Σε κλίμα συγκίνησης αποχαιρετούν τον «αιώνιο έφηβο» Κώστα Βουτσά συγγενείς, φίλοι και απλοί πολίτες που τον αγάπησαν μέσα από τις ταινίες του.
Σύσσωμος ο καλλιτεχνικός κόσμος έδωσε το «παρών» στο παρεκκλήσι της Μητρόπολης Αθηνών.
Στην κηδεία βρέθηκαν μεταξύ άλλων η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουστούμπας, ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος, η Ελένη Φιλίνη, ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, ο Πέτρος Φιλιππίδης, ο Νίκος Χατζηνικολάου και η Κρίστη Τσολακάκη, ο Βασίλης Θωμόπουλος, η Μαρία Σολωμού, ο Σπύρος Μπιμπίλας, ο Μαυρίκιος Μαυρικίου, ο Λάκης Λαζόπουλος.
«Πίστευες πως για να ανθίσει ο άνθρωπος θέλει φτερά. Η αγωνιστική σου παράδοση, το χρέος σου απέναντι της, η πεποίθηση πως το ιδανικό ενός καλύτερου κόσμου μπορεί να γίνει πραγματικότητα σε έφεραν στο ΚΚΕ. "Δεν είμαι κομμουνιστής" έλεγες γιατί χρειάζεται μεγάλη αφοσίωση να είναι κανείς κομμουνιστής, "αλλά από όταν θυμάμαι τον εαυτό μου ψηφίζω ΚΚΕ¨"», ανέφερε ο κ. Κουτσούμπας, κατά τον επικήδειο λόγο που εκφώνησε.
«Θα λείψεις από όλο τον κόσμο αλλά όσοι αγαπήθηκαν πάντα θα ζουν. Και συ που αγαπήθηκες πολύ θα είσαι πάντα παρών. Θα είσαι πάντα μαζί μας καθώς η ζωή θα συνεχίσει την κίνηση της μέχρι να ανθίσει ο άνθρωπος όπως κάθε συ το ονειρεύτηκες».
Παρούσα και αντιπροσωπία της ΑΕΚ, καθώς η οικογένεια του Κώστα Βουτσά ζήτησε από τον ισχυρό άνδρα της Ένωσης, Δημήτρη Μελισσανίδη, να εκφωνήσει έναν από τους επικήδειους στη μνήμη του πολυαγαπημένου ηθοποιού.
Η σύζυγός του, Αλίκη Κατσαβού, με την οποία ο Κώστας Βουτσάς ήταν παντρεμένος εδώ και τέσσερα χρόνια και είχαν αποκτήσει τον γιο τους Φοίβο, έφτασε πριν από τις 10:00, υποβασταζόμενη.
Συγκλονισμένη και η κόρη του, Σάντρα, από το γάμο του με την Έρρικα Μπρόγιερ.
Σε λαϊκό προσκύνημα χθες η σορός του
Πλήθος κόσμου κατέκλυσε από το πρωί της Πέμπτης το παρεκκλήσι της Μητρόπολης Αθηνών, όπου η σορός του αγαπημένου ηθοποιού Κώστα Βουτσά, τέθηκε σε λαϊκό προσκύνημα.
Η σορός του αγαπημένου καλλιτέχνη βρισκόταν στο παρεκκλήσι της Μητρόπολης Αθηνών μέχρι τις 19:30 το απόγευμα.
Την παραχώρηση τιμής ένεκεν, τάφου στο Α΄ Νεκροταφείο στην οικογένεια του Κώστα Βουτσά σε ένδειξη ευγνωμοσύνης για την τεράστια προσφορά του στην Τέχνη και τον Πολιτισμό αποφάσισε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.
Κώστας Βουτσάς: Τα δύσκολα παιδικά χρόνια, η καριέρα και η καταξίωση
Ο θάνατος του «αιώνιου έφηβου» Κώστα Βουτσά μετά από πολυήμερη νοσηλεία στο νοσοκομείο «Αττικόν» έχει προκαλέσει θλίψη στο πανελλήνιο.
Ο άνθρωπος που σκόρπισε δεκαετίες γέλιου στους Έλληνες μέσα από τις ταινίες αλλά και τη θεατρική του παρουσία εισήχθη στο νοσοκομείο στις 7 Φεβρουαρίου με λοίμωξη του αναπνευστικού και σημαντική καρδιακή και αναπνευστική δυσλειτουργία.
Οι θεράποντες ιατροί προχώρησαν στη διασωλήνωσή του στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του νοσοκομείου, όπου υποστηρίχθηκε μηχανικά η αναπνοή του.
Στο επίσημο ανακοινωθέν του νοσοκομείου «Αττικόν» αναφέρεται πως την 24η Φεβρουαρίου παρουσιάστηκε σημαντική επιδείνωση της υγείας του, που εξελίχθηκε σε πολυοργανική ανεπάρκεια.
Το βιογραφικό του αγαπημένου ηθοποιού
Ο Κώστας Βουτσάς (Σαββόπουλος ήταν το οικογενειακό του όνομα) γεννήθηκε τον Δεκέμβριο του 1931 στην Αθήνα, σε προσφυγική οικογένεια με καταγωγή από τους Επιβάτες της Ανατολικής Θράκης, που σήμερα ανήκουν στο έδαφος της Τουρκίας. Μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη, όπου εγκαταστάθηκε η οικογένεια του. Ο πατέρας του εργάστηκε ως εργάτης οδοποιΐας κι ο μικρός Κώστας επινόησε διάφορες δουλειές του ποδαριού για επιβίωση. Στα χρόνια της Κατοχής μοίραζε προκηρύξεις στους κινηματογράφους μαζί με άλλα «Αετόπουλα» της ΕΠΟΝ.
Μετά τον πόλεμο, ασχολήθηκε με διάφορες μορφές αθλητισμού, όπως στίβο, κωπηλασία, βόλεϊ και μπάσκετ. Η πρώτη του θεατρική εμπειρία, όπως έχει πει, ήταν στα σχολικά του χρόνια όταν ο προπονητής του τον είχε στείλει για προπόνηση στη Μηχανιώνα κι έλαβε μέρος στην παράσταση της καστασκήνωσης. Έκανε ένα αρνητικό σχόλιο για το παιδί που υποδύονταν τον μεθυσμένο κι όταν ο υπεύθυνος του θεατρικού τον προκάλεσε αν μπορεί να το κάνει καλύτερα βρέθηκε τελικά με τον ρόλο.
Σε ηλικία 18 ετών σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Μακεδονικού Ωδείου, συμμετείχε σε επιθεωρήσεις στο Στρατιωτικό Θέατρο Θεσσαλονίκης κι αφού περιπλανήθηκε με τα μπουλούκια δύο χρόνια σε χωριά και κωμοπόλεις της Μακεδονίας « η Καλή Καλό (καλλιτεχνικό ψευδώνυμο της θεατρίνας Καλλιόπης Δαμβέργη) τον κατέβασε Αθήνα» έχει πει ο ίδιος. Έδωσε εξετάσεις για να πάρει την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, την οποία τελικά του έδωσαν στην τρίτη προσπάθεια αφού η επιτροπή τον είχε απορρίψει δύο φορές, επειδή δεν «έκανε για ηθοποιός» όπως του είχαν πει.
Η πρώτη ταινία που συμμετείχε, ως κομπάρσος, ήταν στην κωμωδία «Ο μπαμπάς εκπαιδεύεται» (1953, του Γιώργου Λαζαρίδη).Ακολούθησε η συμμετοχή του στην ταινία του Αλέκου Σακελλάριου «Η κυρά μας η μαμή» (1958) με την οποία μπήκε πρώτη φορά στα στούντιο της Φίνος Φιλμ, «Για την αγάπη της βοσκοπούλας» του Φρίξου Ηλιάδη (1959), η «Αλίκη στο Ναυτικό» (1960, Αλέκος Σακελλάριος), «Κατήφορος» (1961, Γιάννης Δαλιανίδης), «Ο φίλος μου ο Λευτεράκης» (1962, Αλέκος Σακελλάριος ) κ.ά.