Πάνω από 63.000 σπίτια σε όλη την Ελλάδα είναι αυτή τη στιγμή καταχωρημένα στην Airbnb και προσφέρονται για μίσθωση σε τουρίστες, με τη χώρα μας μάλιστα να αναδεικνύεται μία από τις καλύτερες, πανευρωπαϊκά, αγορές για τη δημοφιλέστερη πλατφόρμα βραχυχρόνιων τουριστικών μισθώσεων, με βάση την άνοδο της προσφοράς τον τελευταίο χρόνο.

Και πράγματι, η Ελλάδα φέτος το καλοκαίρι σημειώνει τη μεγαλύτερη άνοδο ενεργών καταχωρήσεων μεταξύ των μεγάλων τουριστικών προορισμών της Μεσογείου (βλ. Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία ή ακόμη και Τουρκία) με θεαματική αύξηση 62% σε σύγκριση με τον περυσινό Αύγουστο.

Ακριβώς αυτοί οι αριθμοί, που αφορούν μόνο την Airbnb, χωρίς να περιλαμβάνονται μεμονωμένα sites ιδιοκτητών ή άλλες πλατφόρμες της λεγόμενης «οικονομίας του διαμοιρασμού», επιβεβαιώνουν ότι η βραχυχρόνια ενοικίαση κατοικιών σε τουρίστες, αφενός, αποτελεί αποδεδειγμένα διέξοδο και λύση για δεκάδες πλέον χιλιάδες Ελληνες ιδιοκτήτες ακινήτων που επιζητούν ένα επιπλέον -αφορολόγητο κυρίως μέχρι στιγμής- εισόδημα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα εκατομμύρια των χαμένων εσόδων για τα δημόσια ταμεία λόγω φοροδιαφυγής, αφετέρου, δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερο πονοκέφαλο στους επαγγελματίες του τουρισμού σε μια χρονιά όπου οι επιδόσεις του κλάδου έχουν αγγίξει κόκκινο. Ειδικά ως προς την απώλεια εσόδων για το Δημόσιο τα πράγματα είναι μάλλον θολά, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν ακόμη μέσω ενός οργανωμένου μητρώου συγκεντρωμένα ακριβή νούμερα για τις γκρίζες μισθώσεις που μήνα με τον μήνα πλέον αυξάνονται. Παλιότερη έρευνα της Grant Thornton προς το τέλος του 2015 για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) είχε υπολογίσει μέσα σε έναν χρόνο τις πραγματικές απώλειες και δυνατότητες αύξησης των εσόδων για το Ελληνικό Δημόσιο έως και 350 εκατ. ευρώ από αδήλωτα εισοδήματα, τέλη, ΦΠΑ, ασφαλιστικές εισφορές, φορολόγηση ανάλογη με αυτή που ισχύει για τα ξενοδοχεία κ.ά. Ηδη το ΞΕΕ, από την πλευρά του, βρίσκεται στο στάδιο επικαιροποίησης της μελέτης, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, το νούμερο των ετήσιων απωλειών των 350 εκατ. ευρώ υπολογίζεται πλέον αυξημένο τουλάχιστον κατά 20%, σε επίπεδα μεταξύ 420 και 450 εκατ. ευρώ.

Από την πλευρά της, η ίδια η Airbnb έδωσε τα δικά της στοιχεία σχετικά με τις πιο δημοφιλείς -ως προς τον αριθμό των καταχωρήσεων- πόλεις-περιοχές σε όλη την Ελλάδα, αλλά και τον αριθμό των επισκεπτών που έχουν φιλοξενηθεί από τους «οικοδεσπότες» της σε όλη τη χώρα τους τελευταίους δώδεκα μήνες.

Πρωταθλήτριες, η Αθήνα και η Κρήτη

Ετσι, λοιπόν, η Αθήνα, η Κρήτη, η Κέρκυρα και η Χαλκιδική είναι οι πρωταθλήτριες σε ό,τι αφορά τον αριθμό των καταχωρημένων κατοικιών, παρουσιάζοντας τα υψηλότερα νούμερα αυτή τη στιγμή σε όλη τη χώρα. Ειδικά η Αθήνα και η Κρήτη προηγούνται μακράν σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα, με πάνω από 10.000 σπίτια προς ενοικίαση για κάθε προορισμό, αφού η ελληνική πρωτεύουσα έχει μέσα στον Αύγουστο πάνω από 11.500 ενεργές καταχωρήσεις, ενώ στην Κρήτη το αντίστοιχο νούμερο διαμορφώνεται σε πάνω από 10.600 καταχωρήσεις. Και οι δύο προορισμοί συγκεντρώνουν διψήφια ποσοστά ως προς την αύξηση της τουριστικής κίνησης, με την Κρήτη να αποτελεί παραδοσιακά βαρόμετρο για τον ελληνικό τουρισμό, ενώ φέτος υπολογίζεται να έχει άνοδο πάνω από 10% στην τουριστική κίνηση από το εξωτερικό με τάσεις επέκτασης της σεζόν και στις αρχές του φθινοπώρου, όπως τουλάχιστον προκύπτει με βάση τις κρατήσεις του διμήνου Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου. Σε ό,τι αφορά την Αθήνα, οι τουριστικές της επιδόσεις συνεχίζουν το θετικό σερί των τελευταίων ετών, αφού, με βάση τα επίσημα στοιχεία του επταμήνου του 2017, η κίνηση του αεροδροµίου «Ελ. Βενιζέλος» πλησίασε τους 12 εκατομμύρια επιβάτες (11,97), σηµειώνοντας άνοδο 8,2%, γεγονός το οποίο οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επιτυχηµένη πορεία της διεθνούς κίνησης µε αύξηση 12,2%.

Τους δημοφιλέστερους ελληνικούς προορισμούς από πλευράς αριθμού καταχωρήσεων συμπληρώνουν η Κέρκυρα, η οποία την τελευταία διετία συνεχίζει να κινείται, όπως και όλα τα νησιά του Ιονίου, ανοδικά και βρίσκεται στην τρίτη θέση με συνολικά 3.700 ενεργές καταχωρήσεις και ακολουθεί, στη Βόρεια Ελλάδα, η Χαλκιδική με 3.400 σπίτια διαθέσιμα προς μίσθωση σε τουρίστες. Μεγάλη εκπροσώπηση στις επιδόσεις της Airbnb όσον αφορά την ελληνική αγορά έχουν και οι δύο πιο «λαμπεροί» προορισμοί των Κυκλάδων, η Μύκονος και η Σαντορίνη, όπου μάλιστα οι ξενοδόχοι δεν έχουν πάψει την τελευταία διετία να αναφέρονται στον ανταγωνισμό που υφίστανται από τους ιδιοκτήτες κυρίως πολυτελών βιλών με ενοίκια πολλών χιλιάδων ευρώ την εβδομάδα, αλλά πλέον και μικρότερων διαμερισμάτων από ιδιοκτήτες που προτιμούν να δώσουν τα σπίτια τους για ενοικίαση, μετακομίζοντας οι ίδιοι για μικρό διάστημα σε φίλους και γνωστούς. Εξ ου και οι ενεργές καταχωρήσεις φέτος στη Μύκονο αντιστοιχούν σε ένα νούμερο κοντά στα 2.600 σπίτια, με βάση τα επίσημα στοιχεία της ίδιας της Airbnb, ενώ και στη Σαντορίνη υπάρχουν επίσης 2.600 καταχωρημένες ιδιοκτησίες.



casa victoria barkiza



φιλικά μέσα....

glyfada metropolitan

ShareNews 13

BANNERS PROTASEIS 1

acp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες
cp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες
acp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες

acp logo 16 1

NotosNet YouTube