“Σήμερα είναι κατάρα να κάνεις τηλεόραση”
Γλαφυρός, σχεδόν μυθιστορηματικός, διηγείται την ζωή του: Η μέρα που γνώρισε τον Ωνάση, η πρώτη εκπομπή στην ελληνική τηλεόραση, το γεύμα με τον Μίνωα Κυριακού, η γέννηση του ΑΝΤ1 και η σκληρή κριτική στα τηλεοπτικά πρόσωπα.
Από τον Μαρίνο Βυθούλκα
Φωτογραφίες: Στέφανος Παπαδόπουλος
Γλυφάδα, 1960. Ο Αριστοτέλης Ωνάσης βρίσκεται στην αγαπημένη του ψαροταβέρνα «Αντωνόπουλος» στην παραλία της Γλυφάδας στην οδό Διαδόχου Παύλου. Στο τραπέζι, κάθεται η Μαρία Κάλας και η ολιγομελής συντροφιά τους.
Το συγκεκριμένο μέρος είναι το αγαπημένο στέκι του μεγιστάνα, κάτι που γνωρίζουν οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, δημοσιογράφοι. Ένας 19χρονος αδύνατος φωτορεπόρτερ σηκώνει την φωτογραφική του μηχανή, βάζοντας στο κάδρο του το μυθικό ζευγάρι. «Είχα μια πανάθλια φωτογραφική μηχανή. Εκείνη όμως τη μέρα αποφάσισε να μου μιλήσει. ‘’Νικόλα, τον Ωνάση και την Κάλλας, δεν τους βγάζουν με τέτοια φωτογραφική μηχανή’’. Του εξήγησα πως έπαιρνα ένα πολύ μικρό μισθό. ‘’Κανείς δεν έβγαλε λεφτά, δουλεύοντας για κάποιον άλλο. Κάποτε, μπορεί να βγάλεις την δικιά σου εφημερίδα’’, μου απαντά και φεύγει.
Την επόμενη μέρα, πηγαίνω στην εφημερίδα και βρίσκω ένα τεράστιο πακέτο με το περιτύλιγμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Το ανοίγω και μέσα υπήρχε μια ολοκαίνουργια φωτογραφική μηχανή graflex με το φλας της που κόστιζε τότε τεσσάρων ετών μισθούς. Μέσα στο πακέτο δεν υπήρχε κάρτα. Την επόμενη φορά που τον είδα με την καινούργια φωτογραφική μηχανή στο χέρι, μου έκλεισε το μάτι», αποκαλύπτει στο People ο Νίκος Μαστοράκης. Η γνωριμία του με τον Αριστοτέλη Ωνάση είχε γίνει μόλις λίγους μήνες πριν.
Σαν γνήσιος κυνηγός του αποκλειστικού ρεπορτάζ, ο Νίκος ήταν συνέχεια πίσω του. «Μην με ενοχλείς παιδί μου», ήταν η πρώτη κουβέντα του Ωνάση στον Μαστοράκη. «Παιδί μου με λέει ο πατέρας μου. Εσείς μπορείτε να με λέτε Νίκο», γυρνάει εκείνος με την νεανική του αυθάδεια. Το 1967, υποδυόμενος ένα μουσικό της μπάντας του Γιάννη Πουλόπουλου, καταφέρνει να πατήσει το πόδι του στον Σκορπιό και να παρευρεθεί στο πάρτι του έλληνα μεγιστάνα, οκτώ μήνες πριν ανακοινώσει το γάμο του με την Τζάκι Κένεντι.
Από την στιγμή που ξεκίνησε να δουλεύει ως δημοσιογράφος, θυμάται πάντα τον εαυτό του να κυνηγά τους διεθνής celebrities. «Ο λόγος που οι εφημερίδες έστελναν εμένα, ήταν η καλή γνώση αγγλικών, κάτι που δεν ήταν συνηθισμένο για εκείνη την εποχή. Ήμουν ρεπόρτερ και όχι δημοσιογράφος της ξάπλας. Τότε δεν υπήρχαν κινητά. Το μόνο που μας συνέδεε με το γεγονός, ήταν η παρουσία μας», συμπληρώνει. Δεν του ξέφευγε τίποτα, καθότι, εκτός από φωτορεπόρτερ, ήταν οδηγός αγώνων και έφτανε συνήθως πρώτος με την φωτογραφική του μηχανή στα αποκλειστικά θέματα.
Ο Μήδας της ιδιωτικής τηλεόρασης
Μετά το πρώτο του ταξίδι στην Νέα Υόρκη, μπάνει για τα καλά μέσα του το μικρόβιο της τηλεόρασης. Επίστρέφει στην Ελλάδα και με ελάχιστα μέσα και ένα μονοκάμερο στούντιο στα Τουρκοβούνια βγάζει την πρώτη εκπομπή από την Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού. Όσο περνούν τα χρόνια, ο Μαστοράκης γίνεται ένα από τα πιο επιτυχημένα πρόσωπα της τηλεόρασης. Μετά την μεταπολίτευση, φεύγει μόνιμα στην Αμερική και αρχίζει να κάνει ταινίες. Η ζωή του στο Hollywood θυμίζει παραμύθι. Στην Ελλάδα όμως δεν υπάρχει ακόμα ιδιωτική τηλεόραση. Περιμένει καρτερικά τον μάστορά της ή μάλλον καλύτερα, τον Μαστοράκη της. Το καλοκαίρι του 1989 βρίσκεται στην Ελλάδα, προκειμένου να ολοκληρώσει τα γυρίσματα μιας ταινίας του. Εκείνη τη περίοδο, γνωρίζει και τον Μίνωα Κυριακού, ο οποίος του ζητάει να βγάλει στον τηλεοπτικό αέρα τον ΑΝΤ1 που κάνει την εμφάνισή του στους τηλεοπτικούς δέκτες στις 31/12/1989, με την μαγνητοσκοπημένη εκπομπή Τηλερουλέτα, που παρουσίαζε ο Τέρενς Κουίκ. «Μετά την πρώτη εκπομπή, έπεσα νεκρός στο κρεβάτι, γιατί είχα να κοιμηθώ τέσσερις μέρες».
Οι σχέσεις του Νίκου Μαστοράκη με τον Μίνωα Κυριακού ήταν άριστες μέχρι και το 1993 που ο πρώτος αποχώρησε από το κανάλι. «Μέχρι την στιγμή που παραιτήθηκα, ο Μίνωας δεν μου είπε ποτέ όχι. Μπορεί να γκρίνιαζε, αλλά δεν έλεγε όχι. Για παράδειγμα, ήθελε να διώξει την Ρούλα Κορομηλά. Ο έρωτάς της με τον Stefano Sartini, είχε δημιουργήσει πολλά προβλήματα στο Ciao ANT1. Κάποια στιγμή, ήρθε ο Μίνωας και μου είπε πως δεν μπορεί άλλο αυτή την ιστορία με τον Sartini και να τη διώξω. Του απάντησα πως στην 5η εκπομπή, δεν μπορούσα να βρω άλλη παρουσιάστρια και το δέχτηκε, διότι δεν υπήρχε άλλη λύση. Κάπως έτσι έμεινε η Ρούλα στο Ciao ANT1 και έγινε show woman», αποκαλύπτει. Οι σχέσεις του σήμερα, τόσο με τον Μίνωα, όσο και με τον Θοδωρή Κυριακού είναι άριστες. «Είναι το μόνο κανάλι με το οποίο έχω πολύ καλές και φιλικές σχέσεις διαρκείας». Μετά από τον ΑΝΤ1, ο Νίκος Μαστοράκης αναναμβάνει να στήσει από την αρχή τον τηλεοπτικό σταθμό Star. Η εκπομπή “Αργά” και τα αγχολυτικά μπαλάκια με τα οποία έπαιζε και χαλάρωνε ο Νίκος Μαστοράκης τους καλεσμένους του, θα μείνει στην τηλεοπτική ιστορία. Η τελευταία εκπομπή που θα παρουσιάσει είναι στον Alpha, το 2008 και την βαφτίζουν 12. Καθόλου τυχαίος τίτλος. «Ήταν ένα Αργά, αλλά στην έκδοση που το ήθελε ο Νίκος Χατζηνικολάου. Με ζωντανή ορχήστρα και κοινό. Την ονομάσαμε 12, διότι κάναμε συνολικά 12 επεισόδια που προβάλλονταν μεσάνυχτα». Αυτή ήταν και η τελευταία του τηλεοπτική δουλειά. Από το 2008 μέχρι σήμερα δεν του έχει γίνει καμία τηλεοπτική πρόταση. «Δεν με θέλει κανένα κανάλι. Από την άλλη, όμως, δεν θα επέστρεφα. Σήμερα είναι κατάρα να κάνεις τηλεόραση, διότι πλέον κάνουν τηλεόραση μόνο οι υπάλληλοι».
Ο Νίκος Μαστοράκης για τα Νότια Προάστια
“Oι εξυπνοι ανθρωποι δεν μενουν στα ΝΠ. Στα ΝΠ μενουν οι ευφυεις ανθρωπο. Τα ΝΠ σε σχεση με τα ΒΠ εχουν το προνομιο ότι δεν είναι Βορεια. Στα ΝΠ οι θερμοκρασιες τον χειμωνα είναι υψηλοτερες από την υπολοιπη Αττικη. Το καλοκαιρι οι θερμοκρασιες στα ΝΠ είναι υψηλοτερες από τα ΒΠ αλλα δεν το σχολιαζουμε. Τα ΝΠ εχουν υψηλοτερο πολιτισμο, όπως αλλωστε ολες οι περιοχες που γειτνιαζουν με τη θαλασσα. Τα ΝΠ εχουν το Ελληνικο που σε λιγο θα είναι Παρκο Λατση και τον «Αστερα» που σε λιγο θα είναι Εμιρατο. Τα ΝΠ εχουν παμπολλα παραθαλασσια καφε, εστιατορια, μπαρ ενώ τα ΒΠ δεν εχουν ΟΥΤΕ ΕΝΑ. Στα ΝΠ δεν χιονιζει ποτε, ακομη κι όταν χιονιζει στην υπολοιπη χωρα. Στα ΝΠ οι κατοικοι είναι από φιλοσοφια τους χαλαροι, οσο αλλοι κατοικοι της Αττικης στρεσαρονται. Από τοτε που θυμαμαι τον εαυτο μου ημουν fan των ΝΠ, από τις ξε-νυχτες μου στη BP Καλαμακιου, μεχρι την παραλιακη γκαρσονιερα που μοιραζομουν με τον Νικο Κουρκουλο, τα βραδυα στο Silver House της Γλυφαδας και τις ερωτικες περιπτυξεις μπροστα στη θαλασσα, οπου δεν ειχε πολλα φωτα. Από το 1976 μεχρι σημερα οποτε σκεφτομουν «Αθηνα», σκεφτομουν Φαληρο, Καλαμακι, Αλιμο, ΝΠ. Τα παραπανω είναι μονο μερικα από τα «υπερ» των ΝΠ που ομως οι κατοικοι αλλων περιοχων της Αττικης πιστευουν ότι είναι «κατά.» Αν δεν ηταν ζηλεια-ψωρα”. Στην Γλυφάδα, εξάλλου, έκανε και μια από τις πιο σημαντικές γνωριμίες της ζωής του.
Ο Νίκος Μαστοράκης σχολιάζει τηλεοπτικά πρόσωπα.
ΠΕΤΡΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
«Ο Πέτρος Κωστόπουλος ήταν από τους βασικούς πολέμιούς μου από τον καιρό που εργαζόμουν στον ΑΝΤ1. Επειδή όμως είμαι επαγγελματίας, είπα ότι θα βγάλω τον Κωστόπουλο στην τηλεόραση. Αυτή ήταν η εκδίκησή μου». Το concept της εκπομπής «Ο Πέτρος και ο λύκος» που παρουσίαζε το 1993 ο Κωστόπουλος στο Star ήταν μια ιδέα του Νίκου Μαστοράκη. «Ο Πέτρος τότε ήταν καλύτερος απ’ ότι σήμερα. Για την ηλικία του, το status του και την ιστορία του, αυτό που κάνει τώρα είναι καθαρά ντροπή. Σαν interviewer, με άριστα το δέκα, παίρνει τέσσερα».
ΝΑΤΑΛΙΑ ΓΕΡΜΑΝΟΥ
«Την Ναταλία Γερμανού την παρακολουθώ επισταμένως. Μην ξεχνάς ότι η Ναταλία με λέει daddy. Με έχει σαν δεύτερο πατέρα της. Την ξέρω από μωρό, όταν οχτώ μηνών ακόμα, την είχα αγκαλιά και με κατούρησε. Με τον Φρέντυ υπήρξαμε πολύ καλοί φίλοι και συνεργάτες. Το πρώτο Αλάτι και Πιπέρι, το σκηνοθέτησα εγώ. Η εκπομπή ‘’Η Γερμανού ξανάρχεται’’, θα μπορούσε να ήταν ακόμα πιο καλή αν είχε καλύτερη παραγωγή και καλύτερο επιτελείο να την βοηθάει»
ΑΝΝΙΤΑ ΠΑΝΙΑ
«Για μένα η νούμερο ένα παρουσιάστρια στην ελληνική τηλεόραση αυτή τη στιγμή είναι η Αννίτα Πάνια. Απολαμβάνω να την βλέπω. Δεν έχω δει πιο απελευθερωμένο άνθρωπο στην τηλεόραση. Ίσως να έβαζα και το εαυτό μου ανάμεσα στους απελευθερωμένους, που δεν έχουν την συναίσθηση της κάμερας, του κοινού και δεν κομπλάρουν. Η Αννίτα είναι top σε αυτό που κάνει και απέδειξε ότι είναι η καλύτερη παρουσιάστρια. Ειδικά όταν κάνει συνεντεύξεις»
ΖΕΥΓΟΣ ΣΚΟΡΔΑ-ΛΙΑΓΚΑ
«Η αρχή του διδύμου Σκορδά-Λιάγκα ήταν επαναστατική για την ελληνική τηλεόραση. Η συνέχειά τους, έχει σημεία που είναι ντροπή για την ελληνική τηλεόραση. Την Φαίη την αγαπάω και τον Γιώργο τον θεωρώ φίλο μου. Είναι όμως ντροπή να έχουν στο πάνελ τους την Σάσα Σταμάτη που λέει πρόστυχα και κακά πράγματα. Υπάρχει τρόπος να πεις μια κακία με κομψό τρόπο, χωρίς να δυσφημείς και να βρίζεις τον άλλο. Άλλο πράγμα είναι η ελευθερία του λόγου και άλλο και η ασυδοσία. Το χάος πρέπει να είναι οργανωμένο για να στέκει»
ΡΟΥΛΑ ΚΟΡΟΜΗΛΑ
«Αυτό που είδα στην πρεμιέρα του Just the two of Us ήταν θλιβερό. Όταν έχεις κάνει μια λαμπρή καριέρα, όπως η Ρούλα Κορομηλά, σε μια εποχή που η τηλεόραση είχε πολλά λεφτά, είναι λυπηρό μετά από χρόνια να κάθεσαι στην καρέκλα κριτικής επιτροπής και να κοιτάς αυτό το θλιβερό θέαμα, που μετά πρέπει να κριτικάρεις. Όλο το πακέτο είναι λάθος»
ΖΕΤΑ ΜΑΚΡΥΠΟΥΛΙΑ «Την Ζέτα Μακρυπούλια την έβγαλα εγώ πρώτος ως ηθοποιό. Πίστευα πως είναι μια μικρή Τζένη Καρέζη. Έπαιξε στο σήριαλ Χωρισμένοι με Παιδιά. Μάλιστα, επειδή τότε πήγαινε σχολείο, κάναμε τα γυρίσματα Σαββατοκύριακο. Η Ζέτα ήταν και είναι καλή ηθοποιός. Φέτος, σαν παρουσιάστρια δεν μου αρέσει. Ίσως την πνίγει αυτό το θλιβερό περιβάλλον και η αταλαντοσύνη που περιφέρεται πάνω στην σκηνή»