Οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας των πάρκινγκ δικύκλων ορίζονται επακριβώς από την υπουργική απόφαση και μεταξύ άλλων περιλαμβάνοντας στοιχεία όπως: ελάχιστες διαστάσεις, φωτισμός τη νύχτα, φύλαξη και τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. διαγραμμίσεις, όρια θέσης οχήματος και ελιγμών).
Σε αυτό το πλαίσιο θα εξεταστούν επίσης, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το ενδεχόμενο να επιτρέπεται η κατακόρυφη ανύψωσης (όροφοι ή επίπεδα) ώστε να αυξάνεται η χωρητικότητα στα πάρκινγκ που βρίσκονται σε μικρά οικόπεδα, αλλά και η δυνατότητα δημιουργίας χώρου στάθμευσης δικύκλων και στα πάρκινγκ αυτοκινήτων, εφόσον γίνουν οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις.
Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σήμερα δεν υφίσταται θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης δικύκλων και πλέον θα παρέχεται η δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί να δημιουργήσει μια τέτοια επιχείρηση.
Τιμολόγηση
Ωστόσο, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», το θέμα του κομίστρου πρόκειται να καθοριστεί από τους ιδιώτες και όχι το υπουργείο. Εκτιμάται, όμως, ότι το κόστος θα είναι αρκετά πιο χαμηλό από τα ποσά που πληρώνουν σήμερα οι οδηγοί αυτοκινήτων προκειμένου να αφήσουν τα οχήματά τους.
Αν για παράδειγμα ένας πολίτης καλείται να πληρώσει περίπου 5 ευρώ, συν 1 για κάθε επιπλέον ώρα, ο οδηγός μηχανής υπολογίζεται πως θα χρεώνεται 2-3 ευρώ και ίσως ακόμα λιγότερα ένας ποδηλάτης.