Στο μεγάλο σπίτι της Φιλοθέης, στον πάνω-πάνω όροφο ένα φως μένει αναμμένο μέχρι αργά. Αν παρατηρήσεις πίσω από τα μεγάλα λευκά στόρια μπορεί να δεις τη φιγούρα μιας ψιλόλιγνης γυναίκας που κινείται αργά. Πιάνει τα μαλλιά της ψηλά σε κότσο, βάζει χαμηλά τη μουσική, σημαδεύει τη σελίδα του βιβλίου της, κλείνει τα μάτια και απολαμβάνει την ησυχία του σπιτιού. Μετά από 18 χρόνια, το δωμάτιο αυτό στον πάνω όροφο του σπιτιού είναι μόνο δικό της και επειδή ξέρει πως αυτή η αποκλειστικότητα δεν θα κρατήσει για πολύ θέλει να χαρεί κάθε στιγμή. Οχι, δεν είναι χαρούμενη γιατί χώρισε. Πώς θα μπορούσε άλλωστε; Δεκαοχτώ χρόνια ζούσε μαζί του. Ηταν 24 όταν τον γνώρισε και τώρα είναι άνω των 40. Μαζί του μεγάλωσε, μαζί του έζησε, μαζί του γύρισε όλο τον κόσμο, μαζί του έκανε τα τρία της παιδιά και δεν το μετανιώνει. Τον ερωτεύτηκε όσο κανείς κανέναν, τον αγάπησε βαθιά... Αλλά ποιος μπορεί να κατηγορήσει μια γυναίκα που θέλει να χορέψει μόνη σε ένα άδειο δωμάτιο όταν για πρώτη φορά μετά από 18 χρόνια δεν χρειάζεται να δώσει πουθενά λογαριασμό;
Λίγο πιο κάτω, περίπου στην ίδια γειτονιά, σ’ ένα διαμέρισμα με μικρότερα παράθυρα μια ανδροπαρέα ξαγρυπνάει με καπνούς από τσιγάρα και μια τηλεόραση που έχει κολλήσει στα αθλητικά. Ο Πέτρος και οι φίλοι του μιλάνε δυνατά, χαζεύουν τα ματς, καμιά φορά λένε παλιές ιστορίες και συγκινούνται, λένε και τίποτα για τη δουλειά, ανάβουν πούρα, τρώνε τη μακαρονάδα που τους έφτιαξε με ό,τι είχε στο ψυγείο, ρίχνουν και κάνα μπινελίκι σε κανέναν «κακό». Οχι, ο Πέτρος δεν είναι χαρούμενος που χώρισε και που τώρα ζει σε ένα νοικιασμένο σπίτι. Πώς θα μπορούσε; Δεκαοκτώ χρόνια ζούσε μαζί της. Ηταν 36 όταν τη γνώρισε και τώρα έχει πατήσει τα 60. Μαζί της είδε την αυτοκρατορία του να στήνεται, μαζί της την είδε και να καταρρέει. Μαζί της έκανε τα τρία του παιδιά. Αυτή ήταν η μόνη που τον είδε να κομματιάζεται και αυτή του έπιανε το χέρι τη στιγμή της απελπισίας. Την αγάπησε βαθιά και ξέρει ότι άλλο τόσο τον αγάπησε κι εκείνη. Ποιος μπορεί όμως να κατηγορήσει έναν άντρα που θέλει να περνάει τα βράδια με τους φίλους του χωρίς να τον πλακώνει η ησυχία όταν για πρώτη φορά μετά από 18 χρόνια δεν έχει δίπλα στο κρεβάτι του τη γυναίκα της ζωής του;
Κάπως έτσι είναι η ζωή του Πέτρου Κωστόπουλου και της Τζένης Μπαλατσινού τους τελευταίους 6 μήνες που αποφάσισαν ότι δεν θέλουν να ζουν στο ίδιο σπίτι. Εκείνη εξακολουθεί να μένει στη βίλα της Φιλοθέης μαζί με τα τρία τους παιδιά, ενώ εκείνος έχει μετακομίσει σε ένα διαμέρισμα πολύ κοντά στο παλιό τους σπίτι. «Είναι ένας πραγματικά βελούδινος χωρισμός. Ο Πέτρος μόλις ξυπνάει το πρωί πηγαίνει στο σπίτι που είναι τα παιδιά, τρώει, περνάει μαζί με τα παιδιά του πολλές ώρες, μετά συναντιούνται με την Τζένη, όπως και στο γραφείο, και μόνο το βράδυ πηγαίνει στο σπίτι που νοίκιασε», εξηγεί φίλος της οικογένειας.
Η Τζένη στην πιο σέξι φωτογράφηση σε περιοδικό του Πέτρου πριν ακόμη παντρευτούν
«Οι κόρες τους γνωρίζουν από την αρχή την απόφαση των γονιών τους να πάρουν διαζύγιο και έδειξαν μεγάλη κατανόηση. Το μόνο που ζήτησαν ήταν να διατηρηθεί ο πολιτισμός μεταξύ τους, μια που δεν θέλουν φωνές και φασαρίες, από αυτές τις εντάσεις που υπάρχουν στα σπίτια όταν η κατάσταση οδεύει προς τον χωρισμό αλλά κανείς δεν προχωράει», συμπληρώνει και τονίζει ότι «και ο Πέτρος και η Τζένη υποσχέθηκαν στα κορίτσια ότι δεν πρόκειται ποτέ να μαλώσουν. Θα γίνουν όλα ήρεμα και με σεβασμό στη σχέση τους». Και η αλήθεια είναι ότι προς το παρόν τουλάχιστον οι δύο σύζυγοι κρατούν την υπόσχεσή τους. Πληροφορίες λένε ότι για την υπόθεση του διαζυγίου έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν με κοινό δικηγόρο -συγκεκριμένα τη δικηγόρο του Πέτρου Κωστόπουλου- και δεν θα υπάρξει καμία αντιδικία και καμία οικονομική διεκδίκηση.
Ο χορός σε σόου του STAR έφερε στην επιφάνεια την αμοιβαία έλξη
Η εταιρεία που έχουν από κοινού θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά αφού έτσι κι αλλιώς είχαν φροντίσει να χωρίσουν τα κομμάτια τους από νωρίς: η Τζένη ασχολείται με την ιστοσελίδα της (jenny.gr) και ο Πέτρος με τη δική του (coolnews.gr), μάλιστα, όπως λέει ο ίδιος, ετοιμάζεται να δημιουργήσει και άλλες. «Είναι δύο διαφορετικά business unit και απλώς μοιράζονται το ενοίκιο και κάποια άλλα έξοδα.
Ο γάμος στη Μύκονο
Ο ένας όμως δεν μπαίνει στα πόδια του άλλου», λέει άνθρωπος που έχει δουλέψει μαζί τους και συνεχίζει: «Οταν κάποτε ανακατευόταν ο ένας με τον άλλον και πήγαινε ας πούμε ο Πέτρος στην Τζένη και της έλεγε “αυτό δεν το έκανες καλά”, ή εκείνη του έλεγε την άποψή της, γινόταν χαμός. Ετσι, λοιπόν, κάποια στιγμή το κατάλαβαν και αποφάσισαν ότι δεν πάει άλλο. Σκέψου ότι πρώτη κίνηση του Πέτρου μόλις μπει στο γραφείο είναι να βάλει δυνατά τη μουσική “για να ξυπνήσουμε”, όπως λέει, και πρώτη κίνηση της Τζένης να λιβανίσει τον χώρο για να φύγει η μυρωδιά της τσιγαρίλας αλλά και η κακή ενέργεια. Αλλος κόσμος ο ένας, άλλος κόσμος ο άλλος».
Οι μεγάλες διαφορές τους
«Αυτές οι μεγάλες διαφορές που έχουν αυτοί οι δύο άνθρωποι ήταν που τους έφεραν κοντά από την αρχή. Εκείνη, ήρεμη, γλυκιά, με ένα ζεν που μπορεί ακόμη και να σου σπάσει τα νεύρα κι εκείνος, ορμητικός, επαναστάτης, φασαριόζος, ήταν φυσικό να ερωτευτούν ο ένας τον άλλον γιατί τα ετερώνυμα έλκονται και όχι το αντίθετο. Αυτές οι διαφορές φαίνονται και τώρα που χώρισαν. Η Τζένη μένει στο σπίτι μόνη της, ακούει μουσική και διαβάζει, γιατί κατά βάθος είναι πολύ μοναχικός άνθρωπος, και ο Πέτρος περνάει κάθε βράδυ με φίλους στο σπίτι γιατί θέλει να έχει παρέα και φασαρία, μια που του αρέσει να είναι κοινωνικός και ανάμεσα σε πολλούς ανθρώπους», λέει φίλη του ζευγαριού που τους ήξερε πριν ακόμη γνωριστούν μεταξύ τους.
Ωραία ιστορία και η γνωριμία του Πέτρου με την Τζένη. Από αυτές που λένε τα διάσημα ζευγάρια στις συνεντεύξεις τους και τα καθημερινά ζευγάρια στους φίλους τους. Η Τζένη Μπαλατσινού είδε για πρώτη φορά από κοντά τον Πέτρο Κωστόπουλο ένα μεσημέρι του 1990 στο γραφείο του, λίγες ημέρες μετά τη στέψη της ως Σταρ Ελλάς. Την πήγε εκεί ο μάνατζέρ της Νίκος Κουντουράς -αδελφός της καλής της φίλης τότε Ελενας Κουντουρά- προκειμένου να του δείξει το book της και να θέσει υποψηφιότητα για ένα από τα επόμενα εξώφυλλα του παντοδύναμου περιοδικού «ΚΛΙΚ». Ενα εξώφυλλο εκεί θα εκτόξευε το κασέ της ως μοντέλο ακόμη περισσότερο και από τη στέψη της. «Αν ήσουν στο “ΚΛΙΚ”, υπήρχες. Αν δεν ήσουν, παρέμενες στο σκοτάδι. Και αυτό ήταν νόμος για το star system εκείνης της εποχής που ανακάλυπτε το νέο lifestyle», εξηγεί για το κλίμα που επικρατούσε εκείνη την εποχή γνωστός δημοσιογράφος. Το ραντεβού με τον Πέτρο Κωστόπουλο, διευθυντή του «ΚΛΙΚ» και περιβόητου πλεϊμπόι, κλείστηκε μεσημέρι μετά την προγραμματισμένη εμφάνιση της Τζένης στο πρωινό πρόγραμμα που παρουσίαζε η Ρούλα Κορομηλά στην ΕΡΤ. Η σύμπτωση αυτή βόλευε γιατί η Τζένη θα ήταν μακιγιαρισμένη επαγγελματικά και πίστευε ότι στην πρώτη της συνάντηση με τον εκδότη θα εντυπωσίαζε. Τα πράγματα, όμως, δεν εξελίχτηκαν έτσι. Ενας φίλος του ζευγαριού περιγράφει:
Στη βίλα της Μυκόνου έζησαν τον έρωτά τους, έκαναν τον γάμο τους, γλέντησαν με φίλους, έπαιξαν με τα παιδιά τους
«Η πόρτα στο γραφείο της Φραγκοκλησιάς 9 στο Μαρούσι χτύπησε, η Τζένη μπήκε στο γραφείο κρατώντας στα χέρια το book της με όσες φωτογραφίες είχε προλάβει να βγάλει ως μοντέλο, ο Πέτρος τράβηξε μια ρουφηξιά από το πούρο του, την κοίταξε και το καλύτερο που σκέφτηκε να πει στο καστανόξανθο κορίτσι που έτρεμαν τα πόδια του ήταν: “Μα καλά, πώς είσαι έτσι; Τι βάψιμο είναι αυτό και είσαι σαν καμπούκι;”. Η Τζένη ντράπηκε, ο Κουντουράς γέλασε από αμηχανία, ο Πέτρος τράβηξε άλλη μια ρουφηξιά από το πούρο του… αλλά όλα αυτά είναι λεπτομέρειες γιατί στην πραγματικότητα εκείνη την ημέρα αυτοί οι δύο άνθρωποι άλλαζαν τη μοίρα τους». Παρ’ όλα αυτά και επειδή η ζωή δεν είναι κινηματογραφική ταινία, ο Πέτρος και η Τζένη δεν ερωτεύτηκαν κεραυνοβόλα. Εκείνος έβγαινε τότε με τη γραμματέα του, μια όμορφη ξανθιά γυναίκα που αργότερα τη βοήθησε να γίνει δημοσιογράφος μόδας. Η κοπέλα του ήταν πάντα στο γραφείο κι έτσι οι κινήσεις του, όσο να ’ναι, περνούσαν από κάποιον... έλεγχο. Η Τζένη από την άλλη ετοιμαζόταν να αρραβωνιαστεί τον Δημήτρη Σπυρόπουλο, έναν επιχειρηματία που τότε είχε ένα πολύ διάσημο ταξιδιωτικό γραφείο, με πελάτες τους περισσότερους celebrities της δεκαετίας του ’90, αλλά κυρίως ένα από τα πιο ωραία αγόρια που κυκλοφορούσαν στην Αθήνα.
Με αυτά τα δεδομένα στη ζωή τους, εκείνο το μεσημέρι του 1990 Πέτρος και Τζένη χαιρετήθηκαν με χειραψία και συνέχισαν την ημέρα τους δήθεν αδιάφορα. Βέβαια η Αθήνα -όταν θέλεις- είναι μικρή και ο κύκλος των ανθρώπων της μόδας και των περιοδικών ακόμη μικρότερος. Δεν ήταν δύσκολο, λοιπόν, για τον Πέτρο να την εντοπίζει και να φροντίζει να συναντιούνται κοινωνικά ακόμη κι αν έπρεπε να ανέχεται την παρουσία του συντρόφου της. Μερικά χρόνια αργότερα, μια σύμπτωση διευκολύνει τα πράγματα: η Τζένη παρουσίαζε την εκπομπή του Νίκου Μαστοράκη «Φώτα, Κάμερα, Πάμε» στο STAR Channel, όταν στη θέση του διευθυντή προγράμματος του καναλιού τοποθετήθηκε ο Πέτρος Κωστόπουλος. Εδώ υπάρχει μια ωραία ιστορία που διηγείται παλιό στέλεχος του σταθμού: «Θέλαμε τότε να κάνουμε μια εκπομπή μόδας. Ηταν και τα περιοδικά στα πολύ πάνω τους και όπως καταλαβαίνεις αυτά τα θέματα άρεσαν. Ο Πέτρος σκέφτηκε ότι αυτή την εκπομπή θα μπορούσε να την παρουσιάζει η Τζένη που γνώριζε από μόδα. Του είπαμε ότι η κοπέλα παρουσιάζει μια άλλη εκπομπή στο κανάλι και μήπως θα ήταν υπερβολή να παρουσιάζει και αυτή, αλλά ο Πέτρος επέμενε. Το επιχείρημά του ήταν ότι θα κάναμε και οικονομία γιατί η Τζένη, αφού ήταν ήδη στο κανάλι, θα έπαιρνε ελάχιστα χρήματα για να κάνει και αυτή την εκπομπή. Ετσι προχώρησε το πρότζεκτ, βασικά γιατί ήθελε να τη βλέπει».
Στο θρυλικό «La Μamounia» του Μαρακές. Ο Πέτρος εμφανίστηκε ξαφνικά μπροστά στην Τζένη ενώ εκείνη νόμιζε ότι ήταν στο Μαϊάμι
Η επαγγελματική συνάντηση του Πέτρου και της Τζένης είχε αυτή τη φορά μια μικρή δόση ρομαντισμού και μια υποψία για κάποιο κάρμα. Οταν η Τζένη άνοιξε την πόρτα και μπήκε μέσα για να δει τον διευθυντή της, ταυτόχρονα (λέει ο μύθος) πέρασε και μια μικρή χρωματιστή πεταλούδα. «Αυτό είναι πολύ καλό σημάδι», της είπε εκείνος και μαζί με την ιδέα για την εκπομπή μόδας σφηνώθηκε στο μυαλό του και μία ακόμη: η ίδια η Τζένη. Η συνύπαρξη στο κανάλι είχε στο μεταξύ ενδυναμώσει και την κοινωνική τους σχέση. Είχαν φτάσει σχεδόν να κάνουν κολλητή παρέα μαζί με τον Σπυρόπουλο και τους φίλους του Πέτρου που κάνα δυο μάλιστα -σύμφωνα με όσα λέγονταν τότε- καλόβλεπαν την Τζένη Μπαλατσινού. Ο αστικός μύθος λέει ότι ο Πέτρος επίσης είχε πλησιάσει αρχικά την Τζένη γιατί θεωρούσε ότι θα ήταν η ιδανική σύντροφος για έναν πολύ αγαπημένο του φίλο που είχε κακή εμπειρία από τις γυναίκες. «Για καιρό έψηνα τον καλύτερό μου φίλο και κουμπάρο μου Θ.Χ. να της την πέσει. Με την Τζένη είχα μια σχέση μυστήρια. Δεν είχα καμία σχέση ερωτική, αλλά μια σχέση καλή, φιλική, πατρικο-αδελφο-προστατευτική. Τη συμπαθούσα πιο πολύ απ’ όλες γιατί δεν έκανε ποτέ το ψώνιο και είχε καθαρά ρομαντική ομορφιά. Οταν ήταν στο STAR της έλεγα “να κάνεις αυτό, εκείνο, έτσι”, όμως από το μυαλό, το συνειδητό, δεν είχε περάσει τίποτε απολύτως ερωτικό και έψηνα τον φίλο μου, γιατί ήταν πιο κοντά στις δικές του προδιαγραφές, απ’ ό,τι στις δικές μου», έχει πει ο ίδιος ο Πέτρος. Αλήθεια λέει. Και υπάρχει πολύς κόσμος, από εργαζομένους στην εταιρεία του, επιχειρηματίες και διασημότητες της εποχής, που μπορεί να επιβεβαιώσει ότι ο Πέτρος Κωστόπουλος έχει υπάρξει -και πιθανόν να παραμένει σε έναν βαθμό- το απόλυτο σύμβολο του σέξι πετυχημένου άντρα. Και επειδή μπορούσε να έχει όποια ήθελε, τελικά είχε και όποια ήθελε. «Χωρίς υπερβολή, υπήρχαν διάσημες γυναίκες που εμφανίζονταν γυμνές στο γραφείο του.
Στο τελευταίο πρωινό η συγκίνηση περίσσευε, όχι μόνο για το φινάλε της εκπομπής
Εμπαιναν ντυμένες και γδύνονταν για να τον δελεάσουν. Είχε όλο το πακέτο. Και ωραίος και μορφωμένος και με πολιτική δύναμη. Ποιος άλλος άντρας δηλαδή μπορούσε να μιλάει στο τηλέφωνο με τον Σημίτη και ταυτόχρονα να τον παρακαλάνε και τα μισά μοντέλα να τους ρίξει μια ματιά;» λέει πρώην στέλεχος της εταιρείας του που έχει δει όλα αυτά να συμβαίνουν μπροστά στα μάτια του. Εν πάση περιπτώσει, τα πράγματα έρχονται έτσι στην επαγγελματική ζωή του Πέτρου και της Τζένης που οι συναντήσεις τους γίνονται σχεδόν καθημερινές. Η έλξη αρχίζει να γίνεται όλο και πιο έντονη. Στο πρωτοχρονιάτικο σόου του καναλιού ο σκηνοθέτης που αντιλαμβάνεται τη χημεία που υπάρχει μεταξύ τους προτείνει να χορέψουν μαζί έναν χορό.
Είναι γεννημένη για μάνα, έλεγε σε φίλους του
Και το κάνουν. Ο Πέτρος εκείνο το συγκεκριμένο βράδυ του γυρίσματος, αμέσως μετά τον χορό, προτείνει για πρώτη φορά στην Τζένη να βγουν για φαγητό οι δυο τους. Αλλά δεν είναι απλό. «Η Τζένη είχε στο μεταξύ αρραβωνιαστεί τον Σπυρόπουλο, αλλά δεν το έλεγε πουθενά. Ηθελε πρώτα να το μάθει η οικογένειά του που ήταν στην Αμερική και μετά να το πει δημόσια. Μεταξύ μας, πιστεύω ότι δεν τον ήθελε και πάρα πολύ, αλλά είχε ήδη πει το ναι και πάρει το δαχτυλίδι», λέει φίλη της Τζένης. Η απάντηση της Τζένης στον Πέτρο για εκείνο το βραδινό φαγητό ήταν αρνητική. Θα έφευγε για την Αμερική μαζί με τον σύντροφό της και είχε πολλές δουλειές να κάνει, όπως του είπε. Δεν προλάβαινε να βγει και άλλωστε τι θα μπορούσε να πει ως δικαιολογία στο αγόρι της; Αλλά κι εκείνος τι θα έλεγε στην κοπέλα του; Τα Χριστούγεννα του ’95 βρίσκουν την Τζένη στην Αμερική να κάνει διακοπές με την οικογένεια του αγαπημένου της και τον Πέτρο στην Ελβετία για σκι με την επίσημη σύντροφό του. Η επιστροφή στην Αθήνα, όμως, τους βρίσκει όλους μαζί σε μια νυχτερινή έξοδο, σε ένα από τα καλύτερα εστιατόρια της πόλης. Κι εκεί συμβαίνουν τα εξής:«Εκείνο το βράδυ πήγαμε μεγάλη παρέα στο “Kiku”, στο Κολωνάκι, για να φάμε. Ηταν η Τζένη με τον Δημήτρη, ο Πέτρος με την Ελζα, πολύς κόσμος που εκείνη την εποχή βγαίναμε συνέχεια», διηγείται παλιά φίλη του ζευγαριού και συνεχίζει «Εκεί που τρώγαμε σούσι και γελούσαμε και πίναμε, σηκώνεται ο Σπυρόπουλος και λέει: “Παιδιά, σας έχω ένα πάρα πολύ ωραίο νέο. Η Τζένη κι εγώ αρραβωνιαστήκαμε!”. Η είδηση του αρραβώνα μάς ενθουσίασε όλους κι έτσι αρχίσαμε να δίνουμε ευχές και να τσουγκρίζουμε τα ποτήρια. Μέσα στον ενθουσιασμό και στη χαρά, ξαφνικά πετάγεται ο Πέτρος και αρχίζει να φωνάζει: “Είστε βλάχοι! Είστε λαϊκοί! Είστε γελοίοι! Είναι δυνατόν να αρραβωνιάζεστε; Τι βλακείες είναι αυτές; Ποιος αρραβωνιάζεται σήμερα;”. Είχαμε πάθει σοκ! Πώς είναι δυνατόν να μιλάς έτσι σε δυο ανθρώπους που πήραν μια απόφαση και μάλιστα για κάτι τόσο ευχάριστο; Ο Σπυρόπουλος μόνο που δεν σηκώθηκε να τον δείρει. Τέλος πάντων το καλύψαμε και πέρασε η ρημάδα η βραδιά, ωστόσο το κέφι όλων είχε χαλάσει», καταλήγει.
Η αποκάλυψη του έρωτα
Μόνο που όταν κάτι είναι γραμμένο να γίνει θα γίνει, και στο μυαλό της Τζένης η επίθεση του Πέτρου στον αρραβωνιαστικό της ήταν η αφορμή για να δει αυτό που πραγματικά συνέβαινε: ήταν ερωτευμένη με τον Πέτρο και ήταν πια φανερό ότι κι εκείνος ήταν ερωτευμένος μαζί της. Αλλιώς γιατί να αντιδράσει έτσι; Τι τον ένοιαζε που δυο φίλοι του είχαν αποφασίσει να ζήσουν μαζί και να ανταλλάξουν δαχτυλίδια; «Από εκείνο το βράδυ μπήκαν στην Τζένη σκέψεις να χωρίσει», λέει φίλη της και συμπληρώνει: «Δεν περνούσε καλά με τον Δημήτρη και στην ερώτηση που της έκανε τότε η μητέρα της, λέγοντάς της “μα καλά, γιατί τον αρραβωνιάστηκες αφού δεν τον αγαπάς;”, η Τζένη απάντησε ότι ήθελε να παντρευτεί και να κάνει παιδιά. Ημουν μπροστά σε μια κουβέντα που είχε με τη μητέρα της και άκουσα να της λέει ότι αν θέλει να κάνει παιδιά θα πρέπει να βρει κάποιον που θα αγαπάει βαθιά και και θα θέλει να γεράσει μαζί του, όχι έναν γκόμενο που απλά έτυχε να είναι στη ζωή της εκείνη την εποχή. Οπως φάνηκε, η Τζένη άκουσε τη συμβουλή της». Τις φωνές του Πέτρου στο «Kiku» εκείνο το βράδυ ακολούθησαν τα κλάματα της Τζένης στο διαμέρισμα που μοιραζόταν πλέον με τον Σπυρόπουλο αφού είχαν αποφασίσει μετά τον αρραβώνα να συγκατοικήσουν. Οι καβγάδες, όμως, ήταν καθημερινοί και πλέον ήταν φανερό ότι αυτή η σχέση δεν θα προχωρούσε. «Δεν ταιριάζανε καθόλου. Ο Δημήτρης ήταν πολύ όμορφος και αυτό τελικά ήταν το μόνο κοινό που είχαν αυτοί οι δυο άνθρωποι. Ηταν και οι δυο πολύ ωραίοι. Κατά τα άλλα ο ένας έλεγε μαύρο και ο άλλος άσπρο. Οταν η Τζένη γνώρισε καλύτερα τον Πέτρο, κατάλαβε ότι έναν τέτοιο άντρα θα ήθελε στη ζωή της. Θυμάμαι που μου έλεγε ότι “αυτός είναι πραγματικός άντρας” και ότι “κανείς άλλος δεν είναι σαν κι αυτόν”», διηγείται πρώην μοντέλο-φίλη της Τζένης και προσθέτει: «Μου έλεγε χαρακτηριστικά: “Αυτός είναι άντρας αληθινός. Δεν κάνει τα μαλλιά του στον καθρέφτη”». Λίγους μήνες αργότερα και ενώ οι σχέσεις και των δύο με τους συντρόφους τους δεν πηγαίνουν καλά -αφού και ο Πέτρος με την Ελζα καβγαδίζουν καθημερινά-, ένα ταξίδι στο Λονδίνο με τα έξοδα πληρωμένα από την Pepsi-Cola για μια συνέντευξη της Σίντι Κρόφορντ τους δίνει την ευκαιρία να βρεθούν μαζί και μάλιστα πολύ μακριά από τους δικούς τους. Η Τζένη πήγε στο ταξίδι με την ιδιότητα της παρουσιάστριας του STAR Channel και ο Πέτρος ως εκδότης του «Nitro» πια, αφού στο μεταξύ είχε δημιουργήσει τη δική του εκδοτική εταιρεία, έναν όροφο πάνω από το παλιό του αφεντικό. Τα γεγονότα εκείνου του ταξιδιού έχουν περιγραφεί από τους ίδιους τους πρωταγωνιστές σε συνεντεύξεις τους και έγιναν περίπου έτσι: Ενα βράδυ στο Mayfair, οι δυο τους πήγαν να φάνε χάμπουργκερ. Ηταν μια τρυφερή και ρομαντική βραδιά, παρόλο που υποκρίνονταν ότι ενδιαφέρονταν για τους συντρόφους τους. Στο ταξί, κατά την επιστροφή στο ξενοδοχείο, ο Πέτρος, που δεν είχε παραλείψει το κρεμμύδι στο μπέργκερ του, έσκυψε και τη φίλησε στο στόμα. Το πρώτο φιλί του Πέτρου και της Τζένης είχε αυτήν ακριβώς τη γεύση. Κρεμμύδι και σάλτσα ντομάτας. Ακόμη και σήμερα αν τους ρωτήσει κανείς γελάνε και οι δυο με αυτό το γεγονός.
Της άρεσαν όλα πάνω του
Για την ιστορία πάντως, εκείνο το βράδυ, εκτός από το φιλί, τίποτε άλλο δεν συνέβη μεταξύ τους. Ο καθένας γύρισε στο δωμάτιό του, στις σκέψεις και τις αποφάσεις του. Η Τζένη ήταν σίγουρη πια ότι με την επιστροφή της στην Αθήνα θα ανακοίνωνε στον αρραβωνιαστικό της ότι θέλει να χωρίσουν. Ο Πέτρος ήταν ο άντρας των ονείρων της και μόνο με αυτόν ήθελε να είναι. Ωραίος, με μια μόρφωση βαθιά και ουσιαστική, κοσμοπολίτης με έναν δικό του τρόπο, πολυπράγμων, φιλόδοξος, ένας άντρας από αυτούς που γίνονται πρωταγωνιστές σε κοριτσίστικα μυθιστορήματα. Και της άρεσαν όλα πάνω του. Ακόμη και οι περίεργοι τρόποι του, ακόμη και αυτό το βολιώτικο αξάν του που του ξέφευγε καμιά φορά. Η επιμονή του, το πείσμα του, ο τρόπος που έβλεπε τα πράγματα, η δυσκολία του να προσαρμοστεί σε κανόνες. Και δεν την πείραζε να την πάρει από το χέρι και να της δείξει τον κόσμο, γιατί αυτός τον είχε περπατήσει. Α, και επειδή της άρεσαν και οι ιστορίες του. Ο Πέτρος είναι μάγος όταν διηγείται ιστορίες: πώς πήγε στο Παρίσι να σπουδάσει χωρίς να έχει φράγκο στην τσέπη, πώς έκλεβε από τα σούπερ μάρκετ αυγά για να έχει κάτι να φάει, πώς γνώρισε τον Βίλι Μπραντ, πώς είχε μαγευτεί από τον Ανδρέα Παπανδρέου που έβλεπε στο πρόσωπο του νεαρού πολιτικού επιστήμονα από τον Βόλο έναν μελλοντικό ηγέτη.
Την ίδια ώρα, στο διπλανό δωμάτιο στο ξενοδοχείο του Λονδίνου, ο Πέτρος Κωστόπουλος θα αποφάσιζε ότι αυτό το κορίτσι μια μέρα θα το παντρευόταν. Ηταν όμορφη αλλά όχι κραυγαλέα εντυπωσιακή, είχε μια αριστοκρατική ηρεμία και έναν τρόπο να μιλάει που σε υπνώτιζε. Δεν ζητούσε λούσα, δεν έμοιαζε με τις γυναίκες που έβλεπε στα περιοδικά του να επιδεικνύουν τις τσάντες, τα παπούτσια και τα κοσμήματά τους. Δεν είχε καμία σχέση με το μοντέλο της γυναίκας που ονειρεύεται τον πλούσιο σύζυγο. Και του άρεσαν όλα πάνω της. Τα μαλλιά της που ήταν πάντα απλά χτενισμένα, τα ψηλά πόδια της, τα χείλη της, ακόμη και η κάπως φαρδιά λεκάνη της. «Θα κάνει εύκολα παιδιά, είναι γεννημένη για μάνα», είχε πει τότε σε έναν φίλο του μεταξύ σοβαρού και αστείου.
Παρά τις αποφάσεις που πάρθηκαν εκείνο το βράδυ, τα πράγματα στην Αθήνα δεν ήταν απλά. Η Τζένη μπορεί να χώρισε με τον Σπυρόπουλο, να πήρε τα πράγματά της και να επέστρεψε στο πατρικό της, αλλά ο αμετανόητος εργένης Πέτρος Κωστόπουλος δεν ήταν ακόμη έτοιμος για τη σχέση τους. Οι πρώτες ημέρες αυτού του νέου έρωτα, λοιπόν, πέρασαν σε έρημα εστιατόρια στον Πειραιά και στα νότια προάστια, σε σπίτια φίλων που δέχονταν να φιλοξενήσουν το παράνομο ζευγάρι και σε μικρές κοντινές εκδρομές. Η επίσημη σύντροφος του Πέτρου δεν γνώριζε τίποτα για την παράλληλη σχέση. «Ημουν αρραβωνιασμένη τότε και εκείνος είχε μια σχέση. Υπήρχε παράθυρο στις σχέσεις μας που έμπαζε. Ε, εγώ χώρισα. Ο Πέτρος άργησε λίγο να χωρίσει. Οι άντρες έχουν πιο πολλές τύψεις, λένε. Βασικά οι άντρες είναι και αρχηγοί και οσιομάρτυρες. Εγώ τσακ μπαμ χώρισα, αν και συζούσα, ενώ εκείνος δεν συζούσε», είπε πολύ αργότερα σε συνέντευξή της στην εκπομπή «Μες στην καλή χαρά» η Τζένη για εκείνη την περίοδο. Τότε, λοιπόν, ήταν που αποφάσισε για πρώτη φορά ότι παρότι τον ήθελε πολύ δεν μπορούσε να μείνει μαζί του. Μια φίλη της περιγράφει: «Ο Πέτρος έφυγε ταξίδι στο Μαϊάμι με την κοπέλα του. Ηταν τρελό αυτό, γιατί με την Τζένη έβγαιναν ήδη. Τέλος πάντων, η Τζένη θύμωσε, στενοχωρήθηκε πολύ και αποφάσισε ότι δεν θέλει να συνεχίσει αυτή τη σχέση. Δεν άντεχε να την κοροϊδεύει. Ετσι ένιωθε δηλαδή. Πήρε μια φίλη της και πήγαν μαζί στο Μαρακές.
Ηθελε να εξαφανιστεί. Να μην μπορεί να τη βρει, για να τελειώνουν. Τότε δεν είχαμε κινητά, οπότε υποθέτω ότι αυτός την έψαχνε, αλλά όντως δεν μπορούσε να τη βρει. Δεν ξέρω πώς επέστρεψε από το Μαϊάμι στην Αθήνα, ούτε πώς έμαθε πού ήταν η Τζένη, αλλά ένα πρωί, μετά από τρεις-τέσσερις μέρες, η Τζένη κατέβηκε στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου, νομίζω έμενε στο “La Mamounia”, και είδε μπροστά της τον Πέτρο να την περιμένει. Εκεί έδεσε το πράγμα. Τότε κατάλαβε ότι τη θέλει πραγματικά και ότι είναι ένας άντρας όπως ακριβώς τον ονειρευόταν.
Ενας από αυτούς τους άντρες που δεν κοιτάνε τον εγωισμό τους όταν είναι ερωτευμένοι. Είναι τόσο ρομαντικό». Η Τζένη και ο Πέτρος γύρισαν από το Μαρακές πιασμένοι χέρι-χέρι, αλλά η άνοδος των gossip περιοδικών της εποχής δεν επέτρεπε να συνεχίσουν φανερά τη σχέση τους και στην Αθήνα. Ετσι τα μυστικά ραντεβού συνεχίστηκαν για άλλο ένα δίμηνο, μέχρι που τελικά άρχισαν πια να μιλάνε ο ένας για τον άλλον δημόσια. Ηταν πλέον σίγουροι ότι ήθελαν να είναι μαζί. Εναν χρόνο αργότερα η Τζένη μετακόμισε στο σπίτι του Πέτρου στη Φιλοθέη. Ο αμετανόητος εργένης που έγραφε άρθρα εναντίον του γάμου και υμνούσε την αντρική ανεξαρτησία είχε μόλις κάνει ένα μεγάλο βήμα πίσω. Η Τζένη είχε καταφέρει αυτό που δεν είχε καταφέρει κανένα άλλο κορίτσι νωρίτερα. Στο γραφείο του στην Imako αναφέρονταν πια στην Τζένη ως «θεία» (κατά το «θείος» όπως αποκαλούσαν τον Κωστόπουλο) και στην είσοδο του γραφείου μόλις έμπαινες αριστερά υπήρχε σε γιγαντιαίο μέγεθος το εξώφυλλο του «Nitro» με τον Πέτρο, τον Τζίγκερ Βαρδινογιάννη που τότε παντρευόταν τη Μελίσσα και τον Βλάσση Μπονάτσο που τότε παντρευόταν τη Μάρθα Κουτουμάνου ως εργένηδες που πηγαίνουν για κρεμάλα. «Φαίνεται τότε ότι ο Πέτρος έψαχνε να βρει μια δικαιολογία για να εξηγήσει για ποιον λόγο παντρευόταν ενώ ήταν τόσο εναντίον του γάμου. Γι’ αυτό έβαλε και τους άλλους δυο μαζί, για να αποδείξει ότι ήρθε το τέλος του άντρα εργένη», λέει γελώντας παλιός του φίλος. Βέβαια η πρόταση γάμου στην Τζένη έγινε με λιγότερο ρομαντισμό από αυτόν που θα περίμενε κανείς από έναν άνθρωπο που πήγε μέχρι το Μαρακές για να βρει το κορίτσι των ονείρων του. Οποιος γνωρίζει τον Πέτρο, όμως, καταλαβαίνει το γιατί. «Οταν τον πιάνει μεγάλος συναισθηματισμός κάνει σαν παιδί. Ντρέπεται για το συναίσθημά του και κάνει το ανάποδο», λέει φίλος του. Ο ίδιος περιέγραψε τότε στο «Nitro» την πρώτη του σκέψη όταν αποφάσισε να κάνει την πρόταση: «Σαν αγγούρι ήμουν. Μου ήρθε η έμπνευση μια μέρα που ήμουν στο γραφείο. Δεν έκανα το κλασικό, πάμε να φάμε, ανοίγω το κουτάκι με το μονόπετρο και το ξεφουρνίζω. Και επειδή είμαι και ντροπαλό αγγούρι, την παίρνω τηλέφωνο και της λέω: Δεν μου λες, επειδή χαλάει o καιρός στη Μύκονο τον Ιούλιο και αρχίζουν οι αέρηδες, πότε προτιμάς να παντρευτείς, 15 ή 22 Ιουνίου; Δεν μιλάει για λίγο και μετά μου λέει: 22 μου ακούγεται καλύτερο. Μετά της είπα να πάρει και καμιά αστρολόγα να τη ρωτήσει πότε είναι καλύτερα. Είπαν αυτές ότι 16 ήταν η καλύτερη ημερομηνία, αλλά εμείς το είχαμε κλείσει. Για μένα ήταν μια μπανάλ μέρα, για εκείνη προσπαθούσα να την κάνω υπέροχη». Σε δική της συνέντευξη η Τζένη συμπλήρωσε σε αυτή την περιγραφή ότι την ώρα που της τηλεφώνησε ήταν στο Κολωνάκι και προσπαθούσε να παρκάρει ένα μεγάλο αυτοκίνητο σε έναν πολύ μικρό χώρο. Ο γάμος του Πέτρου και της Τζένης στη Μύκονο ήταν από αυτά τα κοσμικά γεγονότα που εκείνη την εποχή είχαν σημασία. Η λίστα των καλεσμένων, το νυφικό, οι κουμπάροι, η βάρκα που έφερε τη νύφη στην εκκλησία, ο τρόπος που τη σήκωσε ο Πέτρος στα χέρια του για να μη χτυπήσει τα πόδια της στα βράχια, το πρώτο φιλί, ο πρώτος χορός αναλύθηκαν με κάθε λεπτομέρεια στα περιοδικά.
Μύκονος-Πάτμος 18 χρόνια απόσταση (όσο κράτησε ο γάμος τους)
Το πρώτο καλοκαίρι του Πέτρου και της Τζένης ως παντρεμένο ζευγάρι περνάει στη Μύκονο. Το σπίτι είναι γεμάτο από φίλους, βραζιλιάνικες μουσικές και μυρωδιές από την κουζίνα όπου μαγειρεύει ο Πέτρος. Η Τζένη απολαμβάνει τη νέα της ζωή και είναι ακριβώς όπως την είχε ονειρευτεί. Με έναν άντρα που ήταν ερωτευμένη και που ήθελε κι εκείνος να κάνουν παιδιά όσο κι εκείνη. Η ζωή μοιάζει παραμυθένια ακόμη κι όταν κάποιοι αναφέρονται στην Τζένη ως «το μοντελάκι δίπλα στον εκδότη-φίλο του Σημίτη». Γιατί υπήρχαν και αυτά. Σε μια ενδιαφέρουσα πολιτικά περίοδο όταν ο Κώστας Σημίτης ζήτησε από τον Πέτρο Κωστόπουλο να στηρίξει την υποψηφιότητα της Μαρίας Δαμανάκη για το Δήμο Αθηναίων κατά τη διάρκεια ενός φιλικού δείπνου όπου βρισκόταν ο εκδότης με τη σύζυγό του, δύο εφημερίδες αναφέρθηκαν στο γεγονός, βάζοντας μάλιστα ειρωνικά στο εξώφυλλο παλιά φωτογραφία της Τζένης Μπαλατσινού με μαγιό. Ωστόσο δεν τους πείραξε καθόλου.
Ενα σύντομο τηλεφώνημα και αμέσως μετά ο Πέτρος Κωστόπουλος αναχωρεί σκεπτικός
Η ζωή τους εκείνη την ωραία δεκαετία των περιοδικών ήταν έτσι κι αλλιώς σαν βγαλμένη από τις σελίδες τους. Πήγαιναν τον χειμώνα στο Μαϊάμι για να μαυρίσουν, μένοντας στη διπλανή καμπάνα από την Τζένιφερ Λόπεζ και τον Μαρκ Αντονι (ο Πέτρος γυρνώντας στην Αθήνα έλεγε ότι η «Τζένη μπροστά στη Λόπεζ σκοτώνει» θυμάται συνεργάτης του), πετάγονταν για σκι στην Ελβετία, για ψώνια στη Νέα Υόρκη, έκαναν θεματικά πάρτι στο σπίτι τους για να γιορτάσουν γιορτές, γενέθλια και επετείους. «Εναν χειμώνα στα γενέθλια της Τζένης έκαναν ένα πάρτι με θέμα το κόκκινο χρώμα. Εβγαλαν όλα τα έπιπλα, έντυσαν το σπίτι με κόκκινες μοκέτες και όλοι οι καλεσμένοι φορούσαν κόκκινα ρούχα ή έστω κάτι κόκκινο», περιγράφει φίλος της οικογένειας. Παρ’ όλα αυτά και παρά την υπερβολή που χαρακτήριζε την εποχή και το lifestyle του ζευγαριού, οι φωτογράφοι παρέμεναν πάντα έξω από τη ζωή τους. «Η Τζένη είχε έναν τρόπο να κάνει ακόμη και τις υπερβολές να μη φαίνονται χυδαίες. Η τσάντα της ήταν εξίσου ακριβή με μιας άλλης κοσμικής, ωστόσο εκείνη είχε πάντα κάτι πιο χίπικο, αλήτικο και καθημερινό στο στυλ της κι έτσι έκανε τα πράγματα να φαίνονται πιο απλά πάνω της», λέει στυλίστρια που έχει δουλέψει στα περιοδικά του Κωστόπουλου.
Τα δώρα και οι εκπλήξεις
Από τη δική του πλευρά, ως ένας άνθρωπος που ουδέποτε υπολόγισε το χρηματικό κόστος προκειμένου να προσφέρει απόλαυση στον εαυτό του και τους οικείους του, φρόντιζε να κάνει συχνά δώρα-εκπλήξεις στη σύζυγό του. Οι τουαλέτες, τα κοσμήματα, τα πολυτελή γεύματα και τα εξωτικά ταξίδια ήταν η ειδικότητά του, συνήθειες που κατάφερε να τηρεί ως το τέλος, τόσο του πλούτου όσο και της κοινής ζωής με την Τζένη Μπαλατσινού. Και εκείνη, όμως, προσπαθούσε πάντα να ανταποδίδει. Το χαρακτηριστικό ογκωδέστατο δαχτυλίδι-νεκροκεφαλή αλά Κιθ Ρίτσαρντς που στόλιζε τα τελευταία χρόνια το χέρι του Πέτρου ήταν παραγγελία και δώρο της.
Η Τζένη Μπαλατσινού δεν εγκατέλειψε και φέτος την Πάτμο, αλλά ούτε και το αγαπημένο της σπορ στο οποίο επιδίδεται με ιδιαίτερη δεξιοτεχνία
Η ίδια επίσης ανέπτυξε συν τω χρόνω μια ειδίκευση στη διοργάνωση πάρτι. Μία από τις κορυφαίες της εμπνεύσεις ήταν όταν πριν από μερικά χρόνια, στην ονομαστική εορτή του Πέτρου και εντελώς κρυφά από εκείνον, είχε μετατρέψει την κατοικία τους στη Φιλοθέη σε σκηνικό Bollywood. Τελειομανής και επίμονη, είχε φροντίσει να καλέσει ακόμη και μια επώνυμη αστρολόγο-χαρτομάντισσα, ώστε να καθηλώσει τον εορτάζοντα με τη χαριστική πινελιά ρεαλισμού. Στο μεταξύ εκείνος ζει στη δουλειά του την απόλυτη άνοδο. Τα περιοδικά βγαίνουν το ένα μετά το άλλο και πουλιούνται σαν ζεστό ψωμί, η δύναμή του ως εκφραστή του νέου τρόπου ζωής είναι πια τεράστια και μαζί με αυτά μεγαλώνει και το εγώ του. Αλλά και της Τζένης.
Οι εντάσεις
Οι καβγάδες στο σπίτι αρχίζουν να γίνονται συχνοί, οι κόντρες ξεκινούν από ασήμαντες αφορμές, προσβάλλουν ο ένας τον άλλον λες και θέλουν να πληγώνονται, υπάρχουν στιγμές που γίνονται ανυπόφοροι για το περιβάλλον τους, οι διαφωνίες τους φτάνουν στα άκρα. «Ενα βράδυ είχαμε πάει στο σπίτι τους για φαγητό. Οπως ήμασταν χαλαροί και περνούσαμε ωραία, διότι είναι εξαιρετικοί οικοδεσπότες και οι δυο και σε κάνουν να νιώθεις πάρα πολύ άνετα, είπαμε να παίξουμε παντομίμα για να γελάσουμε. Ξεκινήσαμε, λοιπόν, το παιχνίδι και αντί να γελάσουμε μόνο που δεν βάλαμε τα κλάματα. Αρχισαν να τσακώνονται γιατί η Τζένη δεν έκανε καλά μια παντομίμα, φώναζαν ο ένας στον άλλον και στα καλά καθούμενα ξεκίνησε ένας καβγάς που δεν είχε καμία εξήγηση. Σηκωθήκαμε και φύγαμε άρον άρον. Την επόμενη μέρα μας πήρε τηλέφωνο η Τζένη και μας ζήτησε συγγνώμη. Ενας φίλος που είχε πάει για πρώτη φορά στο σπίτι τους αποφάσισε να μην ξαναπάει ποτέ γιατί αισθάνθηκε πραγματικά πολύ άσχημα», περιγράφει παλιός συνεργάτης του Πέτρου που όλα αυτά τα χρόνια είχε γίνει συχνά μάρτυρας τέτοιων στιγμών εντάσεων. Ισως αυτοί να ήταν και οι λόγοι που πολλές φορές κατά τη διάρκεια του γάμου του Πέτρου και της Τζένης κυκλοφορούσαν φήμες για επικείμενο διαζύγιο. Εκείνοι τις διέψευδαν με μια κοινή εμφάνιση, με ένα δημόσιο φιλί, με μια δήλωση σε μια συνέντευξη. Οχι βέβαια ότι έκρυβαν την ένταση, τη ζήλεια και την κτητικότητα που είχαν ο ένας προς τον άλλον. Στη συνέντευξή της στην εκπομπή «Βράδυ» του Πέτρου πριν από δύο χρόνια, η Τζένη που εμφανίστηκε χιουμοριστικά με μια σκούπα στο χέρι και χόρεψε εκείνον τον περίφημο αισθησιακό χορό ξυπόλητη πάνω στο γραφείο του παρουσιαστή είπε πολλές αλήθειες. Οπως ας πούμε ότι ένα βράδυ που εκείνος αλλού είχε πει ότι θα πήγαινε και αλλού πήγε, τον έκλεισε έξω από το σπίτι ή ότι από τη δεύτερη κιόλας χρονιά του γάμου τους είχε αρχίσει να σκέφτεται τον χωρισμό. «Δεν είναι εύκολος άνθρωπος ο Πέτρος», σημειώνει φίλος του. «Οποιος τον έχει ζήσει, ξέρει ότι είναι ένας πάρα πολύ καλός και δίκαιος άνθρωπος, ο οποίος, όμως, έχει μονίμως μεγάλη ένταση και νεύρα τα οποία ξεσπάει αδιακρίτως και χωρίς να σκέφτεται ότι μπορεί να σε προσβάλει. Επειδή είναι καλός και δίκαιος άνθρωπος τον συγχωρείς, αλλά όταν ζεις μαζί του 24 ώρες το 24ωρο και έχεις μεγαλώσει δίπλα του, άρα κάποιες από τις συνήθειές του θα έχεις πάρει, τότε είναι λογικό να τσακώνεσαι και να θέλεις να ανοίξεις την πόρτα και να φύγεις», συμπληρώνει.
Βρέθηκαν ξανά στη Φτελιά για τα γενέθλια του γιου τους
Μετά την κατάρρευση της Imako
Η σκοτεινή εποχή της κατάρρευσης του εκδοτικού συγκροτήματος του Πέτρου βρίσκει το ζευγάρι σε μια όχι και τόσο καλή περίοδο για τη σχέση τους. Είναι ήδη βαθιά πληγωμένοι ο ένας από τον άλλον, όπως υποστηρίζουν άνθρωποι που τους ξέρουν καλά. Τα γεγονότα, όμως, είναι τόσο καταιγιστικά, που τα συναισθήματα αναγκαστικά μπαίνουν στην άκρη. Είναι η στιγμή που το ζευγάρι πρέπει να σκεφτεί την επιβίωσή του. «Τότε για πρώτη φορά νομίζω ότι ο Πέτρος συνειδητοποίησε ότι η Τζένη μεγάλωσε. Δεν είναι το 25χρονο μοντέλο που γνώρισε. Μπορεί να ήξερε ότι είναι μια εξαιρετική μάνα και πάρα πολύ υπεύθυνη με τα παιδιά της, αλλά είμαι σίγουρη ότι δεν ήξερε ότι μπορούσε να διαχειριστεί μια τέτοια κρίση. Κατέρρεε το σύμπαν και ο Πέτρος είχε παγώσει», λέει φίλη της οικογένειας. Η Τζένη σχεδόν μετακομίζει στο γραφείο της Imako και αναλαμβάνει τη θέση του Πέτρου. Κοιτάζει τα οικονομικά, τις αποθήκες, τα εμπορικά, ψάχνει αρχεία, επιταγές και λεφτά. Οι κακές γλώσσες λένε ότι αυτά τα κάνει συνδυάζοντας τις συμβουλές δικηγόρων, οικονομικών συμβούλων, επιχειρηματιών φίλων του Πέτρου που θέλουν να βοηθήσουν, αλλά και μιας κυρίας που ασχολείται με το φενγκ σούι. Την ώρα που η αυτοκρατορία της οικογένειας καταστρεφόταν παίρνοντας μαζί της στο κενό και πάρα πολλούς ανθρώπους, η Τζένη Μπαλατσινού μαζί με τις αλλαγές στη δομή και τη διοίκηση της εταιρείας άλλαζε και τη διακόσμηση του κτιρίου σύμφωνα με τις αρχές του φενγκ σούι. Γι’ αυτό και στον διάδρομο της εισόδου τοποθετήθηκαν στο πάτωμα αυτοκόλλητα με διάφορα σχήματα τα οποία θα έφερναν καλή ενέργεια στον χώρο και το ισόγειο που στέγαζε το γραφείο της μύριζε λιβάνι που ζάλιζε τους ήδη απλήρωτους εργαζομένους. «Εχει κάποιες τέτοιες εμμονές, ωστόσο δεν νομίζω ότι αυτό είναι το πρόβλημα. Στο κάτω-κάτω εκεί μέσα επικρατούσε χάος. Οι άνθρωποι που δούλευαν είχαν μείνει όμηροι της κατάστασης, ο Πέτρος τα είχε χάσει και δεν ήξερε από πού ν’ αρχίσει και η Τζένη είχε σηκώσει τα μανίκια και έτρεχε γεμάτη πανικό από το οικονομικό στο εμπορικό τμήμα προκειμένου να σώσει τα τελευταία περιουσιακά στοιχεία και κυρίως να φροντίσει να μην μπλέξει ο Πέτρος ακόμη περισσότερο. Ε, τώρα άμα άναβε και κάνα καντήλι ή κρεμούσε κανένα καθρεφτάκι για το καλό φενγκ σούι, τι έγινε; Δεν ήταν αυτό το θέμα», λέει πρώην στέλεχος της Imako. Τέλη του 2011 ο Κωστόπουλος, σκιά του πληθωρικού εαυτού του, περιφερόταν στους διαδρόμους της υπό κατάρρευση εκδοτικής του εταιρείας, εξομολογούμενος σε όποιον είχε διάθεση να τον ακούσει ότι «δεν έπρεπε να το έχω κάνει αυτό στη γυναίκα και τα παιδιά μου». Εννοούσε ότι κακώς είχε επενδύσει στην καταδικασμένη Imako τα τελευταία του -κατά δική του δήλωση- αποταμιευμένα κεφάλαια. Η Τζένη, ωστόσο, παρόλο που δεν συμφωνούσε με την απεγνωσμένη κίνηση του Πέτρου, τον στήριξε με όλες τις δυνάμεις της. Ενώ η ίδια ήταν επιμελώς απούσα από τις επιχειρηματικές δραστηριότητες του Κωστόπουλου και ουδέποτε αναμείχτηκε με τα διοικητικά της εταιρείας, στις τελευταίες ημέρες της άλλοτε ισχυρής εκδοτικής επιχείρησης ανέλαβε τον ρόλο «αντ’ αυτού», σε μια ύστατη προσπάθεια να υποκαταστήσει τον σύζυγό της και να αποτρέψει το ναυάγιο. Ο Πέτρος, παρά την ελεύθερη πτώση του στην κατάθλιψη, την κατρακύλα στο αλκοόλ και τα ψυχοφάρμακα, επαναλάμβανε εκείνη την περίοδο ότι «ανακάλυψα μια άλλη Τζένη. Ούτε εγώ δεν περίμενα ότι είχα τέτοιο λιοντάρι δίπλα μου». Την ίδια περίοδο στο σπίτι της οικογένειας Κωστόπουλου η κατάσταση είναι ακόμη πιο χαοτική. Ο Πέτρος είναι σε πολύ κακή ψυχολογική κατάσταση. Του είναι αδύνατον ακόμη και να σηκωθεί από το κρεβάτι. Το τηλέφωνό του χτυπάει συνεχώς από απλήρωτους προμηθευτές, εργαζομένους, τράπεζες κ.ο.κ. Με τους λίγους ανθρώπους που μιλάει λέει ότι σκέφτεται ακόμη και να βάλει τέρμα στη ζωή του. Αργότερα σε συνέντευξή του είπε ότι μόνο το γέλιο του γιου του, που δεν είχε ιδέα για όλα αυτά που συνέβαιναν, μια που ήταν μόνο 5 χρονών, και πολύ απλά το μόνο που ήθελε ήταν να παίξει με τον μπαμπά του, τον έσωσε από τον θάνατο, όπως και η σκέψη των δύο κοριτσιών του που του είχαν γράψει τότε δημόσια ότι «πλούσιος δεν είναι ο πατέρας που έχει τα χέρια του γεμάτα από λεφτά. Είναι αυτός ο πατέρας που έχει στα χέρια του τα παιδιά του». Η Τζένη δεν ξέρει πώς να βοηθήσει και προσπαθεί να τον ταρακουνήσει και να του θυμίσει ποιος είναι. Να αντιδράσει. Να σηκωθεί από το κρεβάτι και να πάει να διορθώσει τα πράγματα. Και τα καταφέρνει. Ο Πέτρος πραγματικά σηκώνεται και ξεκινάει από την αρχή. Αλλά στη ζωή τους τίποτα δεν είναι πια ίδιο. Και τώρα ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσουν ο ένας τον άλλον. Και να κοιταχτούν στα μάτια αληθινά.
Για τα γενέθλια του γιου τους, προχθές, την Παρασκευή, η Τζένη πήγε από την Πάτμο στη Μύκονο, όπου όλη η οικογένεια γευμάτισε σε γνωστό εστιατόριο, με το πρώην πια ζευγάρι να μην κρύβει την αμηχανία του
Ο επαναπροσδιορισμός, λοιπόν, της επαγγελματικής τους ζωής όπως είναι φυσικό προκάλεσε και τον επαναπροσδιορισμό της προσωπικής τους ζωής. «Η Τζένη είχε πολλά να κατηγορήσει τον Πέτρο, κυρίως ότι λόγω των κακών χειρισμών του στην εταιρεία άφησε να δημιουργηθεί αυτό το τεράστιο πρόβλημα που δεν λύθηκε και δεν θα λυθεί ποτέ. Από την άλλη, ακόμη και τώρα αν τη ρωτήσεις, θα σου πει ότι ο Πέτρος είναι ο καλύτερος άνθρωπος που γνώρισε ποτέ και γι’ αυτό του συνέβησαν όλα αυτά που του συνέβησαν. Εμπιστεύτηκε λάθος ανθρώπους και πήρε λάθος αποφάσεις, αλλά όχι για να κάνει κακό», λέει φίλος της οικογένειας που έχει περάσει πολλά βράδια στο σπίτι του ζευγαριού στη Μύκονο, αυτό το σπίτι που πουλήθηκε πέρυσι και ανακαινίζεται φέτος από τους νέους του ιδιοκτήτες. Η πώληση ενός κομματιού της ζωής της οικογένειας δεν διευκόλυνε καθόλου τα πράγματα στη σχέση του ζευγαριού, αν και τότε η Τζένη είχε εκμυστηρευτεί σε μια φίλη της ότι την είχε κουράσει όλη αυτή η παραφιλολογία «για τη δήθεν χλιδάτη ζωή που εξακολουθούμε να ζούμε στη Μύκονο, έχοντας αφήσει πίσω μας απλήρωτους εργαζομένους και προμηθευτές». Και με μια μεγάλη δόση συναισθηματισμού συνέχισε φιλοσοφώντας: «Οταν πήγα στο σπίτι στη Μύκονο να μαζέψω τα πράγματά μας είδα ένα αρχείο με φωτογραφίες από όλα τα καλοκαίρια που περάσαμε εκεί. Συγκινήθηκα, αλλά βλέποντας όλους αυτούς τους ανθρώπους που κοιμήθηκαν τόσα βράδια εκεί, συνειδητοποίησα ότι τελικά αυτό που έχει σημασία είναι οι σχέσεις που χτίζεις και όχι οι τοίχοι. Είδα ότι αυτό που μου έμεινε από τις φωτογραφίες ήταν τα παιδιά μου, ο άντρας μου και οι αγαπημένοι μας φίλοι που είναι ακόμη στη ζωή μας. Ολοι οι άλλοι ήταν περαστικοί, όπως περαστικά είναι και όλα τα υλικά».
Οι ισορροπίες μετά τον χωρισμό
Πληροφορίες λένε ότι η Τζένη και ο Πέτρος δεν έχουν αποφασίσει αν θα κρατήσουν το σπίτι της Φιλοθέης, παρόλο που το έχουν νοικιάσει από την τράπεζα μέχρι το 2019. Ετσι κι αλλιώς στα επόμενα δύο χρόνια οι μεγάλες κόρες τους θα φύγουν για σπουδές και μόνο ο μικρός γιος τους θα μείνει μαζί τους. Το θέμα είναι ότι ίσως να μη χρειάζονται πια ένα σπίτι-μεγαθήριο. «Σ’ αυτά τα σπίτια, τα τόσο μεγάλα, οι άνθρωποι δεν νιώθουν καλά», λέει φίλη και των δύο. «Ο Πέτρος κάθεται σ’ ένα συγκεκριμένο σημείο στο σαλόνι και η Τζένη πάντα στο δωμάτιο. Εχουν ένα τόσο μεγάλο σπίτι και στην ουσία ο καθένας βρίσκει μια μικρή φωλιά για να νιώσει άνετα. Κανείς δεν είναι ευτυχισμένος σε ένα σαλόνι 150 τετραγωνικών», συμπληρώνει. Αλήθεια είναι. Οπως ότι ο Πέτρος και η Τζένη πρέπει να μαζέψουν τις καλές αναμνήσεις τους. Να ξεχάσουν τα νεύρα, τις εντάσεις, τις άδικες προσβολές. Να θυμηθούν τα ταξίδια τους, τις ωραίες στιγμές με τα παιδιά τους, τις ωραίες βραδιές στα σπίτια τους. «Αυτό κάνουν», λέει φίλη της Τζένης. «Κάθονται ώρες ολόκληρες, ειδικά τον τελευταίο χρόνο που συζητούσαν ανοιχτά πια μεταξύ τους για το ενδεχόμενο διαζυγίου και αναπολούσαν τις καλές στιγμές προσπαθώντας να κλείσουν τις πληγές τους, ακόμη κι αυτές που δημιούργησαν άθελα ο ένας στον άλλον. Γι’ αυτό και τους τελευταίους μήνες δεν καβγάδιζαν όπως παλιά. Ούτε άκουγες να φωνάζουν. Είχαν κάνει ειρήνη με τις αποφάσεις τους», συμπληρώνει. Αυτή η ηρεμία αντικατοπτριζόταν και στην τηλεοπτική τους σχέση. Αν εξαιρέσεις κάποιες άτυχες στιγμές του Πέτρου που αποτυπώθηκαν στην κάμερα με έναν όχι και τόσο χαριτωμένο τρόπο (ατάκες του τύπου «σκάσε πια, όλο μιλάς» προς την Τζένη), η τρυφερότητα ανάμεσά τους και η βαθιά αγάπη συγκινούσε ακόμη και τους καλεσμένους. «Υπήρχαν και στιγμές καβγάδων, αλλά ήταν από εκείνους που συμβαίνουν ανάμεσα σε ανθρώπους που δουλεύουν μαζί. Οποιος ξέρει τον Πέτρο, ξέρει πόσο ανταγωνιστικός είναι κι αυτό είναι και κομμάτι της γοητείας του. Αυτό που λατρεύεις να μισείς σ’ αυτόν», λέει συνεργάτης του.
Οι τελευταίες κοινές φωτογραφίες του ζευγαριού που κυκλοφόρησαν στα περιοδικά τραβήχτηκαν περίπου 4 ημέρες πριν από την ανακοίνωση της απόφασής τους να χωρίσουν. Ξέροντας και οι δύο πολύ καλά το τι θα ακολουθούσε, έδωσαν ένα ραντεβού στο «Gaspar» του Ψυχικού για να κάνουν μια τελευταία κουβέντα, να αποχαιρετήσουν ο ένας τον άλλον για τις χωριστές καλοκαιρινές διακοπές τους (στη Μύκονο εκείνος, στην Πάτμο εκείνη) και να του δώσει η Τζένη οδηγίες για το τι πρέπει να αγοράσει από το φαρμακείο για τον γιο τους. Κάποιος που τους είδε λέει ότι τους άκουσε να λένε: «Ο, τι κι αν συμβεί, ό, τι κι αν πούνε, μη μασήσεις. Μη φοβηθείς και μη στενοχωρηθείς. Θα πουν πολλά και να είσαι δυνατή. – Κι εσύ το ίδιο...».
Το πρώην ζευγάρι ξαναβρέθηκε τελικά, έστω και για μία ημέρα, προχθές, την Παρασκευή, στη Μύκονο για να γιορτάσει όλη η οικογένεια τα γενέθλια του γιου τους. Η Τζένη έφυγε από την Πάτμο όπου έχει αγοράσει ένα παλαιό οίκημα στη Χώρα που βρίσκεται ακόμα υπό επισκευή και βρέθηκε στο κάποτε αγαπημένο της νησί αφού με την πώληση του σπιτιού, η Μύκονος «της τελείωσε». Ο Πέτρος, η Τζένη, τα τρία παιδιά τους, η γυναίκα που τα φροντίζει, η Σοφία, και ο αρχιτέκτοντας Απόστολος Στεργιόπουλος που είναι συνέχεια δίπλα στον Κωστόπουλο αυτές τις μέρες στο νησί γευμάτισαν στο εστιατόριο «Alemagou» στη Φτελιά της Μυκόνου όπου τους εντόπισε ο φωτογραφικός φακός του «ΘΕΜΑτος». Τα βλέμματα όλων πάνω τους, η αμηχανία στα δικά τους εμφανής και η ατμόσφαιρα στο τραπέζι κάπως μελαγχολική. Η Τζένη πολύ σύντομα θα βρίσκεται πάλι στην Πάτμο, με λίγους αγαπημένους της ανθρώπους, θα κολυμπάει, θα κάνει τζετ σκι, θα διαβάζει και θα αποσύρεται στο κομψό ξενοδοχείο «Αρχονταρίκι» όπου διαμένει και ο Πέτρος θα κάνει το δικό του πρόγραμμα, με λίγους ανθρώπους δίπλα του, χωρίς διάθεση για ξεφαντώματα και πλάκες. Ισως να θυμάται την περίφημη ατάκα που είχε πει κάποτε σε συνέντευξή του όταν τον ρώτησε ο δημοσιογράφος αν φοβάται μήπως τον διώξει η Μπαλατσινού: «Αυτός ο κίνδυνος πάντα υπάρχει. Τον άντρα είναι καλύτερα να τον διώχνει μια γυναίκα». Και κάπως έτσι τελείωσε η ιστορία του Πέτρου και της Τζένης, με μια τέτοια φράση αγάπης και σεβασμού. Και αν ρωτήσεις γιατί χώρισαν, η απάντηση είναι απλή: Ο Πέτρος και η Τζένη χώρισαν γιατί σταμάτησαν να είναι ερωτευμένοι ο ένας με τα μειονεκτήματα του άλλου. Κάτι το οποίο συμβαίνει και στα μικρά και στα μεγάλα σπίτια.
πηγη : πρωτο θεμα