Το να είσαι ένας από τους πιο διάσημους σεφ στον κόσμο και το όνομά σου να έχει ταυτιστεί με την καλή κουζίνα δεν είναι απλό πράγμα. Το να καταφέρνεις όμως να είσαι ταυτόχρονα και μία από τις πιο αγαπητές φυσιογνωμίες και ένας αληθινά προσγειωμένος άνθρωπος παρά την τεράστια επιτυχία είναι σπουδαίο.

Αυτός είναι ο Nobuyuki «Nobu» Matsuhisa, o star chef με τα περισσότερα από 40 εστιατόρια στις 5 ηπείρους, ο οποίος επισκέφθηκε και φέτος την Ελλάδα για το 10ο Nobu Food Festival (16-20 Ιουλίου), δίνοντας την ευκαιρία στους λάτρεις της κουζίνας του να απολαύσουν ένα special Omakase menu εμπνευσμένο από την τοπική παράδοση και με ελληνικά προϊόντα, φτιαγμένο από τον ίδιο στα εστιατόρια «Matsuhisa» της Αθήνας και της Μυκόνου.
Με αφορμή το καθιερωμένο πλέον φεστιβάλ, είχα την ευκαιρία να τον συναντήσω από κοντά, γιατί έχοντας δοκιμάσει πιάτα του στο «Matsuhisa» της Αθήνας αισθάνομαι σαν να τον γνωρίζω ήδη. Βέβαια ο άνθρωπος που συνάντησα δεν έχει σχέση με αυτό που περίμενα. Για την ακρίβεια, από έναν θρύλο της γαστρονομίας περιμένεις να είναι λιγομίλητος και κάπως απόμακρος, ωστόσο απέναντί μου βρήκα έναν άνθρωπο χαμογελαστό, επικοινωνιακό και γοητευτικό, έτοιμο να απαντήσει σε κάθε ερώτησή μου, ακόμη και τι θα συμβούλευε όποιον θέλει να φτιάξει σούσι στο σπίτι – παρεμπιπτόντως απάντησε ότι πρέπει να αγοράσει το βιβλίο με τις συνταγές του!

Για την ιστορία, ο Nobu Matsuhisa γεννήθηκε στη Σαϊτάμα της Ιαπωνίας και μετά το σχολείο ξεκίνησε να εργάζεται σε εστιατόριο σούσι στο Τόκιο μέχρι τη στιγμή που ένας τακτικός θαμώνας τον προσκάλεσε να ανοίξει ιαπωνικό εστιατόριο στο Περού. Επειδή όμως εκεί δυσκολευόταν να βρίσκει όλα τα υλικά που χρειαζόταν, άρχισε να εξερευνά και να χρησιμοποιεί υλικά και τεχνικές της περουβιανής κουζίνας στις συνταγές του. Και κάπως έτσι γεννήθηκε η Nikkei – η peruvian-japanese κουζίνα. Στη συνέχεια και αφού αποφάσισε να τραβήξει χωριστούς δρόμους από τους τότε συνεταίρους του, βρέθηκε στην Αλάσκα, ανοίγοντας το πρώτο δικό του εστιατόριο, το οποίο όμως καταστράφηκε από πυρκαγιά. Και κάπως έτσι, το 1977 μετακόμισε στο Λος Αντζελες και μία δεκαετία αργότερα, το 1987, άνοιξε το πρώτο εστιατόριο «Matsuhisa» στο Μπέβερλι Χιλς, το οποίο έκανε τεράστια επιτυχία και έγινε πόλος έλξης για τους σταρ του Χόλιγουντ, μεταξύ των οποίων και ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο που έγινε αρχικά φίλος του και στη συνέχεια συνεταίρος του στα εστιατόρια «Nobu», ενώ τα «Matsuhisa» είναι αποκλειστικά δικά του. Το σύνολο; Περί τα 40 εστιατόρια σε όλο τον κόσμο και ο αριθμός συνεχώς μεγαλώνει…

Πέρα από τα εστιατόριά του, ο διάσημος σεφ γράφει βιβλία μαγειρικής, ασχολείται ενεργά με τον ξενοδοχειακό κλάδο. Τα «Nobu Hotels & Residences» έχουν βάλει σκοπό να κατακτήσουν τον κόσμο ακολουθώντας ανάλογη πορεία με τα εστιατόρια, ενώ ανάμεσα σε όλα αυτά έχει βρει χρόνο να συμμετάσχει και σε τρεις χολιγουντιανές ταινίες – υπάρχει και βιογραφικό του ως ηθοποιού στο IMDb. Οσο για τον ελεύθερο χρόνο του ανάμεσα στα ταξίδια του ανά τον κόσμο, επιλέγει την απομόνωση στην εξοχική του κατοικία στο Τόκιο για να χαλαρώσει, περνώντας χρόνο αποκλειστικά με την οικογένειά του.

Τα μυστικά της επιτυχίας του

Πώς καταφέρνει όμως να διαχειρίζεται με επιτυχία τόσα πολλά εστιατόρια και μάλιστα σε διαφορετικές ηπείρους; Οπως δηλώνει και ο ίδιος, στην κουζίνα κάθε εστιατορίου πάντα υπάρχει κάποιος εκπαιδευμένος στη φιλοσοφία του Mr Nobu, ώστε η ομάδα να συνεχίζει να αναπτύσσεται και να ανθίζει. Βέβαια και ο ίδιος δεν επαφίεται απλά στην εμπειρία κάθε κουζίνας, αλλά φροντίζει να επισκέπτεται προσωπικά τα εστιατόρια κάθε χρόνο. Για την ακρίβεια, δέκα μήνες τον χρόνο τους περνάει ταξιδεύοντας, επισκεπτόμενος τα εστιατόριά του προκειμένου να κάνουν δοκιμές, να επικοινωνήσουν και να αναβαθμίσουν τα πιάτα. Οπως γίνεται, δηλαδή, και με τα δύο εστιατόριά του στην Ελλάδα.
Κατά τα άλλα και σε ό,τι αφορά το μαγειρικό κομμάτι, ο Nobu Matsuhisa έχει καταφέρει να ξεχωρίσει γιατί έχει πάθος με τη μαγειρική, «είναι όλη μου η ζωή», λέει χαρακτηριστικά, και γι’ αυτό προσπαθεί συνεχώς να την εξελίσσει. Για την ακρίβεια, όταν συνδύασε την ιαπωνική κουζίνα με την περουβιανή έφερε γαστρονομική επανάσταση, ωστόσο αυτό πραγματοποιεί ως έναν βαθμό σε κάθε χώρα όπου έχει εστιατόριο, καθώς πάντα προσπαθεί να προσθέτει τοπικά προϊόντα στα πιάτα του. Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, είχε φτιάξει για το εστιατόριο της Μυκόνου greek-style ceviche με γαρίδες, φέτα και κάππαρη, ενώ η αγάπη του για το ελληνικό ελαιόλαδο είναι τόσο μεγάλη ώστε σε όλα του τα εστιατόρια, σε όλο τον κόσμο, χρησιμοποιούν ελληνικό ελαιόλαδο.
Για το σούσι, από την άλλη, είναι κάθετος: τα πάντα μετράνε για να θεωρείται καλοφτιαγμένο και επιτυχημένο. Εχει σημασία να επιλέγει κανείς φρέσκο ψάρι, αλλά και ο τρόπος που θα το κόψει σε φέτες, το μέγεθος κάθε κομματιού, καθώς και πώς θα μαγειρέψει το ρύζι. Οπως τονίζει, σημαντικό είναι και να μαγειρεύεις με την καρδιά σου, να έχεις πάθος γι’ αυτό που κάνεις.
matsuhisa2«Δεν με ενδιαφέρουν τα αστέρια Michelin»Απόδειξη της μεγάλης επιτυχίας του είναι και οι αμέτρητες διακρίσεις που έχει στο ενεργητικό του. Ο ίδιος, όμως, φαίνεται να μη δίνει καμία σημασία στους τίτλους. Για την ακρίβεια, όταν τον ρωτάω για τα αστέρια Michelin, σπεύδει να μου ξεκαθαρίσει ότι δεν τον ενδιαφέρουν όχι επειδή τα απαξιώνει ή διότι δεν αντιλαμβάνεται πόσο μεγάλη διάκριση είναι για έναν σεφ και ένα εστιατόριο, αλλά γιατί για τον ίδιο αυτό που έχει πραγματικά σημασία είναι το χαμόγελο και η ευχαρίστηση που βλέπει στο πρόσωπο κάθε πελάτη που δοκιμάζει τα πιάτα του.
Οι προβλέψεις του για το μέλλονΣύμφωνα με τον Mr Nobu, σε κάθε χώρα οι άνθρωποι αναζητούν πάντα το καλό φαγητό, ο κάθε λαός με τον δικό του τρόπο, και μπορεί να μην είναι εύκολο να προβλέψει τι θα κυριαρχήσει στη γαστρονομική σκηνή την επόμενη δεκαετία, καθώς, όπως ο ίδιος, λέει το φαγητό συνδέεται με την κουλτούρα του κάθε λαού. Ωστόσο, είναι εμφανής η τάση που κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια για τον υγιεινό τρόπο ζωής και άρα προς την υγιεινή διατροφή. Αλλωστε, μου εξομολογείται, η φιλοσοφία του είναι ότι το φαγητό είναι μόδα κι αν η μόδα επιτάσσει τα υγιεινά, αυτό θα συμβεί και με τη γαστρονομία.
Η εμπειρία του από την ΕλλάδαΤα τελευταία χρόνια έχει επισκεφτεί πολλές φορές την Ελλάδα, στο πλαίσιο του Nobu Food Festival και, φυσικά, κάθε φορά φροντίζει να επισκέπτεται και άλλα εστιατόρια, για να δοκιμάζει ελληνική κουζίνα. Το ψάρι παραμένει πάντα η αγαπημένη του επιλογή, ενώ αυτό που ξεχωρίζει στην ελληνική κουζίνα είναι η απλότητά της – που τόσο αγαπά και ο ίδιος, όπως φαίνεται και από τα πιάτα του- και το γεγονός ότι είναι υγιεινή. «Μου αρέσει γενικά το απλό φαγητό, που θυμίζει σπιτικό», σημειώνει και για να το βρει, εκτός από τα πιο gourmet εστιατόρια, φροντίζει να βάζει στο πρόγραμμά του και ταβέρνες με περισσότερο κλασική κουζίνα.
Κάτι νέο «μαγειρεύει» δίπλα μαςΕνας αεικίνητος σεφ όπως είναι ο Nobu Matsuhisa δεν στερεύει ποτέ από σχέδια. Αυτή την περίοδο, λοιπόν, δίνει έμφαση στην ανάπτυξη των «Nobu Hotels & Residences», ενώ παράλληλα διευρύνει και τον αριθμό των εστιατορίων του. Τον επόμενο χρόνο, γύρω στον Ιούνιο του 2018, θα είναι έτοιμο και το Matsuhisa στη Λεμεσό, σε μια μαγευτική τοποθεσία δίπλα στη θάλασσα.

 

 



casa victoria barkiza



φιλικά μέσα....

glyfada metropolitan

ShareNews 13

BANNERS PROTASEIS 1

acp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες
cp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες
acp advertising, Βάρκιζα, σταμπάδικο,νότια προάστια, φωτοτυπίες, καμβάς, μπλούζε,διαφημιστικά δώρα, γάμος,Μπλούζες,στάμπες,συγκροτήματα,στάμπες,πενταήμερηεκδρομή,σχολείου,τουριστικά,μπλουζάκια,αστείες,ατάκες,σχολικές,εκδηλώσεις,γυμναστικές,επιδείξεις,ποδιές,υφασμάτινες,τσάντες,Ζακέτες,Φούτερ,Fleece,αναπτήρες,σπίρτα,Κούπες,καπέλα,αναπτύρες,κορνίζες,μαξιλαράκια,φωτογραφίες,παιδικά,δωμάτια,Ποτήρια,Μπουκάλια,Θερμός,Σεϊκερ,Λάβαρα,Μαγνητάκια,άλλα,φωτογραφικά,είδη,Μεταλλικά,στυλό,Πένες,Μεταλλικά,μπρελόκ,Πλαστικά,μπρελόκ,Κονκάρδες,πίνακες,καμβά,ψηφιακές,εκτυπώσεις,Κρύσταλλα,Πέτρες

acp logo 16 1

NotosNet YouTube