Το Blue Star Naxos παρουσίασε μηχανική βλάβη ενώ έπλεε ανάμεσα σε Κέα και Κύθνο και αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία και να επιστέψει στον Πειραιά, προκαλώντας μεγάλη ταλαιπωρία στους 1.365 επιβάτες.
Ποια είναι όμως τα δικαιώματα σας, αν βρεθείτε σε παρόμοια κατάσταση;
Σύμφωνα με όσα αναφέρει το site της Ένωσης Καταναλωτών «Η Ποιότητα της Ζωής» (ΕΚΠΟΙΖΩ), οι καταναλωτές όταν ταξιδεύουν με πλοίο εκτός από υποχρεώσεις, έχουν και δικαιώματα.
Αναλυτικά:
Ακύρωση - Τροποποίηση του εισιτηρίου από τον επιβάτη
Ακύρωση
Εάν θέλετε να ακυρώσετε το εισιτήριο σας, πριν κάνετε το ταξίδι σας, τότε δικαιούστε την επιστροφή κάποιου ποσού από την αρχική τιμή, ανάλογα με το χρόνο ακύρωσης.
Τροποποίηση
Μπορείτε να τροποποιήσετε το εισιτήριό σας (π.χ. αλλαγή ημερομηνίας ταξιδιού) έως και 48 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις για άλλη ημερομηνία. Εάν το νέο εισιτήριο είναι φθηνότερο από το αρχικό, ΔΕΝ δικαιούστε επιστροφή της διαφοράς.
Ακύρωση ταξιδιού
Με υπαιτιότητα της εταιρείας
Εάν ακυρωθεί το δρομολόγιο σας από την εταιρεία, τότε δικαιούστε αποζημίωση ή άλλες αντίστοιχες παροχές κατ' επιλογή σας εφόσον:
δεν ενημερωθήκατε 1 εβδομάδα πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση του ακυρωθέντος δρομολογίου ή
δεν ενημερωθήκατε τουλάχιστον 12 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση και δεν προωθηθήκατε με άλλο μέσο στον προορισμό σας εντός 12 ωρών από την προγραμματισμένη αναχώρηση του ακυρωθέντος δρομολογίου
Λόγω βλάβης ή ζημίας του πλοίου
Εάν ακυρωθεί το δρομολόγιο σας λόγω βλάβης του πλοίου, δικαιούστε:
- εάν ενημερωθείτε εγκαίρως και εφόσον συμφωνήσετε να πάτε στον προορισμό σας με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας εντός 24 ωρών ή
- να υπαναχωρήσετε και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου ή
- εφόσον δεν επιλέξετε να πάτε στον προορισμό σας ή δεν υπαναχωρήσετε, δικαιούστε δωρεάν διατροφή και διαμονή στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον είναι αναγκαία η διανυκτέρευση
- χρηματική αποζημίωση διπλάσια της τιμής του εισιτηρίου εφόσον με ευθύνη της εταιρείας δεν πήγατε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών
Καθυστέρηση του πλοίου
Καθυστέρηση αναχώρησης
Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου για πάνω από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα, λόγω ευθύνης της εταιρείας, τότε δικαιούστε:
- να μην ταξιδέψετε με αυτό το πλοίο και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου, τόσο του επιβάτη όσο και του οχήματος εάν υπάρχει ή
- να σας παρασχεθεί δωρεάν διατροφή και διαμονή μέχρι να αναχωρήσει το πλοίο
- αποζημίωση 25%-50% επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης
- αποζημίωση διπλάσια της τιμής εισιτηρίου επιβάτη/οχήματος καθώς, εάν με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν φτάσετε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης
Καθυστέρηση κατά την διάρκεια του ταξιδιού
Εάν, λόγω βλάβης/ζημιάς του πλοίου ή ευθύνης της εταιρείας έχετε καθυστέρηση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, δικαιούστε:
- να διακόψετε το ταξίδι σας και να σας επιστραφεί η τιμή του εισιτηρίου που αναλογεί για το υπόλοιπο της διαδρομής ή
- να συνεχίσετε το ταξίδι σας και να λάβετε αποζημίωση 25%-50% επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης
Πίνακας Αποζημιώσεων
Διακοπή του ταξιδιού
Εάν διακοπεί το ταξίδι σε ενδιάμεσο λιμάνι εξαιτίας βλάβης του πλοίου και εφόσον δεν προωθηθήκατε στον προορισμό σας και δεν ασκήσατε το δικαίωμα υπαναχώρησης, δικαιούστε:
- δωρεάν τροφή και διαμονή, καθ’ όλο το χρόνο αναμονής σας μέχρι τη συνέχιση του ταξιδιού, ή
- αποζημίωση διπλάσια της τιμής του εισιτηρίου ή άλλη αντίστοιχη παροχή μετά από συμφωνία με την εταιρεία
Απώλεια πλοίου ανταπόκρισης
Εάν καθυστερήσει ή ματαιωθεί το ταξίδι και χάσετε την ανταπόκριση για τη συνέχιση του ταξιδιού σας, δικαιούστε:
- να πάτε με τον προσφορότερο τρόπο στον τελικό προορισμό σας με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, αφού πρώτα έχετε ενημερώσει την εταιρεία για την ανταπόκρισή σας
- δωρεάν διατροφή και διαμονή στο λιμάνι της ανταπόκρισης, με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, όταν αναγκάζεστε να αναχωρήσετε την επόμενη ημέρα.
Έκπτωση στα εισιτήρια
Έκπτωση στα εισιτήρια δικαιούνται οι: