν δεν αναζητούνται από τις Αρχές...
Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, από εκείνο ακριβώς το σημείο έγινε κλήση προς το λιμενικό και αναφορά του συμβάντος από τους υπαίτιους που επέβαιναν στο ταχύπλοο -η επιχείρηση διάσωσης ήταν ήδη σε εξέλιξη- και το στίγμα της κλήσης έχει καταγραφεί από τις λιμενικές αρχές.
Στη συνέχεια, το ταχύπλοο ρυμουλκήθηκε από άλλο ειδικό σκάφος που κατέφθασε στο σημείο και, αντί να συνδράμει στις προσπάθειες περισυλλογής των ναυαγών, το μετέφερε στο λιμάνι της Αίγινα...
Και ενώ όλοι η Ελλάδα έχει μείνει άφωνη με τον τρόπο που το ταχύπλοο εμβόλισε το τουριστικό και παρακολουθεί αμήχανη τις εξελίξεις, μία ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έρχεται να ρίξει λάδι στη φωτιά και να δημοσιεύσει ουσιαστικά αυτό που συζητήθηκε και στην περιοχή της Αίγινας.
Όπως αναφέρει το piraeuspress.gr ο χρήστης με το όνομα Lauren O sullivan αρχικά αναπαραγάγει μία φήμη η οποία αναφέρει πως υπήρχε κορυφαίος πολιτικός και υπουργός της κυβέρνησης στο μοιραίο σκάφος.
Μετά από λίγη ώρα όμως επανέρχεται και με δεύτερη ανάρτηση του «καρφώνει» τους κ. Σταθάκη και Φλαμπουράρη, κορυφαίους υπουργούς της κυβέρνησης, πως επέβαιναν στο μοιραίο σκάφος και πως για αυτό τον λόγο ο οδηγός του ταχύπλοου δεν σταμάτησε και πήγε σε ερημική παραλία. Επίσης αναρωτιέται το ποιός είναι τελικά ο μοιραίος οδηγός, γιατί ο κ. Δρίτσας ενημερώθηκε αμέσως και από ποιόν, ώστε να σπεύσει αμέσως με ελικόπτερο και αναφέρει κλείνοντας, πως όλοι στην Αίγινα γνώριζαν πως παρέα του κ. Λυκουρέζου του δικηγόρου δηλαδή του οδηγού, ήταν οι κύριοι Σταθάκης και Φλαμπουράρης