Ο γόνος, το όνομα του οποίου συνδυάστηκε με τα ξέφρενα πάρτυ, τις επώνυμες και εκθαμβωτικές παρτενέρ και τα τατουάζ με τους δράκους, στα 32 του χρόνια αλλάζει ρότα αναλαμβάνοντας ηγετική θέση στη Latsco Shipping Ltd, την εταιρεία που δημιούργησε πριν από πολλά χρόνια ο παππούς του.
Οπως δηλώνει στη συνέντευξή του στο διεθνές ναυτιλιακό περιοδικό «TradeWinds», ο 32χρονος Πάρις φιλοδοξεί να γράψει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία ενός από τα μεγαλύτερα τζάκια της παγκόσμιας ναυτιλίας
Με μια συνέντευξη που παραχώρησε πριν από λίγο καιρό στο ναυτιλιακό περιοδικό «TradeWinds» και τον δημοσιογράφο Αντι Πιρς, και η οποία έφερε τον τίτλο «Πάρις Κασιδόκωστας - Η μεγάλη μου φιλοδοξία», εξηγεί ποιοι είναι οι λόγοι που τον έκαναν να αφήσει στην άκρη τον λαμπερό κόσμο του Χόλιγουντ και να ασχοληθεί με τα γκαζάδικα και τα deals της θάλασσας. «Μου αρέσει η ναυτιλία, είναι ανταγωνιστική και διεθνής. Πρόκειται για ένα εργασιακό περιβάλλον που είναι εθιστικό», λέει και ομολογεί: «Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που έχω αναλάβει τη συγκεκριμένη ναυτιλιακή. Είναι μεγάλη πρόκληση λόγω της οικογενειακής παράδοσης και των επιτυχιών που είχαμε σε αυτόν τον τομέα. Είμαι πρόθυμος να ανταποκριθώ και να προσφέρω έργο συνεχίζοντας τη μεγάλη αυτή κληρονομιά». Σήμερα οι παραγγελίες της Latsco αγγίζουν το ύψος των 600 εκατ. δολαρίων και αφορούν τέσσερα γκαζάδικα, πέντε μεσαίου βεληνεκούς δεξαμενόπλοια και ένα τάνκερ, ενώ στον στόλο της υπάρχουν και άλλα 15 δεξαμενόπλοια μεταφοράς φυσικού αερίου και προϊόντων. Ο Πάρις Κασιδόκωστας σηκώνει τα μανίκια για δουλειά και σχολιάζει στο «TradeWinds»: «Είμαι τυχερός που έχω αυτή την υποδομή που άφησε ο παππούς μου, μια καλή φήμη και ένα ισχυρό όνομα. Η συνέχεια αποτελεί από μόνη της πρόκληση. Οσο σκληρότερα δουλέψεις και όσο επιμείνεις στο όραμά σου, τόσο αγγίζεις το επιθυμητό αποτέλεσμα. Επεκτεινόμαστε με γοργούς ρυθμούς αξιολογώντας τις ευκαιρίες». Δεν διστάζει μάλιστα να μπει στα βαθιά νερά της σύγκρισης παλαιών και νέων καραβοκύρηδων λέγοντας: «Τις παλιές εποχές οι εφοπλιστές αν και προέρχονταν από φτωχές οικογένειες ήταν πολύ αποφασιστικοί. Αυτό τους έδωσε μια αλλιώτικη φιλοσοφία. Τώρα οι εποχές είναι διαφορετικές. Οι νεότερες γενιές των εφοπλιστών είναι πιο επιθετικές και περισσότερο φιλόδοξες».
Ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης με τη γιαγιά του Εριέττα (αριστερά), τη μητέρα του Μαριάννα και την αδελφή του Εριέττα Κούρκουλου
H ζωή στο Λος Αντζελες
Η μέχρι τώρα ζωή του Πάρη Κασιδόκωστα έδειχνε ότι δύσκολα θα ακολουθούσε την εφοπλιστική παράδοση της οικογένειας αφού το ανήσυχο lifestyle του απείχε παρασάγγας από το προφίλ ενός γνήσιου businessman που εργάζεται πολλές ώρες και κυκλοφορεί φορώντας το συντηρητικό μπλέιζερ. Από την εποχή που σπούδαζε στο Λος Αντζελες φανέρωσε μια ροπή στις ξέφρενες διασκεδάσεις, στις ανήσυχες παρέες και τις θηλυκές υπάρξεις που απέπνεαν περίσσιο ερωτισμό. Μεγαλώνει με τον πατέρα του, πρώην δήμαρχο Βουλιαγμένης, Γρηγόρη Κασιδόκωστα, ο οποίος δεν βλέπει και με το καλύτερο μάτι την παρέα που κάνει εκείνη την εποχή με ανθρώπους της σόουμπιζ, όπως ο Ηλίας Ψηνάκης και ο Σάκης Ρουβάς.
Στην Αμερική ο Πάρις Κασιδόκωστας έρχεται σε μια πρώτη επαφή με τον κόσμο της έβδομης τέχνης. Περιφέρεται στα κινηματογραφικά στούντιο, παρακολουθεί γυρίσματα ταινιών και αναλύει τη βιομηχανία του κινηματογράφου η οποία τον συναρπάζει. Επιστρέφοντας γνωρίζεται με τον Τέρι Ντούγκας, έναν ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτη, ο οποίος έχοντας σπουδάσει στο διάσημο πανεπιστήμιο UCLA, διαθέτει το κινηματογραφικό know how. Το 2005 Πάρις Κασιδόκωστας και Τέρι Ντούγκας ιδρύουν την κινηματογραφική εταιρεία παραγωγής 1821 Pictures από την οποία προέκυψαν κάποιες δουλειές όπως το θρίλερ «The Box» στο οποίο πρωταγωνιστούσε η Κάμερον Ντίαζ, καθώς και σειρές σαν το «Extreme Summer» το οποίο προβλήθηκε από τον ALPHA. Την ίδια εποχή συμπράττει με την παλιά του αγαπημένη Πάρις Χίλτον στο ριάλιτι «Superchick».
Μία από τις πιο γνωστές σχέσεις του Πάρη Κασιδόκωστα είναι αυτή με τη σέξι και θορυβώδη Πάρις Χίλτον, η οποία τον μύησε στα πάρτυ, στα ποτά, αλλά και στην αρνητική δημοσιότητα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού
Παρά τις δραστηριότητές του ο Πάρις Κασιδόκωστας δεν είναι ο κλασικός παραγωγός. Κυκλοφορεί σε in στέκια της αθηναϊκής πρωτεύουσας ντυμένος αποκλειστικά με τζιν και φούτερ και τα χέρια του αρχίζουν να γεμίζουν τατουάζ. Ο Ελληνας μετρ των τατουάζ Γιάννης Καραμπέτσος -γνωστός στους κοσμικούς κύκλους και ως Sake, τον οποίο εμπιστεύεται όλη η Αθήνα- γίνεται ο άνθρωπος που του ζωγραφίζει χέρια και πλάτη. Φίλοι του Πάρη ισχυρίζονται ότι ο νεαρός γόνος έχει τέτοια εμμονή με τα τατουάζ σε σημείο ώστε να επισκέπτεται τo στούντιο «Sake Tatoo» στο Χαλάνδρι τουλάχιστον μία φορά στις 15 μέρες προκειμένου να προσθέσει και κάτι καινούριο στο ήδη γεμάτο κορμί του - κάτι που δεν βλέπει με τόσο καλό μάτι η μητέρα του Μαριάννα. Πάντως κάθε φορά που o Πάρις και η αδελφή του Εριέττα Κούρκουλου φτάνουν περιχαρείς στον συγκεκριμένο χώρο, οι δρόμοι στο Χαλάνδρι κλείνουν από τα αυτοκίνητα και τους σωματοφύλακές τους.
Παρά το όνομα που κουβαλά και την οικονομική του επιφάνεια, ο Πάρις Κασιδόκωστας δεν ενέδωσε ποτέ στις νόρμες και τα πρωτόκολλα, υποστηρίζοντας μια πιο ροκ και φιλελεύθερη άποψη ζωής.
Ανήσυχος στα προσωπικά του ακόμη και σήμερα, προτιμά για παρτενέρ του κορίτσια της διπλανής πόρτας, όπως η τωρινή σύντροφός του Μαρία Δελόγκα
Συγκαταλέγεται σε εκείνους που κλείνουν πρώτοι τραπέζι για να απολαύσουν έναν γερό αγώνα kick boxing, με μπόλικη δόση από μπουνιές και κλοτσιές, αποφεύγει να ποζάρει στους φωτογράφους και να κάνει έστω και την παραμικρή δήλωση στον Τύπο. Τoυ αρέσουν τα θαλάσσια σπορ, όπως το σκι και το σερφ, στα οποία είναι εξπέρ, έχει αδυναμία στην αδελφή του Εριέττα και από τον πατέρα του έμαθε να αγαπά τα νότια προάστια στα οποία και μένει. Η αγάπη του για τη μουσική εκφράστηκε όταν μαζί με τον Γιώργο Αρσενάκο, παλιό συνεργάτη του Ηλία Ψηνάκη, δημιούργησαν πριν από χρόνια την επιτυχημένη δισκογραφική εταιρία Panik Records στην οποία βρήκαν καλλιτεχνική στέγη πολλά νέα παιδιά τα οποία πρωταγωνιστούν στην εγχώρια μουσική σκηνή. Ανήσυχος στα προσωπικά του ακόμη και σήμερα, αρνείται με εμμονή την επιλογή κοριτσιών από τον κοινωνικό του κύκλο, προτιμώντας για παρτενέρ του κορίτσια της διπλανής πόρτας, όπως η τωρινή σύντροφός του Μαρία Δελόγκα. Με τη Μαρία γνωρίστηκαν στο εστιατόριο «Matsuhisa», στο οποίο εκείνος πήγε ως πελάτης ενώ εκείνη εκτελούσε χρέη hostess. Επειτα από έναν σύντομο χωρισμό Πάρις και Μαρία είναι ξανά μαζί. Μάλιστα απ’ ό,τι σχολιάζει ο Τύπος, η οικογένεια του νεαρού γόνου εγκρίνει τη συγκεκριμένη σχέση σε σημείο ώστε να δίνει το πράσινο φως για επισημοποίηση μέσω ενός αρραβώνα.
Ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης φωτογραφίζεται στο πηδάλιο του παλιού επιβατηγού πλοίου «Νεράιδα», όπως είχε φωτογραφηθεί κάποτε και ο παππούς του
Γιάννης Λάτσης, ένας παππούς-πρότυπο
Για τον Πάρη Κασιδόκωστα το φετινό φθινόπωρο σηματοδοτεί ένα νέο επαγγελματικό ξεκίνημα καθώς τον βρίσκει στο τιμόνι της ναυτιλιακής Latsco Shipping να καταστρώνει σχέδια επιδιώκοντας υψηλούς τζίρους γύρω από τη θάλασσα. Κατέχοντας τη θέση που είχε ο δημιουργός της αυτοκρατορίας καπετάν Γιάννης, χτίζει το δικό του όραμα έχοντας για πρότυπο τον παππού του. «Ηταν άνθρωπος που είχε λόγο. Εκλεινε συμφωνίες μόνο με μια χειραψία. Αυτό που έλεγε, αυτό έκανε», λέει για εκείνον με νόημα στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «TradeWinds» και συμπληρώνει: «Ηταν μύθος στον χώρο της ναυτιλίας. Στα δικά μου μάτια, όμως, ήταν κάτι περισσότερο. Πρότυπο οικογενειάρχη και άνδρα. Στάθηκε κοντά στον απλό άνθρωπο γιατί αυτό ήταν και εκείνος. Ουσιαστικά ποτέ δεν ξέχασε από πού ξεκίνησε, γι’ αυτό και ήταν πάντοτε προσγειωμένος. Ηταν μια ισχυρή και χαρισματική προσωπικότητα που από τη μια ήξερε να συνδιαλέγεται με τους απλούς ανθρώπους και από την άλλη έτρωγε με τη βασίλισσα της Αγγλίας».
Η «καλή Νεράιδα» της οικογένειας Λάτση
Οι αναφορές του Πάρη Κασιδόκωστα-Λάτση στον παππού του Γιάννη Λάτση δεν είναι καθόλου τυχαίες, μια και τόσο ο ίδιος όσο και η οικογένειά του επιθυμούν να είναι ο άξιος συνεχιστής της ναυτιλιακής αυτοκρατορίας του. Διόλου τυχαίο επίσης δεν είναι το γεγονός ότι φωτογραφήθηκε στο πηδάλιο του παλιού επιβατηγού πλοίου «Νεράιδα», όπως είχε κάνει κάποτε και ο παππούς του. Η «Νεράιδα» (φωτογραφία) αγοράστηκε από τον καπετάν Γιάννη στο τέλος του 1949, ενισχύοντας την ακτοπλοϊκή του δραστηριότητα και φέρνοντας μια γεύση άνεσης και πολυτέλειας στη μέχρι τότε παραμελημένη ελληνική ακτοπλοΐα.
Η θρυλική «Νεράιδα» μετασκευάστηκε σε πλωτό μουσείο το 2007, με κύριο εκθεσιακό άξονα την επιχειρηματική πορεία του ιδιοκτήτη της
Ταξίδεψε μαζί με τους επισκέπτες των νησιών του Αργοσαρωνικού για περίπου 25 χρόνια, αποτελώντας όχι την πιο επικερδή αλλά σίγουρα μία από τις πιο αγαπημένες δραστηριότητες του πλοιοκτήτη. Η οικογένεια του Γιάννη Σ. Λάτση αποφάσισε το 2007 τη μετασκευή του «Νεράιδα» σε πλωτό μουσείο με κύριο εκθεσιακό άξονα την επιχειρηματική πορεία του ιδιοκτήτη του. Τον Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου το πλοίο μεταφέρθηκε στο Σίμπενικ της Κροατίας. Η μετασκευή και μετατροπή του σε πλωτό μουσείο διήρκεσε περίπου δύο χρόνια και στις 29 Απριλίου 2010 το πλοίο επέστρεψε στην Ελευσίνα. Το έργο πραγματοποιήθηκε έπειτα από πρωτοβουλία και υπό την επίβλεψη του Σπύρου Λάτση. Αναγνωρίζοντας τη σημασία του πλοίου για το επιχειρηματικό του ξεκίνημα, ο Γιάννης Λάτσης και η οικογένειά του δεν έστειλαν ποτέ το «Νεράιδα» για διάλυση. Στις 14 Σεπτεμβρίου 2013 το πλωτό μουσείο «Νεράιδα» απέπλευσε από την Ελευσίνα για να πραγματοποιήσει το παραδοσιακό του δρομολόγιο στους προορισμούς του Αργοσαρωνικού: Σπέτσες, Ερμιόνη, Υδρα, Πόρος, Μέθανα, Αίγινα. Παρέμεινε σε κάθε λιμάνι για λίγες ημέρες, δίνοντας τη δυνατότητα για οργανωμένες επισκέψεις μαθητών αλλά και ελεύθερη πρόσβαση στους κατοίκους και τους επισκέπτες των περιοχών αυτών.
πηγη πρώτο θέμα