Την ώρα που ο ιδιωτικός τομέας έχει επιστρέψει σε εργασιακές συνθήκες προηγούμενου αιώνα, στο Δημόσιο δείχνουν να ζουν σε άλλο… κόσμο, ακόμη κι αν λειτουργούν με ελλείμματα!
Η νέα επιχειρησιακή σύμβαση διετούς διάρκειας, που υπέγραψαν η διοίκηση και το προσωπικό της δημόσιας εταιρίας ΣΤΑ.ΣΥ. (Σταθερές Συγκοινωνίες), στην οποία υπάγονται όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας (Μετρό, ΗΣΑΠ και τραμ), προβλέπει αυξήσεις μισθών από 2% έως 4%.
Οι αυξήσεις που προβλέπονται στους βασικούς μισθούς περιγράφονται στο άρθρο 4 της νέας επιχειρησιακής σύμβασης ΣΤΑ.ΣΥ. και σωματείων εργαζομένων μέσων σταθερής τροχιάς, όπου επί λέξει αναφέρονται τα εξής:
«Στους εργαζόμενους σε καθεστώς βαρδιών χορηγείται από 1/6/2017 μηνιαίως ποσό ίσο με το 0,04 του βασικού τους μισθού. Για το δε υπόλοιπο προσωπικό χορηγείται από 1/6/2017 μηνιαίως ποσό ίσο με το 0,02 του βασικού τους μισθού».
Το ποσό που είναι ίσο με το 0,04 του μισθού σημαίνει αύξηση 4% μηνιαίως για τους εργαζόμενους με βάρδιες και το ποσό που θα είναι ίσο με το 0,02 του μισθού σημαίνει αύξηση 2% για τους υπόλοιπους εργαζόμενους.
Μισθός 1.000 ευρώ εργαζόμενου σε καθεστώς βαρδιών θα έχει αύξηση 40 ευρώ από 1/6/2017 και μισθός 1.000 ευρώ υπαλλήλου -άλλης ειδικότητας- θα έχει αύξηση 20 ευρώ.
Πέραν αυτών υπάρχει και ρήτρα για επιπλέον αυξήσεις αποδοχών ανάλογα με τα έσοδα από τα εισιτήρια, καθώς, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «σε περίπτωση αύξησης των εσόδων της εταιρίας με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, καθώς και άλλων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της, τα δύο μέρη δεσμεύονται ότι τα ως άνω ποσά αυξάνονται μετά από κοινή συμφωνία».
Η ισχύς της επιχειρησιακής σύμβασης της ΣΤΑ.ΣΥ. κυρώθηκε από το υπουργείο Εργασίας στις 3/10/2016 που κατατέθηκε. Το οξύμωρο είναι ότι η υπουργός Αχτσιόγλου «πολεμά» τις επιχειρησιακές συμβάσεις, την ώρα που μέσω αυτών δίνονται αυξήσεις αποδοχών σε ελλειμματικούς δημόσιους οργανισμούς.